tisdag, augusti 20, 2024

Ännu en härlig dag! 🌻

Dagarna ter sig lite olika. Ibland finns jag bara till - och njuter. Ibland gör jag en plan för dagen - fast den kan ändra sig efter hand.

Igår var en sådan dag. Planen jag hade kändes inte lika lustig när morgonen inträdde utan jag tänkte om. Det blev plan B och en liten vandring i närområdet på sammanlagt två timmar och 6676 steg. Jag gick lite fel här och där men man lär sig av misstagen och nu vet jag.

Det är mycket skog och lite bergigt här på Rud och Rudsberget. En skön känsla faktiskt.

En bänk här och där att slå sig ner på om benen blir för trötta.

Det är väl sådant här som kallas invasivt men en färgklick i vägkanten.

Så till sist har vi backen upp till mig. Den är dryg, kan jag lova och än har jag inte sett någon cyklist trampa uppför backen, de går vackert och leder cykeln.

Nu lite frukost, så får jag se vad jag hittar på sedan. Skönt ute men himlen är mera grå än blå idag.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. Även om man inte håller sig till ursprungsplanen så kan det bli väldigt bra ändå.. Härliga promenadvägar i ditt område och smidigt med bänkar här och var om man vill pausa en stund. Det ser ut att vara en väldigt dryg backe ja...

    Önskar en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå och plan A tog jag idag.
      Kram!

      Radera
  2. En riktigt jobbig backe, att gå uppför är bra träning - sägs det 🤪 vore ju inte dumt ibland om det fanns en rulltrappa att nyttja 🫠

    Den invasiva växten är vacker där den står.

    Planer är bra 👍 men tillåter vädret är en promenad skön och nyttig 🤩 Du får fortsätta utforska Din nya omgivning när det är utomhus väder och ta inomhus sysslor en regnig dag.

    Ha en fin tisdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, backen är verkligen dryg. Jag får pausa på soffan i nån minut där mitt i backen. Jag gav mig ut idag igen, det gick bra.
      Kram!

      Radera
    2. Jag tycker det är lättare att gå uppför än nedför… jag tror det hör ihop med balans… praktiskt med soffor utplacerade på flera platser 👍
      Jag har gjort gårdagens plan idag 😅
      Kram åsa

      Radera
    3. Jo, jag tycker också bättre om uppför egentligen, men här är nerför inga problem.

      Radera
  3. Du har fina promenadvägar! Men oj en sådan slutsträcka! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Backen är inte nådig men väl en bra träning, tänker jag. Kram!

      Radera
  4. Underbar promenad där förstår jag, ibland bara måste man ju ut och röra på sig, bra jobbat.
    Ha en jättefin kväll nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att lockas ut och röra på sig!

      Radera
  5. Skönt att ta dagarna som de kommer och som en vill när en så önskar. Att "äga" min tid uppskattar jag verkligen. Fint att du har fler olika promenadvägar att välja på och med blandad natur. Men backen upp känns dryg. Å andra sidan också bra träning. Skönt med en bänk att vila på när en så behöver.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, igår var jag verksam igen men just idag har jag gjort några färre knop. Blir betydligt mer och tidigt i morgon. Så det jämnar ut sig.
      Kram!

      Radera
  6. Det är klart att solen ska skina. Du är ju i Karlstad🌞.
    Ingen dålig promenad och man lär sig av sina misstag och hittar bättre nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting har ju alltid en första gång. Hela tiden prövas man.

      Radera