tisdag, december 07, 2021

Den goda maten uppå faten

Förra helgen var en helg som jag sent ska glömma. Den blev ett minne för livet. Det var FEST 🌸🌺🍤

Här följer den meny som jag hade valt. Vi hade lite olika rätter sinsemellan.

Förrätt: Toast Skagen med bubbel till.

Varmrätt: RYGGBIFF. . . . Rökt sidfläsk, svamp, potatispuré, parmesan, rödvinssås.

Dessert: Chokladmousse med hallon och apelsin.
En Amaretto sour.

Lite dryck framåt natten. 

Från börjat skulle vi ha varit 13 vuxna och 6 barn, men 2 vuxna fick förhinder. Så här var inräknat respektive och även bonusbarnbarn. När jag, som ensamt barn, får 4 barn, då är det chans att familjen ökar x 4. Mina barnbarn är både vuxna och småbarn.

Igår fick jag tacksamt nog skjuts till gospelövningen. Isande vindar och 8 minus hade jag inte gärna cyklat i just igår. Efter nya restriktioner är det nu bestämt att besökare till "Musik i vinterkväll" ska ha covidbevis och legitimation för att komma in, då det brukar bli över 100 personer. Även medverkande räknas och ska ha giltigt bevis. Högst 150 personer.

Lite mildare idag, bara 4 minus. Snön är borta.
Ha det finemang! Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Kunglig meny ,-))) Allt ser otroligt lyxigt och så gott ut. Härliga bilder. Vilken fest, den blir ett minne för livet av som var med.
    Tack för att du visar -)
    !7 minus här, men till Lucia ska det bli lite mildare. Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig fest och så många godsaker! Underbart helt enkelt :-)

    Ha en braig dag!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig fest och så roligt att ni ändå blev så många. Maten lät verkligen ytterst delika!

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig meny! Det ser verkligen läckert ut.
    Här har vi också -4 idag och massor av snö.
    Så bra att man ska kolla covidbevisen på er konsert. vi behöver verkligen vara försiktiga.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut! Vilken härlig meny!!!

    SvaraRadera
  6. Så roligt att allt blev sp lyckat i samband med din födelsedag. Och både mat och dryck så så gott ut.Roligt att så många kunde komma och givetvis väldigt roligt att samlas.
    Jättebra nu med Covidbevisen och man får räkna med att allt tar längre tid vid olika insläpp där de ska visas så man är ute i god tid.
    Här är snön kvar och det är rejält kallt. Å andra sidan är det ju vinter. Men ska ut på trevligheter i kylan i kväll, vi ska vara utomhus, och får nog klä mig som en "michelingubbe".
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Så god mat 😋
    Var det något av Fina barn som fick förhinder? Är ju rätt säker på att tre av dem var närvarande…
    Så härligt att Ni kunde träffas och ha kalas.

    Här blir Lucia i kyrkan inställd om jag har förstått rätt, Elins klass är Lucia i år och det verkar bli även i år en medioker tillställning.

    Till helgen ska det vara festligheter på Kulturhuset och jag vet inte riktigt vad jag tycker… eller jag tror risken är stor trots covid19 pass att det blir ökad smittspridning.

    Ha nu en fin fortsättning på tisdagen 🤗

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken festlig måltid! Du blev rejält firad. Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för svar på min nyfikna fråga 😃
    Yes jag är glad att J fixar juleljus 🎅
    I morgon kommer bilder från idag tisdag… nya restriktioner i morgon dessutom, jag funderar på ifall det kommer krävas Corona pass även här på vår lokala pizzerian som icke kan ta in 100 personer…
    Cykla försiktigt ikväll
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det var verkligen fest. Det är så en födelsedag ska firas, och du ÄLSKAR ju att festa. Å vilken perfekt tajming med tanke på de nya restriktionerna. Gissar att Stadshotellet var extremt glad att kunna anordna en sådan "galamiddag" efter coronatidens bortfall av inkomster.

    Så "varmt" det har varit hos dig! Upp till minus 16 här. Hoppas du skickar upp lite värme till mig;-)

    SvaraRadera
  11. Mums så gott det ser ut, så fint firad du blev! Å "varmt " har ni nu också! Här är det snö, dock inte så mycket och nu ikväll är det -12 grader, brr!
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Verkligen en riktig festmeny! Ser såå gott ut!
    Igår morse -20, idag bara -6 ... lite vitt på marken, men nu ska det bli töväder, så då försvinner nog snön.
    Kram

    SvaraRadera