tisdag, juni 23, 2026

Bilar🚗🚙

 Hemma igen efter fem underbara dagar i GönĂ€s.


HÀr Àr en del av bilparken pÄ GönÀs. Med denna sköna böna DKW frÄn 1939 tog vi oss en tur pÄ Midsommardagen. Jag har aldrig provÄkt tidigare, bara provsuttit i förarsÀtet nÀr bilen precis hade levererats. AlltsÄ, vilken pÀrla!


Nyaste tillskottet Àr den hÀr skönheten. En lastbil Chevrolet frÄn 1927 (hundra Är nÀsta Är!).

Lastbilen Àr inte startad Àn. Det blir svÀrsonens Àkta kÀrlek att vÄrda igÄng henne.


SÄ har vi dÄ husfrun pÄ GönÀs, ocksÄ en skönhet i sitt slag. HÀr kan man stÄ och njuta med blicken över Àgorna.

Och en brun sak (Alice) har slagit ner huvudet bestÀmt i mitt knÀ. Hon frÄgar inte om lov, bara gör.
Älskade vovvar. Maja viftar ofta pĂ„ svansen och bĂ€r stolt pĂ„ sitt ben i munnen.

IgÄr morse var jag hos audionomen pÄ HörselvÄrden och fick installerat uppladdningsbara hörapparater. Gjorde ett rejÀlt hörseltest. Jag har det sÄ att jag streamar ljudet med telefonen och ljudböckerna, vÀldigt smidigt.

Ljus och KĂ€rlek till en ny sommardag🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar