måndag, augusti 26, 2024

Sista måndagen i augusti

Kan det verkligen vara så illa? Att augusti snart är slut? Det hjälper inte att jag bromsar. 

Ja, det upptäckte jag när jag gick nerför backen från Rudsberget för att promenera till Rudstorget och apoteket där. Det var nog det minsta apotek som jag sett och det låg väldigt undanskymt, så jag fick leta ett bra tag och även fråga mig fram.

Nåväl, jag fick tag på en ny sorts medicin, som läkaren via vårdmöte på videolänk skrev ut till mig. Mot ryggelände och värk i min vänster arm. Oh nej, ingen stark medicin, oh nej då.

Skapligt väder men här fick jag se vad stormen gjort sen jag gick här sist.

Jovisst, det går buss, tre  hållplatser men tilläggas bör lika lång gångväg till och från buss, så nej. Dessutom blev jag blöt på min väg hem. Regn såklart men det är ju bara vatten, vanligt vatten. Men ändå inte den goa värmen längre utan jacka och huva på (för min del).

Jag fick hem några vackra ägg ifrån Sarahs hönsgård igår i samband med att hon och jag veckohandlade på Lidl.

Ett vackert fönster, som jag stötte på.

I morgon ska jag få min första akupunkturbehandling. Det var väl ett år sen sist. Förresten så ringde fönsterputsaren i Lidköping alldeles nyss och frågade om jag ville ha mina fönster putsade. Då får du åka långt, svarade jag, haha.

Glad måndag (Carita) med ljus och kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Det var verkligen vackra ägg!!
    Jag hoppas att du får tag i någon ny fönsterputsare i Karlstad!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så frigående. Fönsterputsare blir väl en senare fråga, tämligen nyputsat nu.
      Kram!

      Radera
  2. Det känns faktiskt overkligt att augusti snart är slut men det är den bistra sanningen. Oavsett vad vi tycker så är inte den första höstmånaden långt borta nu.
    Hoppas att du blir nöjd med akupunkturen i morgon.
    Ja, det hade varit lite väl långt att köra för den fönsterputsaren men förhoppningsvis hittar du någon bra i Karlstad.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det känns i luften och det är ingen direkt värme längre. Jag ville ha längre sommar! Men vi får lov att hänga på det som är.
      Kram!

      Radera
  3. Har Du tänkt på att fyra månader är det typ annandag jul 🎄
    Tiden typ flyger fram ✈️
    Höst på riktigt hos mig idag 🍂
    Bra Du får behandling och om akupunktur hjälper är det ju toppen.
    Om Du tar bussen måste Du ändå gå Din ”mördarbacke” för att komma hem?
    Finfina ägg🤩
    Jag är trött och känner mig less, försöker låta bli att vara negativ men det är svårt vissa dagar att känna hopp inför framtiden.
    Om typ två veckor ska jag på provtagning - jag kontaktade sjukstugan och beställde tid.
    Ha en fortsatt fin måndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, men vill inte tänka så långt framåt, vill ta dagen som den är egentligen.
      Får väl se om akupunkturen hjälper denna gången. Spännande!
      Mördarbacken har jag alltid per gång, så att säga.
      Bra du kontaktade vården nu igen då.
      Kram!

      Radera
  4. Hos oss ligger det ju ett apotek precis mellan två spårvagnshållplatser som jag byter emellan på vägen hem varje dag, inte stort det heller men det är så smidigt och personalen är supertrevliga, de öppnar nästa månad igen efter sommaruppehållet.

    Jo sommaren är väl slut iom septembers början, tror bestämt det är så.

    Ha nu en fin kväll och ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det spelar ingen roll egentligen om apoteket är stort eller litet. Bara de har mina receptvaror. Här var det ingen särskild väntetid heller.
      Jag har två små barnbarn som fyller år i september så pga det är det ju en bra månad.
      Tack och hoppas du har det fint också!

      Radera
  5. Ja, det skulle bli en lång resa. Gissar att dina fönster är rätt rena.
    Jodå, nu är det snart september. Bara att hänga med . Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina fönster är tämle rena, kan jag säga, än så länge, och här är inte trafik så de bör hålla länge här uppe på berget.
      Kram!

      Radera
  6. Färska ägg är gott, hoppas medicinen hjälper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint med färska ägg ja. Får se i natt om medicinen hjälper. Jag fick inte den jag ville ha, men provar nu.

      Radera
  7. Ja, lika bra att promenera om det är lika långt till en busshållplats. Perfekt att Sarah hjälper dig med veckohandlingen så du då slipper ut och traska och bära. Så fina ägg och förstås en helt annan smak än de en oftast köper i butik.
    Fint med vårdmöte via länk och att du ska prova annan medicin. Hoppas att den tillsammans med akupunkturen kan hjälpa dig till mindre smärta.
    Här är det fortfarande sköna sensommardagar med temperaturer en bit över +20 så vi passar på att ta dem till vara. Men överlag en bra sommar och september brukar också vara fin. Önskar dig en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får väga för och nackdelar. Bussen kostar pengar i denna stan och många bäckar små... jag får grunna över biljettinköpen också.
      Jag fick min första akupunktur idag, ska ha en på fredag osv, läkarkontakt på måndag, ja det rullar på, så får jag se.
      Idag var en riktigt fin dag, soligt.
      Kram!

      Radera
  8. LillaSyster2024-08-27 18:42

    Fönstret var vacker, men palettbladen har gjort sitt tycker jag. Fina och säkert jättegoda ägg du fått. Fönsterputs behöver du ju inte tänka på än. Hoppas att du hittar en ny som fixar det åt dig. Ha en fin kväll =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reagerade också över palettbladen, men tror att det ingår så.
      Nej, mina fönster får allt vara ifred ännu ett tag 😀

      Radera
  9. Fönstret är väldigt vackert. Kanske fönsterputsaren i Lidköping vill ta sig en längre tur..Nu ska jag läsa fast mig Gerd...jag har många inlägg att ta igen här inne hos dig. Allt gott-kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser hos dig ibland, men kommenterar sällan. Tiden flyger iväg, jag är lite lat överlag i bloggvärlden. Kram!

      Radera
  10. Ett sådant underbart vackert fönster! Gillar jättemycket!
    Och ja, det hjälper inte att bromsa årstiderna. Jag försöker lära mig gilla dem, och har nu framför mig spännande tider - hur blir det att vedelda och att bo i ett gammalt trähus från 1800-talets slut?
    Lördagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med vedeldningen! Det är både arbete och mysfaktor.
      Söndagskram

      Radera