God torsdagsmorgon! GÄrdagen regnade bort, eller rÀttare sagt, jag tappade lusten att gÄ ut i regn, om inte nödvÀndigt.
Hoppas pÄ en snÀllare vÀder idag. Men visst, det Àr kyligare, det Àr motvilligt höst.
HÀr kommer nÄgra bilder frÄn tisdagen. Vi befinner oss hÀr pÄ BohuslÀns museum i Uddevalla. Ett av Sveriges mest besökta. PÄ museum kan man gÄ ofta. Nu var det en utstÀllning om klimat och hÄllbarhet - inte förvÄnande.
SÄledes möttes vi av mycket plast och skrÀp.
HÀr visar man en bild frÄn stranden. Det ser inte roligt ut.
Desto roligare var det att komma till MÀjens GlassgÄrd i HÄle. Adress GrÀstorp och det ligger en bit ifrÄn Lidköping. www.majensglass.se
HÀr fick vi hemmagjord glass pÄ röda vinbÀr och en hembakad hallonkaka. Nog fick de flestas sötbegÀr sin tillfredsstÀllelse.
Ănskar eder alla ljus och kĂ€rlek.









