onsdag, augusti 19, 2020

Trädgårdsmöte och en sömnfråga!

Ännu en vacker dag kan jag lägga till handlingarna.
Dessa foton tog jag i fredags och har varit med på instagram, men så är det, det går för runt.

 Örthagsparken i Lidköping. Stora grönområden, finns i Gamla staden.


Jag var på styrelsemöte inom Vasa Orden igår eftermiddag. Jag skulle ha tagit elcykeln, för det hölls i en trädgård 8 km från mig.

Jag var osäker på att hitta dit, så jag bad kassören om skjuts och det ordnades med munskydd och baksätessittning (och munskyddsfrågan är inte död). Så är det ju nuförtiden. Man är rädd om varandra 💞 helt enkelt, både inom och utom riskgrupp.

Jag har inte kunnat blogga förrän nu. Telia fiber och Telia TV har legat nere precis hela dagen. Jag hittade inte säkerhetskoden till mobilens internetdelning (annan operatör) och jag var ändå så ute på en trevlig utomhus fikaträff idag. Får komma någon bild i morgon på det 🌞

Orsakullan frågar: Minns du dina drömmar? Eller har du drömlösa nätter?
Jag är ingen expert på sömn, så jag kan inte svara på om man kan vara drömlös. Jag drömmer i vart fall flera gånger per natt och oftast kommer jag ihåg drömmarna!

Ljus och Kärlek!

12 kommentarer:

  1. Mobil och internetnätet har legat nere i hela Västerbotten eller från Storuman till Åsele och delar av Lycksele.

    Kul att Du träffade en västerbottning :) förstår Du frågade om Åsele och att Du berättade om mig :)

    Drömmer gör jag ganska ofta.

    kram

    SvaraRadera
  2. Trevligt i parkerna omkring dig, fint ha i dessa tider att strosa i.
    Då ordnade det sig med dator och Tv så nu är du på on line igen :-)
    Angående frågan om sömn o drömmar, så drömmer jag och minns drömmar. Men jag sover också drömlöst tror jag eller så minns jag inte:-) Kul fråga det där med många individuella svar :-)
    Munskydd avvaktar jag med även om jag skulle baksätesåka, då finns ju avståndet ändå tänker jag. Finns som jag ser det en osäkerhetsfaktor med att ta av och på mm.
    Trevlig kväll Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bara för de vackra parkerna i din del av Lidköping kunde jag tänka mig att göra ett besök. Ni måste ha en bra trädgårdsmästare i staden.
    Ja, munskydd är på tapeten alla dagar nu och visst ska man använda det om man så känner för att göra det. Man ska vara så rädda om varandra som bara möjligt är. Tillika om sig själv förstås.

    Jag drömmer mycket och intressant, ibland är jag nästan tröttare när jag vaknar p.g.a intensiteten i mina drömmar.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt med ett trädgårdsmöte! Perfekt att du fick skjuts. Och en vacker dag var det ju helt klart.
    Örthagsparken ser väldigt fin ut. Vet bara att jag passerat här men då inte när den blommar och grönskar så fint. Härliga bilder.
    Trist att internet legat nere och tv:n också. Men sånt händer. Och det finns ju mycket annat som man kan ägna sig åt.
    Låter trevligt med utomhusfika och fin samvaro.
    Önskar dig en fin kväll.
    Här väntar balkongmiddag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Du har väldigt många vackra parker och planteringar att njuta av.
    Angående drömmar, så kommer jag ihåg en del, ibland lever jag med drömmen hela dagen innan den släpper greppet och det kan nästan kännas obehagligt, ibland försvinner den efter ett tag.
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Så bra att det löste sig med transporten på ett bra sätt.
    Vilka vackra planteringar som verkligen är en fröjd för ögat.
    Själv kommer jag ihåg vad jag drömmer och drömmarna kan stanna kvar länge.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  7. Blomsterpyramiderna är så otroligt vackra! Återigen - Lidköping är en blomstrande stad och olika utsmyckningar för olika stadsdelar. Snyggt!

    Åsa skrev också i sitt inlägg att nätet låg nere hos henne. Jag har också Telia på mobilen, men hade inga problem.

    Så där kunde du äntligen inviga ditt munskydd. Jag har fortfarande inte använt nåt av mina.

    Jag drömmar ibland, men inte alltid och kommer aldrig ihåg mina drömmar.

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder!
    Spännande att du kommer ihåg dina drömmar så ofta, visst minns jag också en del drömmar men bara för stunden.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Otroligt vackra blomsteruppsättningar i parken. Det delas ut munskydd på en del bussar här, men det är inget krav. Bäst är klart om man kan välja ett annat färdmedel. Kram

    SvaraRadera
  10. Ni har vackra parker i Lidköping ... så fina blommor överallt!
    Bra att du fick skjuts och bra med omtänksamhet, både om sig själv och andra.
    Nu en ny dag ... önskar att den blir bra för oss alla!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej hej!

    Härliga bilder!! Och vilken tur att ditt internet och tv kom igång igen relativt snabbt :)

    Jag önskar dig en fin dag! //Lisen, Telia Kundservice

    SvaraRadera
  12. Det är vackert med alla blommor, jag har varit i Lidköping några gånger o visst är det en vacker stad. Är där ungefär vartannat år. Har vänner utanför Götene. Bra det löste sig med skjuts. Redigt snygg även med munskydd :) Men de är inte så sköna att ha på sig när de är varmt. Jag har skrapat väggar och sånt på vår gamla gård och då hade jag alltid munskydd.
    Kramiz o go torsdag

    SvaraRadera