söndag, december 12, 2021

Skyltsöndag 12 december 🎅 3 Advent.

God morgon! Det Àr skyltsöndag med BP, det Àr tredje advent och jag Àr pÄ vÀg till kyrkan för att vara kyrkvÀrd tillsammans med Lennart. Fr.o.m. advent Àr vi tvÄ igen.

Som sÄ ofta, nÀr jag varit pÄ Vasaordenfest pÄ lördagskvÀllen, sÄ vÀntar kyrkvÀrdskapet pÄ söndagsmorgonen. Undrar vem som ser till denna kombo?

Dessa tvÄ bensinskyltar har jag fotat pÄ Shell utanför min bostad, nÀr jag stÄtt och vÀntat pÄ bilskjuts.

Tomten har tvĂ€ttat sina klĂ€der, som hĂ€nger pĂ„ tork 😂🎅

LÄnad frÄn nÀtet.
NÀr jag ser sÄdana hÀr stavningar, sÄ blir jag tokig. AlltsÄ, mÄste jag vara en...

Ett till lĂ„n ifrĂ„n nĂ€tet 😂

MÀtt sen gÄrdagens fantastiska julbord dÀr Mat-Magnus frÄn Larv var med hela tiden, ska jag nu snart kliva ivÀg med icebugs pÄ lÀngs vÀgen till kyrkan. Snöfall vÀntas. SÄ med en bok i öronen ska jag vÀl fixa den gÄngmarschen.

Ljus och KĂ€rlek🙏

16 kommentarer:

  1. Ta det försiktigt!
    TomteklÀderna var kul
    Är ocksĂ„ sprĂ„kpolis.... Vilken gammal mellanstadielĂ€rare Ă€r inte det?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, Tomten har vÀl brÄda dagar nu och vill vara ren och fin till julafton. Undrar om han rengör sina renar ocksÄ? ;-)

    Ha en fin tredje advent!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker att inte vara sprÄkpolis. Jag har en son som Àr jÀttedÄlig pÄ stavning och efter 50 Är tror jag att han fortfarande stava hade med tvÄ d, hadde alltsÄ. Det Àr tur att datorerna har rÀttstavningsprogram. SÄ nÀr jag ser stavfel försöker jag tÀnka pÄ honom i stÀllet för att reta upp mig.
    Ha en skön tredje Advent!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Stavning Ă€r ett gnissel 😜 vissa ord stavar jag medvetet fel… som skojjigt 😅 sedan kan jag nog slira pĂ„ tangenterna ibland.
    SĂ€r skrivning Ă€r ju nĂ„t som mĂ„nga reagerar pĂ„ 😜
    Tro om tomten har flera olika samma lika utstyrslar eller om han vara har en omgÄng?
    Ha nu en fin 3dje advent đŸ€—

    SvaraRadera
  5. Oj hoppas att tomten bara vÀdrar sina klÀder, annars kan de vara rÀtt stelfrusna att ta pÄ.

    SvaraRadera
  6. Kul skyltat, gillar balkongen med tomteklÀderna! Bra med rejÀlt pÄ fötterna idag, det var lite halt nÀr jag var ute pÄ min promenad idag.
    Ha en fin kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag mÄste erkÀnna att jag blir lite av en sprÄkpolis och reagerar ganska sÄ mycket pÄ vissa grammatiska felaktigheter. Dock sÄ skulle jag inte sÀga till nÄgon personligen för lite taktkÀnsla har jag ÀndÄ ;-) Snyggt skyltat som vanligt i alla fall :D

    Vilken omvÀxlande och bra helg det varit för din del.

    Kram och god tredje advent!

    SvaraRadera
  8. Bok i öronen? Sedan sÄ förstod jag.
    Detta med felstavningar kan reta mig ocksÄ. SÄ jag hoppas att jag inte sjÀlv skriver fel. Ibland gÄr det för fort, för slarvigt och dÄ kan det bli galet.
    Du verkar ha haft en trevlig och fin helg med olika Ätagande. Fint att kunna vara igÄng.
    Fin skyltning.
    Trevlig söndagskvÀll.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. SprÄkpolisskylten Àr jÀttebra!
    Och tomtens tvÀtt pÄ tork var ett innovativt grepp.
    Hu sÄ fort dagarna gÄr - det Àr nÀstan jul!

    SvaraRadera
  10. Mobiltanka, det var en kul skylt!
    Och tomtens klÀder bjöd pÄ ett gott skratt!

    SvaraRadera
  11. Jag har ocksÄ sett Shells skyltar nÀr jag passerat macken och tÀnkt samma sak, att de platsar i Skyltsöndag. :-)

    En nÄgot annorlunda juldekoration pÄ balkongen.

    Broderauttexten Àr bra med sina kluriga broderade skyltar.

    SvaraRadera
  12. Roliga skyltar! Och med tanke pÄ bensinpriset vill det nog till att mackarna försöker ja humor. För priset Àr ju inget man skrattar Ät.
    Roligt att gÄrdagens fest med julbord blev god och lyckad. Just som man önskar.
    Trevlig kvÀll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Du verkar ha fotat skyltarna hos en Shell-mack eller?! NĂ€r jag sĂ„g andra skylten sĂ„ tĂ€nkte jag pĂ„ Ama. Hon fĂ„r ju rabatt pĂ„ Carrefour-supermarket nĂ€r hon tankar och hos din mack fĂ„r man rabatt pĂ„ biltvĂ€tten. Ingen dĂ„lig rabatt heller. Åt andra sidan har dom ju höjt bensinpriset rejĂ€lt sĂ„...
    Balkongskyltningen Àlskar jag. Ett sÀtt att deklamera att man kanske inte Àr sÄ förtjust i tomten, eller;-) Coolt! De som bor dÀr har definitivt tÀnkte "outside the box".
    Är nog ocksĂ„ en sprĂ„kpolis, Ă€ven om jag gör hur mĂ„nga stavningsfel som helst i mina kommentarer. Är bara för lat för att korra;-)
    Bra att du har Icebugs. Har förstÄtt att det Àr rena isgatan söder om Stockholm. Har inte varit ute igÄr och idag, sÄ jag vet inte hur förhÄllandena Àr ute;-)

    Tusen tack för lÀnken och en suverÀn skyltning:-)

    PS. Gissar att du presenterar julbordet i Glad mÄndag imorgon. Planeringen Àr dÀremot osis. Men dÄ vet du för nÀsta Är. DS.

    SvaraRadera
  14. Tomten vill ha rena klÀder till jul :) Stavning Àr jag nog dÄlig pÄ, jag var borta den lektionen i skolan ;) Jag förlitar mig pÄ rÀttstavningen i computorn, Trudi Luther fiffigt dÀr :)

    SvaraRadera
  15. Vad trevligt att det blev en bra kvÀll i lördags.
    Roligt att du kan vara tillbaka som kyrkvÀrd.
    Vissa stavningar reagerar jag ocksÄ pÄ, trots att jag har dyslexi.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. Idag Àr jag trögare Àn trög, satt och tittade pÄ första skylten en stund innan det gick upp ett Liljeholmens...nÀr jag uttalade det högt var det ju sjÀlvklart! Vilken ordentligt tomte som ser till att klÀderna Àr nytvÀttade inför julklappsutdelningen! Stavningarna Àr bara roliga, förutom nÀr de stÄr i pressen och Àr skrivna av utbildade journalister. DÄ gÄr jag i taket, har de ingen yrkesstolthet?
    Fint skyltat!

    SvaraRadera