lördag, januari 19, 2013

Living Doll



Men, det skulle egentligen vara Cliff Richard and The Shadows. Denna låt kom 1959 och den lärde jag mig utantill och den sitter i än, hela texten!
Då var jag 13 år.

Brittiske sångaren Cliff Richard är numera 72 år, heter egentligen Harry Rodger Webbs och föddes i Indien 1940.


Pinade igenom mig fredagkvällen. Inte var jag ute på dagen heller. Ingen lust. För kallt. Jag är född i fel land. Och inte har jag valt att vara ensam heller. Ingen kan hjälpa mig med detta, det får jag försöka acceptera, men vänja mig, nej aldrig. Min "avhuggna arm" gör ont.

Jag sitter mycket vid datorn, p.g.a. brist på annat. Myrkrypningar, när jag ska läsa en bok. Helst ville jag mysa med min älskade, krypa ner bredvid honom och känna värmen, känna hjärtat slå, - en omöjlighet.

Igår kväll lyssnade jag på Karlavagnen, som firade 20 år sedan start. Man tog upp ämnen som var aktuella den 18 januari 1993. Bensinpriset låg på dryga 7 kr och det var skyhögt då, p.g.a. Gulf-krisen. Idag kostar bensinen över 14 kr. Karlavagnen har en halv miljon lyssnare!

Idag, nya tag. Minus 14 grader, ska bli strålande sol frampå. Havregrynsgröt, en jättebalja kaffe och Ring så spelar vi med Lisa Syrén. Typisk lördag.
Vad gör du?

35 kommentarer:

  1. Väntar på Melodikrysset har blandat och fyllt på spolarvätska i våra bilar sällan under huven hade svårt att hitta öppningshandtagen ska (nog) köpa nya halvstölar eller något för vinterbruk dom förra gav upp härtodagen1 Ska prova medicinsk Laser på måndag spännande ha en så bra helg det går kram från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Melodikrysset pågår just nu... fast jag lyssnar bara.
      Just nu känns det mesta rätt OK. Kram till er båda! ♥

      Radera
  2. Jag försöker komma igång och börja dagen, men det är trögt idag. Senare ska vi på bio och ikväll blir det bara lugnt. Jag önskar jag kunde ge dej din halva tillbaka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får sikta in mig på att laga något gott ikväll och se vad TV:n har att erbjuda. Tids nog kommer fler aktiviteter igång igen, det är bara början på året. Kram.

      Radera

  3. Kallt är det här också, 11 minus visar mätaren. Solen är framme och det skulle bli en sjutusans bra dag om det inte vore för en punkt i min rygg som gör så ont att jag varken kan sitta eller stå. Kanske fungerar det att gå :) Vi får se...

    KrameLuttarAttaraTvåmansMänniskaÄRNogDeFlestaMenInteJagTidigareVarJagDetHadeAldrigLevtEnsamNågonGångInnanSistaSkilsmässan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajaj, för kylan! Inte bra för musklerna heller.
      Ibland funkar det att gå fort. Alltså inte gå sakta och försiktigt.

      KrameLuttarJagHarInteKommitSåLångtAttJagÄrEnsamPersonKanskeKommer♥

      Radera
  4. Ååh, Living doll.. den sjöng och nynnade jag på hela tiden =)
    Stackars goa dig, jag förstår dig och om det onda i armen.
    Tiden går fort med datorn, men man behöver också mänsklig omtanke, värme osv.
    Idag har vi här -10° och det snöar lite smått.

    Ta hand om dig!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han hade ofta armen om mig.
      Datorn är ett bra surrogatsällskap.
      Tack, jag ska vara snäll mot mig, jag är ju den enda jag som jag har ;)
      Kramis♥♥♥

      Radera
  5. Synd att du är född i fel land, det måste inte kännas bra.
    Jag trivs rätt så bra med vintern och då det är snö. Men, idag
    var det lite väl kallt. Minus 18 grader då vi vandrade ut.
    Känner så mig dig och din saknad, det är något som ständigt gör sig påmind. Den finns hela tiden men känns olika tufft, beroende på olika omständigheter och det vi möter under dagen.
    Sköt om dig och varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Wiolettan, jag vet att du förstår mig. Sorgen går aldrig över. Kan bara bli lite mer barmhärtig. Och det skiftar. Så sa min man också ofta "det skiftar".
      Varm kram tillbaka♥

      Radera
  6. God förmiddag från landet upp och ner.
    Jag syftar denna gång på vädret, -16 i Stockholm. Så det är inte bäddat för utomhusaktiviteter.

    Ska försöka få ändan ur vagnen och se en Beck-film idag

    Ha det gott i värmen. För Gerd, denna årstid behöver man inte ränna ute varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man behöver inte ränna ute, men min body vill det. Vill ha luft under vingarna.
      Jag paltar nog på mig lite och ser mig om.
      Ha det gott ♥

