söndag, augusti 18, 2024

đŸŒș Söndagsblandning!

 Tiden gĂ„r, klockan gĂ„r, dagarna gĂ„r, arbetsmomenten trycker pĂ„ och jag försöker att ta det lugnt.

Jag har precis gjort klart en historia för publicering pĂ„ MOD. Det tar sin lilla tid, mycket korrespondens och pilleplock innan allt Ă€r pĂ„ plats, men ack sĂ„ roligt och intressant, gillar´t!

Inga helt fÀrska bilder utan ifrÄn veckan som ni gick. Det handlar om min stadspromenad och min goa cider hemmavid. Lite skyltaktigt pÄ en skyltdag, kan man vÀl sÀga Àven om jag inte Àr med i temat lÀngre.

Lilla gula tĂ„get! HĂ€r Ă€r bussarna gula (Ă€ven orange och svart finns) och solen Ă€r ju gul, Sola i Kallsta 🌞

Jag gick förbi mÀktiga TingsrÀtten, FörvaltningsrÀtten tillika HovrÀtten.

Hemma kan jag vĂ€l sĂ€ga att allt Ă€r pĂ„ plats. IgĂ„r fixade jag till skoutrymmet. FörrĂ„det i kĂ€llaren Ă€r ganska sĂ„ rent och mottagligt för vinterklĂ€der. ÅterstĂ„r att bita tag i sorteringen av alla de klĂ€der som jag inte vet hur jag ska hĂ€rbĂ€rgera bara dĂ„. DET kan göra mig trött i huvudet, haha. Men, jag tar det lugnt. Jag Ă€r ju pensionĂ€r (fast det Ă€r just pensionĂ€rer som har mest att göra?)!

Ha det nu fint och jag avslutar hĂ€r med ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

20 kommentarer:

  1. nu dricker jag inte cider sÄ ofta men finns mÄnga goda smaker.

    SvaraRadera
  2. Fint att ha fÄtt allt pÄ plats och förvaringsutrymmen likasÄ.
    Ja jösses va klÀder man samlar pÄ sig, snart dags att rensa hÀr kÀnner jag.

    Ha en fin söndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JodÄ, sÄ smÄningom, sÄ. Som sÄ med allting.
      Tack, det har jag!

      Radera
  3. LillaSyster2024-08-18 13:44

    Ja men du, dina klÀder lÀgger du i en vacuumpÄse och stÀnger till den med dammsugaren - simsalabim sÄ har du komprimerat ihop det till ett platt, platt, platt paket att lÀgga under sÀngen=) Jag brukar lÀgga i en lapp sÄ att det smidigt gÄr att lÀsa vad pÄsen innehÄller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Jag har faktiskt en vacuumpĂ„se (hade tvĂ„) men har aldrig anvĂ€nt dem. Nja. Jag fĂ„r se, fĂ„r vĂ€l sova pĂ„ saken, som med allt annat 😍

      Radera
  4. Cider Àr gott tycker jag men jag vill att den ska vara torr och sÄ mÄnga sÄdana finns dessvÀrre inte.
    SÄ skönt att du har fÄtt ordning pÄ i princip allt. NÀr det gÀller klÀderna kan du vÀl ta det efter hand.
    Önskar en fin söndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag med och har alltid gillat torr cider, men den hÀr föll mig pÄ lÀppen, blev tipsad.
      Kram!

      Radera
  5. Kommer din historia att publiceras sÄ att den Àr tillgÀnglig för alla? Vill gÀrna lÀsa.
    Det dÀr med klÀder, det tycks bÄde du och jag vara förtjusta i. Blir lÀtt lite gör mycket. Ibland kan man inte hejda sej...MÄste bara köpa. Och att göra sig av med Àr heller inte lÀtt... KAN vara bra att ha. Ha det fint! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr inte min historia. Jag jobbar ju Ät MOD och sköter om andras berÀttelser och publiserar dem. Men jag har tvÄ historier redan sen lÀnge via MOD som Àr publika.
      KlĂ€der ja, ett kapitel för sig 😍 Kram!

      Radera
  6. Mycket klÀder ett problem för Elin pÄ elevhemmet dÄ den enda förvaringen Àr en byrÄ med fem lÄdor.
    Jag tycker Lillasysters förslag var bra 👍
    Nu Ă€r jag slut pĂ„… nu blir det vila 😮 đŸ’€
    Ha en fin fortsÀttning pÄ denna söndag kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. FörstÄr att det Àr ett problem med bara fem lÄdor i en byrÄ!
      Nej, jag har massvis hÀr men rÀcker ÀndÄ inte till, vill till precis planering. LillaSysters tips Àr bra, men nog ingen hjÀlp för mig.
      Sov sÄ gott nÀr tid och dags Àr! Kram!

      Radera
  7. Det var en trevlig söndagsblandning!
    Ha en fin kvÀll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, nu sÄ har det blivit mÄndag. Kram!

      Radera
  8. Jag har förstÄtt att som pensionÀr har man fullt upp ;-)
    SĂ„ fint att du trivs i soliga Karlstad!
    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft fullare Àn fullast, men har dragit ner pÄ tempot iom flytten. Eller flytten har ju tagit krafterna, men detta blir sÄ bra.
      Kram!

      Radera
  9. Cider gillar jag ocksÄ Àven om jag dricker vatten nÀstan jÀmnt...SÄ skönt egentligen för din del att flytta under sensommaren...dÄ brukar man sjÀlv bli lite lugnare, ta dagen som den kommer mera...stilla sig. Det har sÀkert varit oerhört mycket för dig innan du landade i ditt nya hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har nog varit en del pÄfrestningar som smugit sig in. Inte riktigt bara att flytta. Kram

      Radera