söndag, augusti 07, 2011

Saker försvinner inte!

Jag brukar säga så.... 
För dom är bara borta en stund.
Fast ibland undrar man, om dom - sakerna - har fått fötter?
Rätt vad det är - det kan gå lång tid - så dyker saken upp, på ett mer eller mindre konstigt ställe.
Nyligen var ett stort badlakan på vift. 
Bara borta.
Men jag hittade det i helgen. Det låg i min rygga som jag hade till simbassängen i januari..
Bortglömd....


Kloka ord av Nalle Puh: Man kan inte vara nere med en ballong!


Igår var det Bröllop här i Bygdegårdenr. Jag var där och smög och fotade lite. Blev brännässlemärkt...
Trodde Brudparet skulle komma i den lövade båten som låg här, men icke.
Kvällen vart ljuvlig, vi grillade Flintastek.


9 husvagnar, 6 husbilar och 6 tält fanns här. Men alla drar nog.  Det regnar, känns som dagsregn. Synd om tältarna.
Och vi drar hem,  för att se om vårt hus och frys och frosta av lite...
Man lägger lätt på sig varor i frysen, ifall om att.  
Inget roligt att göra "klart skepp" i regn, men det blir gott att komma hem också!
Så, bye bye Torsö!

18 kommentarer:

  1. Nalle Puh citatet om ballongen har jag som kylskåpsmagnet. Den om att leta gav jag till min mamma som ständigt förlägger sina nycklar och sin plånbok. Hon driver mig till vansinne. Det är sällan jag själv förlägger någonting, och det som försvinner kommer sällan tillbaka. Så kan det också vara. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag kan lägga undan saker och sen när jag behöver dem ligger det inte kvar där jag la det. Det värsta är väl att ibland ligger det kvar på samma plats men trots det ser jag det inte, jag virrar på som en hönshjärna å letar, å letar... Dessa gånger har jag varit för hjärntrött för att se det som låg mitt framför näsan på mig.
    Vädret hos mig är grått och det duggregnar. Det är skönt det med faktiskt när vädret inte alltid är på topp. Söndagskram

    SvaraRadera
  3. Piedra: Det var också en variant! "Det som försvinner kommer sällan tillbaka!" Så säger min Pusselbit också, men har blivit övertygad av mig om motsatsen, hihi.....

    Simona: Ganska vanligt fenomen, att det som ligger mitt framför näsan, det ses inte.
    Fy´te rackarn, vad här regnar, inte alls behagligt, när man måste gå en lång bit till servicehuset...
    Det bästa servicehuset är hemma!
    Kramar till er båda, Piedra och Simona!

    SvaraRadera
  4. Nu åker jag, puss och kram på en vecka. ♥ ☺

    SvaraRadera
  5. Kaisa: Puss och kram tbx! Och lycklig resa/god tur!

    SvaraRadera
  6. Tack för Puh.. svårt att vara nere när man läser honom:)
    Ösregnar här idag, fick minnen från barndomen då vi låg i tält och inte var det roligt när det regnade, men det gick de me. Ja visst är det kul med sr. arkivet. Kör försiktigt och var rädda om er.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gaah som jag letade efter min plånbok igår..Jag hade lagt den på en svart tröja så jag gick förbi den flera ggr..Mycket stressande..Här regnar det MYCKET..innedag..Blessings

    SvaraRadera
  8. Bling och Blessing: Haha, båda på B....
    Tur att Nalle Puh finns! Nu så har tältarna fått fart på speleverket och krupit ur sina gömslen. Tillfälligt regnuppehåll.
    Kanske vi ska göra klart skepp nu? Tror det........
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Tack för ditt besök hos mig Gerd, vilken glad, positiv och rolig blogg du själv har! Härlig!

    Allt kommer mycket riktigt fram till slut.
    Utom ena strumpan ur paret i torktumlaren.
    Det kan inte ens Nalle Puh göra något åt.
    Hälsningar carina-fina, soldatmamma.

    SvaraRadera
  10. Det mesta brukar dyka upp igen när man minst av allt anar det!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Carina-Fina: Välkommen till min blogg! Ja, jag älskar att ha mysigt och roligt.
    Det där med strumpan, haha, det har jag varit med om mååånga gånger, det är undantaget som bekräftar regeln......

    Znogge: Ja, så är det! Det mesta, faktiskt. Kram

    SvaraRadera
  12. Inget kommer fram med detsamma. Inte förrän man precis måst skriva om alltihopa, handlat nytt osv, så ligger det sökta där mitt framför näsan.

    Den som söker han letar, heter det ju? I det sammanhanget kan vi också fundera på varför det ALLTID är den sist provade nyckeln som passar i låset...

    SvaraRadera
  13. Blandade Karameller: Ja, det är ett säkert sätt, det första du nämnde!
    Du vet väl Murphys lag?
    På tal om nycklarna, så går det att märka dom, annars blir det omöjligt!

    SvaraRadera
  14. Det som inte är stulet kommer oftast fram och det stämmer bra. Nu brukar jag inte behöva ägna så mycket tid åt att leta efter saker som tur är. För det är verkligen tids-slöseri och man blir så frustrerad.
    Det är inte lätt att leka paparazzi-fotograf. Då kan man hamna i närkamp med.....t.e.x. brännässlor och de är INTE roliga.
    Ha en skön avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  15. Susanna: Tack, det är nattabingen som väntar nu.
    Jag jobbar med mina paparazzialster, hihi... svedan är borta.
    Och hemkomna är vi, tack och lov, i detta busväder!

    SvaraRadera
  16. Nalle Puh har sagt många bra saker....

    Idag kom vi också hem från landet. Skönt att vara hemma när det är busväder.

    Hoppas att ditt badlakan klarade sig från möglet ;)

    Natti natti och sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Jo du, saker kan visst försvinna bara sådär.. Ok, de kanske är mitt fel när jag sätter in mjölken i skåpet o glaset i kylen =)
    Ha en bra vecka. Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Marit och Anneli:
    Hemma bäst när det yr och stänker. Badlakanet var rätt torrt från början, det gick finemang!
    Vad konstiga saker man kan göra! Jag vet en kvinna som stoppade hela plånboken i frysboxen när hon lade in glassen, haha, så hon letade!
    Kram på alla!

    SvaraRadera