      Radera
  7. Härligt att lyssna på Living Doll, köpte den för veckopengar när de kom ut, det var en gulfärgad EP med grön etikett ♥. Rob arbetade med en av Cliffs svågrar i flera år. Otroligt att Cliff fortfarande ser så ung ut trots sina 72 år, men det har nog kanske varit lite hjälp med lite rynkförsvinnandet. Riktig vinter här, det snöade nästan hela dagen här igår, c:a 15 cm snö vilket är väldigt ovanligt för oss. En data har nog blivit sällskap för många numera.. Du har ju alltid varit så himla duktig med Din, jag tillhör ju inte de tekniska, men det är ju tur att vi alla har olika kunskaper & intressen. Hoppas Du får en skön week-end. Snöiga Londonkramar ♥♥♥ P.S. Ska lyssna på Living Doll ♪♪♫♫♪ en gång till. :-) tack för Du la in den här på bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, oj - vad jag diggade Cliff! Alla hans sånger. Vi satt hemma hos en lekkompis och hade ett sånghäfte och sjöng för fulla halsar!
      Ja, jag säger tack och lov för datorn, tänker på hur min mamma hade det, när hon blivit änka, hur jag bodde 20 mil från henne och hade fyra småbarn. Hon hade det nog inte så roligt. Hennes sysselsättning var mest att virka gardiner, men de gick ju inte att prata med.....
      Tack, jag ska göra det bästa av den här dagen ♥

      Radera
  8. Här är det soligt och vackert och jag har varit iväg en vända till fots till apoteket. Jag upptäckte att mina kalktabletter var slut och inte räckte över helgen.
    Nu är det lunch, sen ska jag pina mig själv lite och motionscykla.

    Kram och trevlig helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, motionscykla går an, hade jag haft plats, så.
      Ännu ingen sol, men jag tar strax på mig och går en sväng ändå.
      Kram och ha det bra♥

      Radera
  9. sv: kan inte minnas när jag sist åt en vitamintablett.
    Däremot äter jag periodvis mycket frukt - längtar efter sommaren med bl.a. biggaråer och jordgubbar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frukt fruktoman, det är vad jag är! Och jordgubbar..... längtar! Det hade jag på balkongen i somras!

      Radera
  10. Vet du att jag var kär i cliffan i tonåren haha inte tänkte jag att han kunde vara min far. Han är fortfarande snygg. Jag och döttrarna skall bara vara ♥..Så på söndag blir det tomt igen..tröstekram till dig vännen./Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag var också kär i Tommy Steele, hade ring på fingret med hans bild i, fantiserade....
      Kramar och tack för tröst♥

      Radera
  11. Hu, det gör ont att förlora någon! Man dör en smula inombords, och tomheten gör sig hela tiden påmind.
    Jag har fruktansvärda myrkrypningar, speciellt så fort jag lägger mig ner. Men ibland är de så svåra redan före sänggåendet att det inte är någon idé att lägga sig och försöka sova förrän de gått över. Jobbigt värre! Och de blir alltid mycket värre av stress och sömnbrist. Jag blir också sittande mycket vid datorn, eftersom det är svårt att göra någonting annat. Enda alternativet är att sitta och pyssla med att göra smycken eller något annat liknande.
    Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för allt i din fina kommentar, nickar igenkännande och håller med. Kram ♥♥♥

      Radera
  12. Förresten så kom jag på en sak jag ska dela med mig av. Min läkare rekommenderade grapetonic mot myrkrypningar. Det innehåller kinin som tydligen ska ha effekt på krypningarna. Kram igen! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grapetonic är bra mot mycket, det vet jag och tack för tipset. Kram♥

      Radera
  13. I princip ingenting. Bilen är besiktigad, hundarna promenerade så nu ska jag nog ta itu med min bok eller ett korsord...

    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där! Bara å gotta sig, då! Kram♥

      Radera
  14. Undrar om man får komma med ett litet tips? En liten hund är ett underbart sällskap och man kommer alltid ut och träffar en massa trevliga hundägare!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så gärna, så! Ja, jag vet. Svägerskan har "tjatat" på mig, och de flesta av mina barn har hundar, men jag är ju en ofelbart given kattälskare, men vilket som helst, ett husdjur är toppen, men VEM ska ta hand om det, när jag är ute och reser? Jag vet, det finns pensionat. Och jo, man träffar en massa folk. Ja. Finns många plus.
      Tack för tipset! Kram♥

      Radera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  16. Idag har jag fått fara till Willys eftersom affären i går snuvade mig på 839 kr. Köpte 2 st gurkor som kostade 10 kr, men kassörskan tog 839 kr för gurkorna... Det du - Sveriges dyraste gurkor måste det nog ha varit, hehe... I alla fall så har jag efter att jag visat kvittot fått tillbaka mina pengar. Allt väl, allt lugnt till slut...
    Sedan har Patricia haft obligatorisk skoldag idag då det varit Öppet hus i den skolan... En kompis till Patricia följde sedan Patricia hem och Patrik hade redan flera kompisar på besök då de hade sovit över här och haft en filmkväll/natt... Så det har varit fullt hus även hemma hos mig igår och idag... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojjj, så fel det kan bli! Jag kollar alltid kvittot innan jag åker hem, ett tips. Lätt att missa i brådskan.
      Men, självklart skulle du få upprättelse! Slarvigt gjort av personalen.
      Känner lite igen min barnatid, med kompisar sovande, ätande, lite hit som dit, men roligt! Lite ge och ta!
      Kram♥

      Radera
  17. Cliff, han var min idol åxå ;) hade ingen aning om hans riktiga namn & att han var född i Indien...

    Myrkryp & sakand... förstår att du längtar till Pusselbitens varma, mjuka goa famn♥

    Kram du finaste♥ /Lena

    SvaraRadera
  18. En "gammal goding"! Tack för den! ♥ Kram

    SvaraRadera