söndag, augusti 14, 2022

Skyltsöndag 14 augusti

God förmiddag till en ny skyltsöndag med BP

AS I MOVE UP I WILL EVENTUALLY REACH THE HORIZON.

Konstutställning där även denna banderoll ingår.

Ulrika Sparre är här i stan, i alla fall med sina konstverk. Denna text om konstnären, är för svår för mig att tyda (synen).

Ett fotografiskt elskåp igen!
Vy från östra piren i Lidköping med segelfartyg och segelbåtar i bakgrunden, möjligtvis under en kappseglingstävling där folket på bilden är på väg ut mot de bästa åskådarplatserna.

Gunnar Hoflund som tog många bilder på Lidköping under 1940- och 1950-talet, ställer sig för att plåta åskådarnas ryggar.

Idag är det stor sol men lite svalare, "bara" 22 grader, men det är skönt.
Ljus och kärlek🙏

18 kommentarer:

  1. Snygg och varierad skyltning som vanligt här. Hos oss har vi betydligt varmare kan jag säga...

    Önskar en fin söndag nu!

    Krm

    SvaraRadera
  2. Kul skyltning! Hoppas du får en fin dag. Sitter själv och äter frukost på balkongen, 26 grader redan, jag håller mej i skuggan! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har markisen på balkongen.

      Radera
  3. Alla skyltar hos dig här inne idag är toppenskyltar i mina ögon men bäst är elskåpet. Så härlig bild! Jag blir snudd på nostalgisk. Det kunde vara min pappa och jag som står där på stranden...:) fast inte i Lidköping då förstås utan i Mariehamn.
    Ulrica Sparres On a clear day you can see forever tror jag att har med filmen med samma namn att göra, åtminstone någon slags förankring i den. I början av 1970 talet spelade Barbra Streisand och Yves Montand mot varandra i den filmen, där reinkarnation är en viktig nämnare. Givetvis så sjöng de båda...
    En liten fundering bara..
    Ha en fin dag Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var mig en duktig en att kunna lite historia runt texterna. Jo, jag gillar lite udda konst och har mer på lager!

      Radera
  4. LillaSyster2022-08-14 11:38

    Snyggt skyltat som vanligt =) Gillar elskåpet. Här är 28gr....och lite tyckande. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  5. +17 och en blek sol ☀️
    Elskåpet är otroligt fint.
    Bra skyltat 👍
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några grader till hade ni nog behövt. Visst kan man göra gråa elskåp roligare, som här. Finns fler......

      Radera
  6. Svar
    1. Vilken av dem menar du? Beskrivningen, eller?

      Radera
  7. Bra skyltning och det fotografiska elskåpet är min absloluta favorit! Alla elskåp borde vara fotografiska!

    SvaraRadera
  8. Gillar kompositionen av första bilden. Ulrika Sparre - känner igen namnet. Ljuslådan som gatubelysning gillar jag skarpt:-)
    Elskåpet är också helt i min smak. Kul att man tar tillvara gamla fotografier och använder dom som utsmyckning av tråkiga elskåp.
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    PS. 28 grader här. Som vanligt alltså;-) DS.

    SvaraRadera
  9. Snyggt el skåp och roliga skyltar.

    SvaraRadera
  10. Tycker alla Sveriges elskåp bör piffas upp på liknande sätt!

    SvaraRadera
  11. Jätteroligt att Lidköping satsar så mycket på konst. Kul med Ulla Sparre. Känner igen namnet men kan inte minnas jag sett något av henne. Fastnade extra för ljuslådan och gatubelysningen.
    Extra roligt är det också med de fina elskåpen som piggar upp.
    Fint skyltar!
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Man kan bara påverka världen så länge man lever! Det var bra sagt! Kan hålla med. Här har Tor varit på besök idag, en liten regnskur men den gjorde inte luften svalare. Ha en fin ny augustivecka

    SvaraRadera