lördag, augusti 06, 2011

Blandade Intryck



God Morgon! 
Detta är en bild som illustrerar det lugn jag vill känna.
När vi campar så här på en stor äng.


Det är väldigt intressant att studera andra, för helt själva vill vi inte vara. 
Bara nästan.





Men lugnet består av en himla massa goa voffsingar. Det står 5 husvagnar, 2 husbilar, 2 tältare och 1 sova-i-bilen på "tomten" och det finns mycket hjärterum och stjärterum! 
Och i Bygdegården pågår en del ungdomsaktiviteter med Fotbollsträningsläger.
När vi kom tillbaka igår förmiddag igen, så var det gråa moln och en del regnskurar. 
Fast det kan också innebära ett lugn. BaraVara.
Och på en ö så ändrar det sig kvickt, kvällen blev fin och mums, vilka fina Ryggbiffar som vi stekte och Café de Paris-sås, potatis och sallad, lite rött vin *smaskens*...
Jag tror dagen idag blir solig och kanske vi går på en hallonplockarunda frampå och grillar sen lite Flintastek.
Det är säkert mycket järn i fint kött........ iaf i leverpastej. Och protein. 
Nyttigheter.


HA DE GOTT - I STORT OCH SMÅTT!

11 kommentarer:

  1. Förstår din längtan efter lite lugn, att bara vara och koppla av. Vi behöver det ibland också. Gå ner i varv behöver även vi pensionärer göra.I sådana stunder kan "de andra" vara på lite avstånd. Att få vara tillsammans , äta något gott, toppen, och njuta. Ha det fortsatt bra och krama pusselbiten. Kram även till dig.

    SvaraRadera
  2. Optimist: Tack du goa gulliga, du förstår mig precis!
    Vi försöker fånga ögonblicken mellan alla inklämda tidpunkter som måste passas. Kramar tillbaka till er två fina!

    SvaraRadera
  3. Baravara tilltalar som vanligt mig. Dock e de kul att glane lite nått som rör sig en bit bort :)..Leverpastejen så inge go ut i min kyl..Men kattan lät sig väl smakas. Doggyn gillar inte lever alls..Trevlig fortsättning..Bless

    SvaraRadera
  4. Inga problem! Om inte järnet i köttet, leverpastejen och rödvinet räcker, går det ju alltid att ta sig ett järn till, så här till helgen...

    SvaraRadera
  5. Visst kan det ibland vara skönt och nån gång välbehövligt också att stänga dörren om sig själv. Men vem vill i tidens längd bo på en öde ö?
    Ha en fortsatt go helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Imorgon stänger jag dörren om mitt lugna för en vecka framöver... Kommer att släppa ett inlägg om dagen medan jag är borta, bara så ni inte glömmer bort mig :-) (förinställd för jag ingen dator eller annan uppkoppling under veckan.... Puss & Kram Och sköt om dig/er! ♥

    SvaraRadera
  7. Så där lugn skulle jag också vilja vara!!! Vännen och jag gillar enskildhet så vi vill jättegärna vara ensamma; svårt om man ska vara på en campingplats. Kram!

    SvaraRadera
  8. Blessing, Blandade Karameller, Tony, Kaisa och Piedra:
    Kul å glane på andre, leverpastej nöttig för blodvärdet, nåt järn tycker inte Pusselbit om i nuvarande skick, nä, vi vill inte helt stänga dörren för andra, bara ha hänsyn, vi glömmer ingen Kaisa!, enskildhet hittar man aldrig på campingplats, då får man stå i skogen och bara glo på oss själva... ifall. KrameluttGreddisar till alla som vill ha!!!!1 Här är bröllop på gång på bygdegården, jag har varit där och fotat!

    SvaraRadera
  9. Blåbär har oxå mycket järn i sig. Gott att göra blåbärsgröt exempelvis... Det är viktigt med järn så hoppas pusselbit kan få i sig lite nyttigheter... Det kan ju vara lite knepigt att få i sig ibland när man inte mår så bra kanske. Kram

    SvaraRadera
  10. Älskar vårat lugn här på landet. I dag när jag kom hem från jobbet, hade gubben tänt värmeljus i våran pub, och gjort mackor som var så goda. Där satt vi alldeles själva och bara mös som två mysostar kan. Så i bland kan det vara så skönt vara själva. kram på er och nattinatt EVA

    SvaraRadera
  11. Simona och Eva: Blåbären har regnat bort, synd... här har varit regn i natt och det pågår än.
    Mysa för oss själva, ja det är toppen. Och vi visste ju inte innan att det skulle bli bröllop här!
    Kramar till er båda!

    SvaraRadera