söndag, september 01, 2024

Ambulansfärd

Vid lunchtid i onsdags blev jag akut så dålig att jag fick ringa hem en ambulans för färd till Karlstad sjukhus. Värk med dyspn'e. Otäckt.


Det kom tre gröngula varselklädda och försökte sätta infart på mina armar, men det var svårt.


Olika syrgasmasker. Den sista kan man bära även då man äter.

Och denna TV-övervakning har jag burit i tre dagar. Jag är kvar på sjukhuset än. 

Nåt fel är det väl på mig som inte är riktigt som det ska 🙃. Så jag får och prövar nya mediciner. Hoppas komma hem härifrån snart.


Nu är det 1 år och 9 månader sedan jag åkte ambulans med krossad axel. Man får sina törnar.

Ljus och Kärlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Men så otroligt ledsamt och tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas att de snabbt hittar vad som felas dig och får rätt på en bra medicinering. Ja, livet bjuder onekligen på sina törnar men det viktigaste är att du blir väl omhändertagen nu och att du kan få komma hem igen. Tänker på dig och önskar god bättring <3
    Varma styrkekramar <3

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt! Blir så berörd. Har saknat dina dagliga fb-inlägg. Önskar dig snabb och god bättring. Stor kram // Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. LillaSyster2024-09-01 18:09

    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Funderade på vars Du tagit vägen.. väldans otäckt, att veta att nånting är fel 😑 men inte vad, jag hoppas läkarvetenskapen håller uppsikt och ser till att åtgärda felet. Kram åsa

    SvaraRadera
  5. Oj, så illa! Har funderat på vart du tagit vägen- Tänkte att du kanske var hos Sarah.
    Skönt att du är väl omhändertagen och att de är noggranna med att undersöka dig och hitta grundorsaken. Och så fint att det fungerade med att du blev hämtad med ambulans. Många tankar och varm kram

    SvaraRadera
  6. Britt-Marie2024-09-02 09:13

    Krya på dig! Jag hoppas de hittar vad det är för fel på dig . Jag blev lite orolig här för dig då du inte skrivit på bloggen.
    Kram från Britt-Marie

    SvaraRadera
  7. Så tråkigt Gerd. Det låter ju jättejobbigt.
    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Herregud Gerd, undrade lite vart du tagit vägen, där kom förklaringen.
    Stort krya på dig verkligen och hopas du kommer hem snart.

    Jättestor kram till dig Gerd.

    SvaraRadera
  9. Hur går det, mår Du bättre… har läkarvetenskapen hittat felet?
    Krya på kram åsa

    SvaraRadera