söndag, mars 28, 2021

Skyltsöndag ⚠️ 28 mars med liten rapport


.Det är både söndag med rolig skyltsöndag a´la BP, som sköter rodret för våra bidrag.  

En go restaurang in the middle of the top!

Denna Måla kakel toalett finns vid torget! Och ja, jag har visat konstverket förut med en annan bild. Ingår i Konst i Lidköping.

Man ska inte klämma skämma bort sig. Dumt.
Ja, hurra! Det har jag sagt i flera dagar nu! Igår ösregnade (busväder för bössen) det, men idag skiner solen igen! Och så är det sommartid och snart april.

Sov du för lite i natt? Det gjorde nog jag. Klockan blev mycket då det var väsen utanför. Men värst hade det varit vid Arenan. Jodå, flera polisbilar hade varit där och bilbesiktning gjordes på en del vrak. Fylleri och lite misshandel kryddade bössens kväll.

Men nu är allt lugnt. Ljus och kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Toaletten är verkligen fin :-)

    Jag sov också för lite i natt, men det beror endast på att dom hade fräckheten att knycka en timme av mig...

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Suck säger jag bara om den sortens störande beteende. Hoppas att det blir lugnt i kväll så att du får sova ordentligt.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Inte kul att bli störd i sin nattsömn. Hoppas du får en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Inte kul alls med störd nattsömn ... men trots det fick du ihop fina skyltar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Inte kul när budet stör nattsömnen 😴
    Toan var verkligen fin 😍
    Tidsomställningen är dumt 👎
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina skyltar! Kul med restaurang Pinchos. Finns lite varstans i landet och en restaurang vi nyligen besökt både i Stockholm och i Uppsala.Rekommenderas. Ett roligt koncept där man loggar in på en app på restaurangen och beställer maten via dem Fungerar jättebra.
    Trist att det ändå blev oväsen hos dig i natt.Man vill ju ha sin nattsömn.
    Här är det ju inte den typen av bilburna marodörer som rör sig. Man har annat att syssla med. Bra så.
    Önskar dig en skön söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Torgtoan är snygg!
    Visst blev natten lite kortare ... men vi får ta igen det, sen.

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg toalett!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Ajdå, hoppas att det blir en lugnare natt inatt.....här var också oväsen i form av blåst, regn och hagel. Så jag hoppas också få sova bättre då det är arbetsdag imorgon. Ha en fin söndag och en bra start på påskveckan!

    SvaraRadera
  10. Fina skyltar och toaletten var annorlunda.
    Bra att det varnas för klämrisk, samt busväder.
    Jobbigt då det bråkas och levs om på nätterna, då behöver vi få sova.
    Jag sov bra, men vaknade "fel" tid, men det är ju klockomställningens fel.
    Trevlig söndagskväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilken skokartong som Pinchos-restaurangen innehar. Väldigt annorlunda och lite fräckt faktiskt.
    Den offentliga toaletten skulle jag gärna uppsöka. Den är ju hur läcker som helst. Om den är lika fin (och ren) inuti som den är utan på så är det en fröjd. Du får nog testa både Pinchos och toan och avrapportera;-)
    Vi har haft busväder med regn idag.
    Så avspärrningarna och P-förbuden hjälpte föga med andra ord. Som jag sa igår om det inte blir några folksamlingar och alla sitter i sina bilar så är det okej för min del. Men fylleri och misshandel är ju förkastliga såklart.

    En toppen Skyltsöndag! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  12. Pinchos är en av mina favoriter.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken snygg toa, jätteläcker. Tråkigt att dom som kör crusing inte kan sköta sig, brukar vara rätt kul annars.

    SvaraRadera