Visar inlÀgg med etikett Naglar. Visa alla inlÀgg
Visar inlÀgg med etikett Naglar. Visa alla inlÀgg

onsdag, december 18, 2019

Nyaste jultassarna

 Gomorron, Ă„ jodĂ„, deckar-Ami gissade rĂ€tt. Jag var pĂ„ vĂ€g till en salong igĂ„r. Jajjemen, jag fixade mina jultassar. De blev röda med gyllene stĂ€nk!

Alltid uppfriskande att komma ut till Annette, denna hÀrliga mÀnniska, som Àr rak, gullig och rolig. Vi skrattar himla gott ihop.

 Ă„lskar min fina stad!
Jag passade pÄ att göra nÄgra Àrenden pÄ hemvÀgen och knÀppte dÄ dessa bilder.

Idag ska jag göra ett par saker. Det handlar om sÄng och att Àta gott. Först i en hembygdsgÄrd och senare pÄ Kyrkans gÄrd. SÄ det blir att göra nÄgonting i stÀllet för ingenting men ÀndÄ rÀtt behagligt.
Ljus och kÀrlek.

torsdag, oktober 24, 2019

Snacka om hÄllbarhet

 Nyaste hĂ€rliga naglarna! Snyggt och frĂ€scht. Annette Ă€r skitduktig.

Vet ni hur lĂ€nge jag hade mina förra "naglar"? Nej, det vet vĂ€l ingen mer Ă€n jag, förstĂ„s. Annette blev rent förskrĂ€ckt, nĂ€r jag berĂ€ttade. Jag brukar klara av att ha dem i Ă„tta veckor, faktiskt. Jag tror att garantin ligger pĂ„ tre. Men hĂ€r gjorde jag ett test, för jag var nyfiken pĂ„ att se hur lĂ€nge de höll. JodĂ„, i tio (10) veckor! Snacka om hĂ„llbarhet! 

Men det gör jag inte om, de var pĂ„ grĂ€nsen, om man tĂ€nker hygien, men de höll och hade sĂ€kert hĂ„llit lite till. 

Ja, hÀr har jag mina tassar i nageltorken. Myser och har det gott. Det Àr trivsamt, hÀr ute pÄ vischan och jag finner ro.

Filmtajm igen, det var kul att fixa med detta. Det kan kanske bli mera sÄdant.
Idag ska jag försöka att göra ingenting, jag behöver det, sov lite lÀngre Àn vanligt. Men en promenad in till stan tÀnker jag, det Àr friskvÄrd! Ljus och kÀrlek!

torsdag, augusti 22, 2019

Mina rosa naglar

God torsdagsmorgon! Hujedamej vad tiden rinner ivÀg! Jag skulle ju visat mina nya naglar för lÀnge sedan och jag skulle ju gÄtt pÄ bloggpromenad igÄr, men inget har funkat.

Jag bad Annette för en vecka sedan, om G-klaven, som ni ser. Samma som pÄ örhÀngena, som nu Àr fixade av silversmeden. Blir fint pÄ konserten den 28 augusti i Otterstads kyrka!

Jag tog vara pÄ gÄrdagen, verkligen. Satt och lÀste hela förmiddagen pÄ balkongen, i solens sken. Sedan var jag ute en hel del och pÄ det jobbade jag med Min historia pÄ MOD. OmvÀxlande och bra.

Kollade Àven nÀr ett flyttlass jobbade pÄ.

I kvÀll har jag tÀnkt mig ner till StadstrÀdgÄrden och lyssna pÄ Multikultifest. Om nu inte det befarade ösregnet infinner sig. Men en tanke har jag. Inget balkonghÀng idag heller, mulet och kallt.
Ha det gott, ljus och kÀrlek!

tisdag, april 30, 2019

Glada naglar och Valborg!

God tisdagsmorgon! HÀrligt att vakna under ett nytvÀttat lakan och sommartÀcke. Ligga och dra sig en stund och bara vara. Bara vara vaken.

Jag har vĂ€ldigt vackra hĂ€nder, ja det hĂ€nder, att mina naglar pĂ„ mina hĂ€nder, blir vĂ€ldigt fint omhĂ€ndertagna! Annette pĂ„ BĂ€verli Hills - hon kan, hon. 

