Visar inlÀgg med etikett Minneslunden. Visa alla inlÀgg
Visar inlÀgg med etikett Minneslunden. Visa alla inlÀgg

tisdag, juni 01, 2021

Minneslunden - 1 juni

God morgon, tisdag den 1 juni, ny vacker mÄnad!
Det ser ut som om vi begĂ„vas med ytterligare en solig dag, den femte i rad🌞

I söndags, pÄ Mors dag, cyklade jag sÄ till Minneslunden. Satt en stund och njöt av allt det vackra och kÀnde "kontakten" med mina bortgÄngna.

TILL MINNET OCH FRIDEN
Lidköping har en sĂ„dan otroligt vacker Minneslund. HĂ€r valde min Ă€lskade make att bli strödd. 

Det Ă€r fint med en minneslund för alla, utan bestĂ€mda markeringar. 
Min mamma Anna var 38 Ă„r dĂ„ hon födde mig. HĂ€r Ă€r jag tre mĂ„nader. Jag var 38 Ă„r nĂ€r mamma lĂ€mnade detta jordelivet i cancer efter att min pappa lĂ€mnat det fyra Ă„r tidigare i en stroke.  

Mamma och pappa, med mig som enda barn,  var gĂ€stvĂ€nliga. HĂ€r fanns hjĂ€rterum och stjĂ€rterum. Hit kom sommarbarn, fosterbarn, flyktingbarn, slĂ€ktingar pĂ„ övernattningsbesök, evangelister pĂ„ mat och husrum, hyresgĂ€ster.

Vid pennan, med all KĂ€rlek🙏

lördag, april 14, 2018

Sol i Minneslunden

God morgon! Man kan göra olika saker nÀr det Àr vackert vÀder! Jajjemen!
Jag tĂ€nkte igĂ„r ut en lĂ„ng cykeltur bort till Änghagen, för att kika pĂ„ trĂ„dgalgar hos Clas Ohlson och Rusta och sĂ„ ett besök pĂ„ Lidl, för det var urlĂ€nge sedan.

Men cykeln ville inte. Den trampade lĂ€ngs "Älva" och tog av bort mot "Minneslunden". SĂ„ dĂ€r blev jag sittandes i solvĂ€rmen. Jag kan sĂ€ga att jag njöt och kĂ€nde in.

För sex Är sen satt jag hÀr precis sÄ och kÀnde ett lÀtt tryck pÄ höger axel som sa "du ska inte vara ledsen". Det var min Àlskade Pusselbit, han som brukade gÄ till vÀnster om mig, som hade bytt sida. För det hade han ju. GÄtt över till andra sidan.




Idag Àr det lika vackert vÀder, sÄ jag fÄr ge mig ivÀg ut. Sitter hÀr och lyssnar pÄ Lisa Syrén och dricker mitt superba kaffe. Det Àr lördag och idag, Àntligen, kÀnner jag mig fri frÄn förkylningen. Den var seg som kola.

💚 Ljus och KĂ€rlek 💚

Bilar🚗🚙

 Hemma igen efter fem underbara dagar i GönĂ€s. HĂ€r Ă€r en del av bilparken pĂ„ GönĂ€s. Med denna sköna böna DKW frĂ„n 1939 tog vi oss en tur pĂ„ ...