fredag, juni 26, 2026

Fredagsposten 📰

 IgĂ„r var det superdupervarmt. Ändock "bara" 25 grader, men man Ă€r inte van vid hettan.

Vi Äkte en svÀng till matkonteinern Grön ko och inhandlade en hel del mÄltider. Billigt, gott och hemlagat. PopulÀrt.

Min physalis har börjat bilda fruktknoppar, pyttesmÄ, sÄ kul.

En god frukost med vackert porslin!

Röd curry med kyckling frÄn Grön ko.

Mina fyra sorters olika kryddvÀxter!

IgÄr gjorde jag ett Äterbesök hos sjuksköterska efter min operation i början pÄ juni. Det följs ju upp precis som allt annat.

IgĂ„r fyllde mitt förstfödda barn sonen Peter 57 Ă„r. I mĂ„ndags fyllde barn nummer tvĂ„ Jessica 54 Ă„r samtidigt som hennes son, mitt barnbarn William fyllde 28 Ă„r. Herregud, vad tiden gĂ„r ❤️

Trevlig fredag nu med ljus och kĂ€rlek 🙏

9 kommentarer:

  1. Grön ko-mat handlar vi ibland i mataffÀren, god mat. Vacker porslin gör en glad. Kul att du fÄr egen frukt pÄ balkongen. Min mor hade tomater och kryddor pÄ balkongen. Sniglarna Ät upp min tomatplanta.
    Ha en fin fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grön ko finns i affÀrerna ocksÄ. Detta Àr fabriksförsÀljning och lite billigare.
      Synd att sniglarna Ät up tomaterna. Hos yngsta Àter en av hundarna upp jordgubbarna!

      Radera
  2. SÄ trevligt det lÄter att kunna gÄ till Grön ko och köpa fÀrdigrÀtter. HÀr Àr vi hÀnvisade till enbart Coop och det Àr inte roligt nu nÀr semestrarna börjar och befolkningen ökar.
    Ha en fin fredag!
    Kram,, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte detta frÄn början men det Àr jÀttetrevligt att handla i kontainern Grön Ko. Kram

      Radera
  3. Vilket bra alternativ med Grön ko.
    Ja, det Àr varmt nu och vi har inte riktigt hunnit vÀlja oss vid det.
    Hoppas att det blev ett bra Äterbesök.
    Önskar en fin fredag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev bra alltihop!
      Visst Àr det varmt! Kram

      Radera
  4. Vilket bra koncept, Grön ko.
    Du blev mamma tidigt. Åren bara rusar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kanske lite lagom tidig mamma. Visst rusar Ären, kan inte fatta. Kram

      Radera
  5. VÀdret. Inte nÄn SOMMARvÀrme. +14 regn och mygg denna fredag (som varmast). Vi har inte ens haft + 20 Àn - om vi nu pratar om i skuggan.
    Bra Du hittar god mat till bra pris, senast idag har det varit en diskussion om att vÀlja rÀtt sorts mat. Som Àldre Àr protein vÀldigt viktigt eftersom det kan (möjligen) motverka eller försena demens. En kompis mamma Àter dÄligt och det sÀgs att hennes kognitiva förmÄga försÀmras eftersom hon inte fÄr i sig tillrÀckligt med protein och vitaminer.
    Fredagskram Äsa

    SvaraRadera