Jag tror faktiskt att ingen gör sÄ hÀr fina naglar, som Annette! Hon Àr konstnÀren!


HÀr kan man fÄ se bÀvern.

Jag satt dÀr ute i stugbyn med en cappuccino och invÀntade nÀsta buss och bara njöt, i solen.

Man kan ligga över, hÀr ocksÄ. Men jag tar ju bussen eller cykeln hem.

Idag Ă€r det ValborgsmĂ€ss. IkvĂ€ll ska vĂ„ren sjungas in. Vid VĂ€nerns strand. Jag fĂ„r ynnesten att vara med! In Chorus. Jag ber om vackert vĂ€der 🙏

💚 Ljus och KĂ€rlek 💚

fredag, augusti 17, 2018

Nyaste naglarna i augusti

God fredagsmorgon! Lite vÀrldsligt emellan alla kyrkliga och pastorala bilder, kommer hÀr, fast fÀrgerna Àr i sig lite andliga.

Rosa och grönt, som en blomma. Ett hjÀrtchakra.

Annette Ă€r fantastisk KLICK!

Det passar vĂ€l fint, att vara lite Gerd FlĂ€rd, pĂ„ en fredag i vĂ„r vĂ€rld 😀

💗💚 Ljus och kĂ€rlek 💚💗

tisdag, maj 08, 2018

Glada sverigenaglar!

God morgon och varför inte glÀdja sig Ät nÄgot annorlunda? SÄ tÀnkte jag, nÀr jag föreslog att mina naglar skulle bli i blÄtt och gult, som den svenska flaggan.

Nu blev det inte exakt sÄ, men vÀldigt hÀftigt. Kan kÀnna mig ensam om denna lyckade blandning. Detta Àr konst. BlÄtt och gult, varvade med vita moln. Visst Àr det sommar! pÄ besök!


Ja, sÄ har en helt underbar sommardag tagit slut och nu börjar en ny! Det verkar fungera en vecka framöver!

Grattis, bloggaren Dagny, som fyller 106 Är idag! Hipp hipp hurra!

💙 Ljus och KĂ€rlek 💙

torsdag, mars 22, 2018

USA-naglar och ljusa stripor

God morgon och hÀr Àr det USA-inspirerat! Ute, Àr det vÀl Island. Dimmigt, mulet, lite nya snökorn pÄ marken, ingen vÄrkÀnsla alls. Men det kommer.


Min frissa goa Annette, jobbade tvÄ timmar med mig igÄr, hÄr klipp och sling/blek, naglarna. Det gjorde du bra, tack!

Nu Ă€r det ju sĂ„, att hĂ„ret blir sprödare med Ă„ren, sĂ„ mina stripor fĂ„r jag nog dras med, Ă€ven om de piffas upp av frissan ibland. I min levnadsafton sĂ„ minskar Ă€ven ögonbryn och fransar i kvalitet. 

Ja, stripor, det finns det ju i flaggan ocksĂ„ 😀och stjĂ€rnor!


Bara för att visa, hur man kan leka med naglar.
HÀr Àr mina naglar inför resan till Bryssel, för 4 Är sedan, inför EU-valet, ocksÄ gjorda av Annette Belgiska flaggan pÄ ringfingrarna, dÀr. De blev populÀra pÄ restaurangerna, en liten hedersgest. TÀnk omvÀnt!

Sov gott,  konstnĂ€ren Ulrika Hydman Vallien! Hastigt 💔precis fyra dagar innan 80-Ă„rsdagen. Livet Ă€r mĂ€rkligt. Jag Ă€r glad att jag köpte hennes fina glasassietterna med tulpaner pĂ„.

Återigen, njut, sĂ„ lĂ€nge du varar!

💝 Ljus och KĂ€rlek 💝

Bilar🚗🚙

 Hemma igen efter fem underbara dagar i GönĂ€s. HĂ€r Ă€r en del av bilparken pĂ„ GönĂ€s. Med denna sköna böna DKW frĂ„n 1939 tog vi oss en tur pĂ„ ...