torsdag, juni 15, 2023

Hemma frĂ„n borta 💐

Nu Àr semestern slut. Tut tut!
Jag anlĂ€nde hem igĂ„r kvĂ€ll med bil, tĂ„g, buss, buss, liten promenad. Inalles fem timmar. SĂ„ gott som fĂ€rdig för sĂ€ngen. 

Denna omgÄng har det verkligen strulat med SJs avgÄngar. En ombokning till Kil och en ombokning hem. Inte kul med instÀllda tÄg och igÄr miste jag min 1 klass biljett. TyvÀrr beror det inte alltid pÄ tÄgen i sig och banarbeten, utan folk saboterar pÄ spÄren. Och jo, jag har varit i VÀrmland, för jag ville vara med pÄ lilla Mys skolavslutning.

Och hÀr finns sol, pool, "djurpark", supergod mat och dryck och en skön sÀng i pigkammaren. Och folket Àr trevligt.

Sommarens ljuva Àng
Lockar med blomstersÀng
Flickan svingar sin krona
Som huvudet förut trona
Sommaren Ă€r perfekt 🌞 💙

HÀr var vi hemma hos grannen en kvÀll, som har en hÀstgÄrd med nÄgra travare. HÀr Àr Fabbe.

Tack tack, för mig! 💖 Jag fortsĂ€tter lova sommaren hemmavid.
Ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

20 kommentarer:

  1. LÄter som nÄgra hÀrliga dagar! SÄ bra att du numera kan ta dej hem pÄ egen hand.
    Fin bild pÄ dej! SlÄs över hur liten du tycks vara. MÄste vara gott att inte ha sÄ mycket att bÀra pÄ... vet ju inte hur det kÀnns.
    Gissar att lÀkningen av din axel tagit mÀngder av energi frÄn kroppen! Gott att ha en kropp som stÀller upp pÄ en! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JÀttehÀrligt! Denna gÄngen lyckades jag bÀttre att fixa hem mig Àn i pÄskas.
      Ja, visst har jag krympt. BÄde pÄ lÀngd och tappat kilon (muskler). Dock Àter jag rÀtt mycket men lÀkningen tar kraft. Musklerna försvann. Kram

      Radera
  2. HĂ€rliga dagar i bĂ€sta sĂ€llskapet och dessutom har Du haft tur med vĂ€dret - inget att klaga pĂ„ alltsĂ„ 😅
    DÀremot verkar det svÄrt att vara nöjd med resandet numera, typ alltid nÄgot som hÀnder och stÀller till det sÄ det blir besvÀrligt, SJ verkar liksom PostNord blivit sÀmre pÄ att hÄlla vad som lovas.
    NÄvÀl nu Àr Du hemma och lÀr ha en del att stÄ i hemmavid.
    VĂ€lkommen hem ❤️
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Resandet Àr en utmaning. Det Àr liksom inte bara att ta nÀsta tÄg, jag Àr beroende av andra fÀrdmedel som ska stÀmma in ocksÄ och inget gÄr var tionde minut precis.
      Men nu Àr jag hÀr i mitt lilla bo. Kram

      Radera
  3. Vilken hÀrlig semester du har haft tillsammans med nÀra och kÀra <3 Ljuvliga sommarbilder!

    Kram och vÀlkommen hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte varit bÀttre! Tack! SÄ nöjd. Kram

      Radera
  4. SÄ sköna dagar du haft och alltid trevligt att byta miljö. Fint att ocksp vara med pÄ skolavslutningen.
    Vad gÀller SJ Àr det ju sÄ trist att det inte fungerar. MÀrkligt nÀr det fungerar i andra lÀnder. Skönt att du kom hem men förstÄr att det var en tuff resa.
    VĂ€lkommen hem.
    Vi fortsÀtter att njuta pÄ vÄr grekiska ö ett par dagar till och det blev verkligen "full pott" med att resa hit. SmÄskaligt, lugnt och behagligt och tÀmligen ont om turister. Men i augusti kommer de
    Varm kram.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att resa kommunalt Àr verkligen tufft numera.
      Tack!
      FörstÄr att ni har det gott dÀr ni Àr, fortsÀtt njut!
      Varm kram

      Radera
  5. LillaSyster2023-06-15 18:27

    Ă…Ă„Ă„ vilka bilder och du i fin sommarklĂ€nning ♡ vĂ€lkommen hem=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det har varit rena drömsemestern!

      Radera
  6. VÀlkommen hem! Klart att du var i VÀrmland:-) DÀr trivs du ju alldeles förtrÀffligt! Jag bara Àlskar selfien. Du Àr sÄ fin, sÄ "petite" i den fina sommarklÀnningen:-)
    Nu Àr det bara att försöka njuta av Lidköping tills det Àr dags för nÀsta besök i VÀrmland. VÀdret var ju fantastiskt i VÀrmland och lÀr förbli fint Àven i vÄra trakter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte helt sjÀlvklart att jag drar till VÀrmland, Àven om det lockar. NÀsta resa blir nog Ät annat hÄll, jag har ju tre barn till.
      Men nu blir det njuta av hÀr hemma ett tag och jag Àr nöjd.

      Radera
  7. Vilka hÀrliga sommarbilder ,-) HÀrlig resa, Att det ska saboteras överallt!
    Det Àr verkligen illa.
    FörstÄr att du Àr trött efter sÄ mÄnga byten.
    Njut pÄ nu,
    Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen hÀrlig sommar den gÄngna veckan! Det tar att Äka kommunalt med mÄnga byten. Kram!

      Radera
  8. Underbart att du kunde vara med pÄ Lilla Mys skolavslutning, sÄn tur hon har att fÄ bo hos din dotter med familj pÄ landet! Ni ser ut att ha haft det ljuvligt! Trist med tÄgstrul bara...
    Ha en fortsatt fin sommar ...
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett underbart hem och stÀlle att fÄ landa i och pÄ!
      Kram!

      Radera
  9. Det lÄter som om du haft en riktigt hÀrlig semester och sÄ kul att fÄ uppleva en skolavslutning igen. SÄnt kan jag sakna!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att det var sÄ otroligt fint att fÄ vara med pÄ skolavslutningen.
      Kram!

      Radera
  10. Fina bilder.
    SĂ„ fin bild av dig!

    SvaraRadera