fredag, augusti 23, 2024

🍀 Kan det regna i Karlstad? đŸŒ»

Det Ă€r lika spĂ€nnande varje gĂ„ng som jag lĂ€gger in bilder via mobilen till min blogg. Ibland kommer de i rĂ€tt ordning men oftast sĂ„ kommer de bakifrĂ„n 🙃 Men vad göra? Jag orkar inte Ă€ndra och plocka, dĂ„ blir det fel i alla fall. Nu fĂ„r du bala taklĂ€nges (tala baklĂ€nges, eller lĂ€sa baklĂ€nges).

5. Detta var en hÀrlig solnedgÄng klockan 20 i förrgÄr. Men igÄr blev det bÄde mörkare, kallare och lite regn. Idag visas regn hela dagen och dÄ pysslar jag inomhus med klÀdvÄrd, tÀnker jag, det blir bra.

4. Jag kom inte till Stora torget utan till Residenstorget, dÀr jag gick pÄ bussen och tog mig rÀtt och riktigt hem och nu vet jag vÀgen, hej och hÄ.

3. Jag gick ocksÄ förbi Statens Servicecenter med samlade myndigheter. Fina speglingar i fönstret dÀr.

2. FrĂ„n busstationen tog jag en egenguidad promenad till Stora torget. Började med Drottninggatan. Gick förbi Stadshuset. Allt för att  lĂ€ra mig att hitta. Hittade ocksĂ„ ett Hemköp utefter vĂ€gen, slank in och handlade lite.

Bild borttagen.
 
1. HÀr började min stadsvandring. Jag tog bussen till busstationen för att kolla upp mitt nya vÀrmlandskort för seniorer att Äka lite billigare mellan klockan 10-14 (i Lidköping var det gratis hela dagen).

6. Den hÀr skylten ligger rÀtt i tid. HÀr trÀffade jag en mycket duktig sjukgymnast igÄr, som verkligen lyssnade pÄ mig. FÄr se vad som hÀnder nu.

"Persiennkillen" kom hit och mÀtte sÄ nu vÀntar jag pÄ kostnadsförslag. SÄ, visst hÀnder det en del. Det gÄr sakta fram men det gÄr ÀndÄ fram. Fick ocksÄ telefonsamtal frÄn god vÀn i Lidköping, som gladde mig med lite tips och sÄ.

7. Jag köpte med mig en sallad frÄn KMTi:s hörna, som jag sedan avnjöt hemma. Lax och rÀkor.

Jag önskar alla en fin fredag med ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

19 kommentarer:

  1. LÀgger man in flera bilder samtidigt sÄkommer de omvÀnt ibland. Men det gÄr ju bra ÀndÄ. Kul att du visar sÄ mÄnga bilder frÄn din nya stad.
    Kanskedet regnar idag? Ha det fint! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄ du upplever samma med dina bilder. Det Àr precis som om verktyget vill publicera det yngsta först.
      Jag fick ta bort en bild ifrÄn inlÀgget dÄ FB stoppade min lÀnkning och jag förstod att det var just den bilden. Jaha, synd.
      Det regnar idag ja, kram!

      Radera
  2. Det fĂ„r man verkligen hoppas, att det kan regna i Karlstad menar jag. Annars vore det synd om karlstadsborna.¨spelar ordningen pĂ„ dem nĂ„gon roll.
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, bilderna gÄr vÀl i vilken ordning som helst, det Àr bara jag som Àr petig. Och jodÄ, det regnar idag. Uppfriskande.
      Kram!

      Radera
  3. Jag tycker inte att det spelade nÄgon roll att bilderna inte kom i rÀtt ordning. Kul att se sig om i sin nya stad och lÀra sig att hitta.
    Hoppas verkligen att fysioterapeuten kan hjÀlpa dig. Vissa Àr betydligt duktigare Àn andra.
    HÀr regnar det till och frÄn sÄ hÀr kan det definitivt regna ;-)
    Önskar en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Jo, detta verkade vara en mycket kompetent person, dÀr jag fick nya svar och vinklar, sÄ det var givande.
      Kram!

