lördag, maj 27, 2023

Ett besök i veckan

Vem här? Skulle inte ett besök dyka upp? Ett besök några dagar här i veckan, alltså inte ett besök varje vecka.

Nämen titta! Är det inte Lena med bloggen Lena i Wales som kom för att göra mig sällskap i Lidköping? Wow, så roligt!

Skämt åtsido. Vi hade planerat att träffas några dagar i denna veckan. Jag kände att nu kanske jag kunde promenera lite längre, när jag inte var ensam. Vi tog bussen till stan och ja, jag kunde traska!

Det har varit intressant och berikande att ses igen! Jag var ju hemma hos Lena förra sommaren, där hon guide mig på en hel del platser.

Inte att förglömma så guidade Lena mig även i Wales (bussresa) för något år sedan!

Vita syrener på Limtorget i Lidköping!

Här hörs en hel del fågelkvitter i den underbara miljön vid Limtorget, Gamla staden, Lidköping.

Lila syrener. En sådan vacker tid på året!

I parken utanför Stadt. Och en ivrig fotograf.

Vi tog en fika på det anrika Garströms Konditori, som grundades 1857 av sockerbagargesällen Reinhold Garström. Kollade sedan på Rådhuset och det stora enorma torget, där det inte fanns någon torghandel just denna dag och så gjorde vi ytterligare ett besök i en känd omgivning. Men mer om det kommer vid ett annat tillfälle.

Ljus och Kärlek 🙏🏻 och Glad Pingst!

28 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar vi hade tillsammans! Alltid roligt att träffa dig.
    Så mycket jag fick se och uppleva också. Längesedan jag var i Lidköping, så det blev en höjdare. Jag har sett mig mycket runt om i Europa, men missat mycket i Sverige. Nu har detta rättats till lite, men det finns mer att se hos dig. Så en varning, jag kanske kommer tillbaka😊!
    Stort tack för din gästfrihet och stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för varningen, jag är beredd 😂 Skojar, du är SÅ välkommen igen!
      SÅ trevligt att ses igen och att jag fick guida dig, som omväxling.
      Massa kramar och glad pingst!

      Radera
  2. Jag skrev redan till Lena i W. att jag anade att ni hade en bloggträff du och hon. Nu är det bekräftat. Så roligt och tack för allt det du lyfter fram av Lidköping. Blogglandia är härligt, så många vänner man får möjlighet att träffa, även här hade jag besök av Anna i Portugal i början av det här året.
    Ha det gott ! Trevlig pingsthelg och morsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant att träffa bloggvänner! Jo, jag har allt träffat några under årens lopp, men det har mestadels blivit en gång och inte mer.
      SÅ roligt att träffa Lena igen!
      Trevlig pingst och morsdag till dig också!

      Radera
  3. Svar
    1. Tack för det! Nytt bloggnamn för mig, kanske jag har sett dina kommentarer hos andra vänner?

      Radera
  4. Vilket härligt finbesök du har haft i veckan och så roligt för er att träffas igen.

    Önskar en glad pingst nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar finbesök! Det blev en skjuts framåt i träningssyfte också att ha en stark person vid min sida under promenader.
      Kram!

      Radera
  5. Hanneles bokparadis2023-05-27 12:17

    Så trevligt!

    SvaraRadera
  6. Nu får vi vänd huvtröjan "rätt"
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket trevligt besök du fick! Jag har ju haft Lena som guide så jag vet hur rar hon är.
    Glad Pingst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, du har träffat henne, hon berättade om det.
      Glad pingst!

      Radera
  8. Så roligt att träffa bloggvänner! Känns dom om man alltid känt varann! Gott att du kan gå lite längre igen! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på något sätt har man ju blivit bekant med bloggisen redan.
      Att gå lite längre känner jag att jag kan, sen att gå ensam, är min utmaning.

      Radera
  9. Härligt med finbesök ❤️
    Tänk vad Blogglandia ger… till och med vänner i det verkliga livet 😃
    Så somrigt det är hos Dig.
    Här har vi haft kyliga dagar med termometern ner mot noll och jag har haft vantar på när jag gått kortare promenader med hundar.
    Häggen blommar liksom vitsippan 🤩
    Såg liljekonvalj i en rabatt utanför ett hus jag passerade.
    Ha en fin fortsättning på denna helg, kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket härligt besök. Jo, absolut, det kan ge fin vänskap. På riktigt.
      Här hos mig är det ljuvligt nu, vill inte att det skira ska försvinna.
      Tack detsamma Åsa, kram!

      Radera
  10. Så trevligt med besök av Lena! Ni ser ut att ha det väldigt trevligt, och visst är det en ljuvlig tid nu! Ha en fortsatt fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lena gladde mina dagar i veckan, så kul!
      Tack, jag har det bra, kram!

      Radera
  11. Jättekul med en bloggträff. Och att Lena har en egen block syns ju lång väg - hon fotar ju olika motiv. Så som en "äkta bloggare" ska göra.
    Minns ditt besök i Wales för några år sedan. Skoj att ni hållit kontakten under alla dessa år:-)
    Glad Pingst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena har en blogg sen många år, det är rätt. Roligt att hålla kontakt när det stämmer.
      Nu är det lättare att träffas. Glad pingst!

      Radera
  12. Bloggträff är ju kul kan jag känna någon gång ibland, inte så fel alltid.

    Ha en fin kväll nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte fel där det funkar men inget nödvändigt.
      Hs de gott!

      Radera
  13. Vilket trevligt besök! Förstår att ni hade fina dagar tillsammans. Och roligt att du nu har mindre ont och kan promenera och förflytta dig utan alltför stor smärta.
    Minns din resa till Wales där Lena guidade och var reseledare.Vi var till Skottland på en resa där Lena var guide och reseledare. Väldigt givande det också.
    Tack för de fina promenaderna och de fina bilderna från Lidköping.
    Önskar dig en fin helg.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ditte!
      Nu har jag egentligen bara smärta i armen på nätterna, då jag legat i samma ställning eller fel ställning. Bra så.
      Så tacksam över besöket här hos mig.
      Varm kram till dig!

      Radera