Morrn morrn! Kul att vakna upp med löfte om lite sol framöver idag efter tvÄ trista dagar.
Kul ocksĂ„ att lĂ€gga upp bilder idag till Skyltsöndag, som bloggvĂ€nnen BP hĂ„ller i đ
Jag skrev tidigare om att man höll pÄ med nÄgot bakom Rörstrand. Ja, man gör nÄgot som jag inte vet vad det ska bli. Men de hÀr konstverken har i alla fall kommit upp pÄ turné.
Det Àr elever vid Formakademin i Lidköping, som fÄtt Àran att stÀlla ut tillfÀlligt, de Àr vÀldigt lyckliga.
Vid varje konstverk sitter en etikett som visar vem som Àr konstnÀren, men inget om vad det förestÀller, utan det Àr i betraktarens ögon. Och konstverken Àr för i Är. Hoppas beskrivningen Àr till belÄtenhet.
Ălskar dessa dialektskyltar. TyvĂ€rr har mĂ„nga trampat pĂ„ denna sĂ„ den har blivit nĂ„got olĂ€slig. Men det stĂ„r sĂ„ hĂ€r:
"Va´ schĂŽen! Ăre stĂ€ngt? Vi sulle ju kolla pĂ„ porslin!"
Den finns utanför RörstrandsomrÄdt.
Den skylten finns förstÄs vid SÀrnmarkspumpen" vid Torgbron.
Orsakullan: BerÀtta vad du vill.
Sista skylten Ă€r lagom trĂ„kig men kĂ€nns rĂ€tt, dĂ„ jag dabbade mig igĂ„r och lyckades radera hela min blogglista, suck. SĂ„ jag har suttit med nĂ€san i olika bloggar och lagt in manuellt sĂ„ gott jag har kunnat och sen blev det nackspĂ€rr.Ljus och KĂ€rlek đ