      Radera
  4. Bra att kombinera nytta med nöje. Och att bÄde hitta rÀtt buss och vÀg tar ju sin tid.
    Ja, detta att det blir oordning i bilderna stör i alla fall inte mig och du förklarar ju fint vad de beskriver.
    SÄ bra att du fÄtt trÀffa en riktigt duktig fysioterapeut. Guld vÀrt! Och det finns sÄ mycket de kan bistÄ med pÄ olika sÀtt. Jag Àr vÀldigt tacksam för allt "min" fysioterapeut bidragit med och inte minst all trÀning och rehab jag erbjuds.
    Önskar dig en fin helg frĂ„n ett halvsoligt Stockholm.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att ingen störs av oordningen pĂ„ bilderna dĂ„, att det bara Ă€r jag sjĂ€lv 🙃 Jovisst, jag hade ett sĂ„ fint besök igĂ„r. Nu kommer vissa saker att sĂ€ttas i rullning. Tacksam.
      Kram!

      Radera
  5. lite regn kan det vara i Göteborg med 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄklart, jag skojade till det lite bara med anledning av "Sola i Kallsta".

      Radera
  6. Jag kan fĂ„ ”samma problem” nĂ€r jag lĂ€gger ut MÅNGA bilder 😜 och jag Ă€r som Du petig 😅
    Men jag upplever inte det som nÄgot störande i Din blogg sÄ det Àr nog mer pÄ det personliga planet och viljan att det ska bli rÀtt.
    Regn i Karlstad 😼 dra mig baklĂ€nges pĂ„ en blötmyr 😝 jag som trodde Sola alltid lyste i Karlstad 😅
    Det Ă€r ju typ samma lika ”det regnar alltid i England”😜 vilket det nu inte gör 👍
    Även hos mig driver dagg, faller regn 😞 vilket inte kĂ€nns nödvĂ€ndigt.
    SĂ„g Du pĂ„ Gör om mig igĂ„r? Jag tycker det blev bra 👏 bĂ„de hĂ„r och klĂ€der.
    Ha en fin fredag kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sÄg inte pÄ TV alls igÄr. Det blÀnker sÄ att jag lite tappat lusten och glömde faktiskt bort detta program. Men sÄg nu via mail frÄn SVT hur modellen blev och det var snyggt, tyckte jag.
      Ha en fin fredag du med! Kram!

      Radera
  7. LillaSyster2024-08-23 18:36

    SÄ mycket du hunnit =)Ha en bra kvÀll och trevlig helg!,

    SvaraRadera
    Svar
    1. JadÄ, nÀr andan faller pÄ. Tack detsamma!

      Radera
  8. Persienner Àr ju en fördel att ha, hoppas kostnadsförslaget utfaller till belÄtenhet.
    Har nog aldrig lagt en en bloggbild med hjÀlp av mobilen, Àr tacksam att det Ätminstone gÄr att kommentera med den, alltid nÄgot.

    Ha det fint Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver nog anamma vilket som, mÄste ha persienner helt enkelt och det Àr inget att snÄla pÄ, tÀnker jag. HÀr ska jag bo för evigt sÄ det Àr en investering.
      Tack detsamma!

      Radera
  9. Hoppas du fÄr ett positivt besked av persiennkillen. Du behöver verkligen dessa.
    Vad konstigt att bilderna kommer i oordning, fast kul att hoppa lite dit och lĂ€sa och se bilder😉.
    SĂ„ mysigt du har det.
    Stora kramar och ha en skön lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Àr nog nödgad att ta ett beslut vilket som, mÄste ha bra solskydd, sÄ Àr det bara.
      Det har blivit krÄngligare med bilder vilket som, sÄ det Àr bara att acceptera.
      Tack, ja jag har det mysigt, Àr sÄ nöjd!
      Stora kramar!

      Radera
  10. Den dĂ€r lax och rĂ€kor skulle nog smaka hos mig ocksĂ„. Du har sĂ„ mycket nytt att upptĂ€cka i din nya stad. Du hinner inte fĂ„ trĂ„kigt och jag balar taklĂ€nges nu till Ă€ldre inlĂ€gg! 😊

    SvaraRadera