tisdag, juni 23, 2026

Bilar🚗🚙

 Hemma igen efter fem underbara dagar i GönĂ€s.


HÀr Àr en del av bilparken pÄ GönÀs. Med denna sköna böna DKW frÄn 1939 tog vi oss en tur pÄ Midsommardagen. Jag har aldrig provÄkt tidigare, bara provsuttit i förarsÀtet nÀr bilen precis hade levererats. AlltsÄ, vilken pÀrla!


Nyaste tillskottet Àr den hÀr skönheten. En lastbil Chevrolet frÄn 1927 (hundra Är nÀsta Är!).

Lastbilen Àr inte startad Àn. Det blir svÀrsonens Àkta kÀrlek att vÄrda igÄng henne.


SÄ har vi dÄ husfrun pÄ GönÀs, ocksÄ en skönhet i sitt slag. HÀr kan man stÄ och njuta med blicken över Àgorna.

Och en brun sak (Alice) har slagit ner huvudet bestÀmt i mitt knÀ. Hon frÄgar inte om lov, bara gör.
Älskade vovvar. Maja viftar ofta pĂ„ svansen och bĂ€r stolt pĂ„ sitt ben i munnen.

IgÄr morse var jag hos audionomen pÄ HörselvÄrden och fick installerat uppladdningsbara hörapparater. Gjorde ett rejÀlt hörseltest. Jag har det sÄ att jag streamar ljudet med telefonen och ljudböckerna, vÀldigt smidigt.

Ljus och KĂ€rlek till en ny sommardag🙏

fredag, juni 19, 2026

Glad midsommar 🇾đŸ‡Ș💐

En liten hÀlsning via mobilblogg frÄn det ljuvliga landet pÄ GönÀs.






Vi har redan haft tvĂ„ fantastiska sommardagar sen jag kom hit. Idag har solen gömt sig lite men det Ă€r varmt. 

Sarah stĂ„r just nu och bakar en kavringtĂ„rta. SpĂ€nnande. 

Önskar alla en fin midsommar och glöm inte smĂ„ grodorna. Är lustiga att se 🇾đŸ‡Ș 

Ljus och KĂ€rlek 🙏 


mÄndag, juni 15, 2026

Glad mĂ„ndag 💐

Det blev en lÄng vift för mig. Ett planerat polikliniskt ingrepp i narkos i tisdags med, i mitt fall, övernattning pga ett lÀkemedel. Men det blev fem nÀtter eftersom det tillstötte komplikationer. SÄ det har varit mÄnga mediciner i tablettform och i dropp. Men nu mÄr jag bra och kan sÀga "Glad mÄndag"!


Blommor, kruka och katt stod pÄ bordet i lördags nÀr jag kom hem. Present frÄn alla mina Àlskade barn.
Dotter Sarah hade varit hemma hos mig och fixat med vÀxter och annat.
HjÀrtat fick jag pÄ sjukhuset vid besök av barnbarnet Elin.


Dotter Jessica och svÀrson Joakim var hÀr igÄr och bjöd pÄ smörgÄstÄrta och fixade lite.


SÄ hÀr fin gjorde Jessica mig i hÄret.

Den hÀr vÄrglöden fick jag av Joakims mamma Anita.


Fredagens goda kycklinginnerfilé i marinad med ett glas rött till (lingon) och en pÄse elektrolyter. Och sÄ TVn, mitt mys. LÀgg mÀrke till det fina porslinet frÄn Rörstrands.

Jag kom hem i lördags eftermiddag, helt förstörd av allergi i ena ögat. Sjukhusluften Àr sÄ torr. Nu har det blivit bÀttre hÀr hemma. SÄ skönt att vara hemma igen!

Nu har halva juni sprungit förbi. Kan ni fatta?

Ljus och KĂ€rlek 🙏

mÄndag, juni 08, 2026

Glad mĂ„ndag đŸ€— med lupiner

 Jag har tidigare berĂ€ttat om min pappas fascination för flerfĂ€rgade trĂ€dgĂ„rdslupiner, som han odlade i stenpartie. SĂ„ hĂ€r glĂ€ds jag med egna bilder frĂ„n veckan som gĂ„tt och som passar in i temat Glad mĂ„ndag, som bloggvĂ€nnen Carita hĂ„ller i.

Lupiner Àr ju invasiva, men dock sÄ vackra, tycker jag.


HÀr tog jag kort pÄ de olika cykel/gÄngvÀgarna som finns till Rudstorget, som sparar lite tid.

I morgon Àr en annan dag och dÄ ska jag till sjukhuset en svÀng. Det ger sig hur det gÄr.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

Bilar🚗🚙

 Hemma igen efter fem underbara dagar i GönĂ€s. HĂ€r Ă€r en del av bilparken pĂ„ GönĂ€s. Med denna sköna böna DKW frĂ„n 1939 tog vi oss en tur pĂ„ ...