onsdag, februari 01, 2023

Onsdagsrapport 1 februari

En väldigt smakfull bild, eller hur? Föremålen finns i ett café.

Jodå, jag har fotat den själv - i väntan på att Fysrehab skulle öppna efter lunchstängningen nu i måndags...

"Vi svenskar är inflexibla och jag skulle aldrig drömma om att ändra den åsikten!"

Den här kalendern Fredsdruvor fick jag i julklapp från Sarahfamiljen.

Idag skriver vi ny månad och ja, det lunkar på. Det blev akupunktur i måndags och det ska jag pröva på i några veckor, tyckte fysterapeuten. Jag har svarat bra på det förr. Så nya nålar på fredag igen.

Jag var på vårdcentralen igår och det skulle ha blivit mitt första årliga injektionsdropp. Men jag behöver göra bentäthetsmätningen i Skövde först. Kallelserna hade väl gått om varandra.  
Däremellan duschning och hemstäd.

Ont har jag, trött är jag, sover mycket, men glad ändå. Ska ändock försöka komma iväg till lilla kören ikväll, för det var väldigt kul. Ska använda slyngan (axellåset) lite mer, för jag tjänar i mitt fall inget på att vara Bror Duktig. Bäst att vara Syster Lagom med allt.

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. hoppas akupunktur underlättar, kul väggkalender

    SvaraRadera
  2. Var glad och nöjd för vet Du va en björntjänst gör ju ingen glad 🧸 Du är verkligen en positiv person som i princip aldrig klagar, imponerande 👍
    Akupunktur kan vara bra, fint att Du erbjuds olika sorters smärtlindring och inte bara tabletter.
    Har Du möjlighet till skjuts och känner att Du orkar är körsång en positiv upplevelse som ger endorfiner, jag hoppas Du kommer i väg.
    Ha en fortsatt bra dag kram

    SvaraRadera
  3. Och jo yes det var ju jag som blev totalt anonym 😅 kram åsa

    SvaraRadera
  4. Fint att akupunkturen verkar göra nytta och allt som kan smärtlindra är är ju bra.Jag ska på mitt årliga dropp och har gjort bentäthetsmätningen och lämnat blodprover och skönt att det nu är dags igen.
    Bra för din del också när det andra fallit på plats.
    Hoppas du kommer i väg till kören för ett trevligt avbrott gör gott.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att din "kommentar" till första bilden var ironisk;-)
    Kul att du testar allt som står till buds. Det kostar ingenting att testa allt som kanske kan hjälpa dig att bli smärtfri.
    Inte visste jag att du redan gick utan mitella. Trodde att du fick ha på dig den hela tiden förutom under natten. Så på med den igen!!!
    Klart du ska vara med kören. Du vill ju ha liiiite roligt i alla fall, eller hur:-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får bra lindring av akupunkturen ... och försök vara mer Syster Lagom och inte Bror Duktig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Syster Lagom, det låter lagom Gerd, fortsätt så.
    Fint att du känner för sångträffen, det är välbehövligt att träffas och sjunga ihop, piggar upp.
    Hoppas att akupunkturen fortsätter att vara bra så att du får en fin lindring.
    Sköt om dig väl.
    Varm kram från Wiolettan

    SvaraRadera
  8. Nej, det finns verkligen ingen anledning att vara någon Bror Duktig utan som nästan alltid är lagom bäst. Hoppas att akupunkturen ska ha god effekt även denna gång. Hur som helst så är det väl värt att prova.
    Gott att komma iväg på kören för sång och musik är glädje :D

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas du kom iväg på kören, musik är läkande och så roligt! Ja, jobba på i lagom takt är bäst!
    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är säkert bra att sova, kroppen läker förmodligen bättre av det. Inbillar jag mig. Akupunktur - om det hjälper, kanon! Men det gör ju också ont ...

    SvaraRadera
  11. Akupunktur har jag funderat lite på, har ju taskiga knän och kollegor säger att det kan vara något.
    Hoppas det fungerar för dig, lite av en inspiration för mig.

    Ha en fin kväll. :)

    SvaraRadera
  12. LillaSyster2023-02-05 09:39

    Det kostar energi att läka, så att vara trött är väl helt naturligt. Syster lagom låter som en strålande idé ♡

    SvaraRadera