onsdag, november 30, 2022

Onsdagsmix 221130


God morgon från mitt lilla bo. Orkidéerna börjar ta fart igen. De flesta är urgamla, men skjuter ett och annat blomskott. Tålamod! Jag har fem av olika spensliga slag.


Något som jag blev väldigt besviken över, det är den enormt stora vackra och flerfärgade adventsstjärnan som jag köpte på Willys i tisdags, den såg ut såhär i måndags morse. Kort transportväg i plusgrader och jag har följt alla rekommendationer.  


Idag har jag två uppdrag. Det första är Adventsmys med Vasa Orden av Amerika och strax därpå blir det sångövning med In Chorus inför Trettondedagshelgen. Det låter väl fint?

Jag vet inte om Anders slaskar eller braskar idag. Det regnar inte, det är några plusgrader och vaktmästaren kör gräsklipparen. Så vad blir julen?

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Även om du hanterade blomman rätt så har man tyvärr ingen susning om hur transportkedjan sett ut. Samma sak har hänt mig flera gånger så numera håller jag mig helst till amaryllisar och hyacinter. Orkidéer är tacksamma blommor. Jag köpte fyra nya för två år sedan och de har blommat sedan dess. Den ena har över sextio blommor nu så jag kan verkligen inte klaga.

    Det låter som väldigt trevliga planer för dagen så jag önskar en god onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara fel i transporten innan mig, såklart. Jag ska faktiskt reklamera den. Inte första gången för mig heller, så var det inte förr.
      Detta är sista gången som jag köper en julstjärna, kan jag säga.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Här är det plusgrader, så man får väl säga att det slaskar och klart.se varnar för vinterkyla fram mot Lucia.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle tro att kylan kommer också.
      Kram!

      Radera
  3. Killar om jag kan kommentera. Har inte kunnat det på ett tag. Tråkig julstjärna! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Minus 1 och snöfall ❄️ snorhalt om man går utan icebugs eller broddar. Går bra med spark hörde jag.
    Huvva vilken otur Du hade med den fina julstjärnan, klart Du ska reklamera, en julstjärna ska ju helst överleva fram till tredjedag jul.
    Jag köpte en julstjärna på ICA i lördags och den ser fortfarande fin ut 👍
    Bara en massa kulighetet för Dig 🤩 dumt att klaga liksom 🤪
    Här fortsätter vi med sjuklig Elin och jag som funderar på att slänga in handduken och säga upp mig, jag har snart tömt mitt energiförråd och orkar inte 😓😥 i morgon får vi veta om läkaren hittat något som är fel 😑 eller om vi ska vänta och hoppas medicinen så småningom hjälper.
    Ha en fin onsdagskväll kram åsa

    SvaraRadera
  5. Orkidéerna är så vackra!
    Vad konstigt med julstjärnorna. Tråkigt.
    Fullt upp idag också, både hos dig och hos mig.
    Onsdagskramar!

    SvaraRadera
  6. Roligt med orkidéerna som tar sig. Har ett 15 tal hemma och det är de enda krukväxter jag har. Men alla blommar inte samtidigt. Jättetrist med julstjärnan. Jag hade gått tillbaka med den och bett om en ny.
    Gott om trevligheter även hos dig och visst piggare dessa upp.
    Här har vi haft strålande sol och molnfritt. En skön dag som jag spenderat på Promenadklubben. Så roligt och gott.
    Varm kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Så härligt att ha orkidéer som kommer i blom den här tiden av året.
    Jag kanske skulle satsa på sådana jag också att ha inomhus. De är ju så vackra.
    Du kanske ska reklamera julstjärnan. Den ska hålla längre än det där. Så synd.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ursäkta att jag skrattar lite försiktigt här. Trodde nämligen att jag var ensam om att "ha otur"! med julstjärnor. Är väldigt glad att så inte är fallet. Din julstjärna ser ut att antingen ha fått för mycket eller för litet vatten. Det är problemet med julstjärnor - hur man än gör verkar de vara missnöjda;-)

    Om jag var dig skulle jag använda mina gröna fingrar endast för orkidéer.

    Hoppas du har haft en fin dag:-)

    SvaraRadera
  9. Orkidéer är verkligen både vackra och tacksamma! Så tråkigt med dina nyinköpta julstjärnor! Kanske kan du reklamera den, men det kanske bara säger att du gjort fel. Bättre att satsa på några andra julblommor, för just julstjärnor tycker jag kan vara knepiga och köper aldrig såna längre.
    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera