Visar inlĂ€gg med etikett Örebro. Visa alla inlĂ€gg
Visar inlĂ€gg med etikett Örebro. Visa alla inlĂ€gg

mÄndag, september 21, 2020

Glad mĂ„ndag 😀 frĂ„gestund đŸ’Œ 🐕

För tredje dagen i följd har jag nu knÄpat ihop ett inlÀgg i det nya livet med Blogger. Med kombo mobil och laptop, sÄ blev det sÄ hÀr.

Jag börjar komma underfund med hur man Àndrar bildstorlekarna. Min Äsikt Àr att nya Blogger Àr anpassad till att mobilblogga (vilket var kass innan). Men jag kan inte fÄ med allt dÀr. Vet inte hur man infogar lÀnkar.

Det blev en glad dag igÄr, dÄ jag stÀllde upp och lÀste texter i kyrkan. Kul att se medarbetare och besökare, som jag hÀlsat pÄ i nÄgra Är. Nu Àr mycket annorlunda, med avstÄnd - handsprit tillgÀnglig.

 

Bild frÄn igÄr pÄ Diego, som fÄtt lite efterrÀtt. GrÀdde pÄ nosen, dÀr! HÀrligt att se honom piggelin, Àven om det snurrar Àn.

SÄ fick jag ocksÄ (bÄde hÀrligt busig video pÄ de smÄ och) nÄgra foton pÄ de minsta barnbarnen Lowe 7 Är och Sally 2 Är.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje!

Orsakullan frĂ„gar:
Är du den pĂ„ resan som har med dig massor, eller packar du minimaliskt? 
Jag har varit den som packat massor men som Àndrat mig till minimaliskt.

Utanför ditt sovrumsfönster ser du ... hyreshus, hĂ€ngbjörkar, blomstrande balkonglĂ„dor och en park.

Finns det ett rikt djurliv dÀr du bor? Absolut inte. Enstaka fÄglar, harar men en hel del hundar och katter i band.

Ljus och kÀrlek!

söndag, juni 02, 2019

Skyltsöndag -- gammal blandning

God lördagsmorgon frÄn Tyskland!
Jag har schemalagt detta för att garanterat fÄ med min skyltsöndag, oavsett var jag Àr. Var sÄ god och njut!

NĂ„gra gamla bilder frĂ„n Tekniska kvarnen i Örebro.


HÀr hoppar vi till min frissa och nagelterapeut. Min frissa Àlskar att köra mc, sÄ det visar sig i fina trÀskulpturen av en HD!

PÄ hennes tomt finns Àven lite nedsÄgat, och dÀr fanns denna lite roliga livsfarliga varning.


Lite nostalgi i en butik i Lisch.

Detta var söndagens skyltutmaning, som förvaltas sĂ„ perfekt av vĂ„r bloggvĂ€n BP đŸ˜€

💜 Ljus och KĂ€rlek 💜

mÄndag, juni 04, 2018

Glad mĂ„ndag - destination Stockholm! 💛

God jĂ€ttetidig morgon! "Stövlar" strax ivĂ€g en strĂ€cka pĂ„ 20 minuter, till bussen som gĂ„r till Skövde, och sedan "hoppar jag över" SJ och anlitar MTR Express, det röda tĂ„get, i stĂ€llet. BekvĂ€mt, punktligt, njutbart  och billigt. Stockholm, here I come!


Nej, detta Ă€r inte Stockholm, nu skojar jag allt med er, haha. Detta Ă€r Örebro slott igen!
En bild man blir glad av, tycker jag. Tinnar, torn och blommor och sĂ„ vatten runt ikring. Jag var nyss dĂ€r. Nu gĂ„r det undan! Eller vad sĂ€ger du, bloggvĂ€n Carita? Uppfinnare av temat "Glad mĂ„ndag" 💛

Mitt kloka lilla barnbarn Lowe. Farmors goding, han som blir 5 Är i september.

Lillsyrran Sally, som fyllde 4 mÄnader i lördags. SvÄrt att se sig mÀtt pÄ denna lilla Farmors sötnos.

Go och gla, kexchokla, och som en sol!

💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

lördag, juni 02, 2018

Åh, vilken kvĂ€ll!

God kvÀll i medelhavsvÀrmen! Jag hÀnger pÄ balkongen, hemkommen frÄn min visit. Trassel pÄ ditvÀgen med stor tÄgförsening (SJ SJ gamle vÀn) p.g.a. tÄgvÀndning. En timme extra i Skövde, suck, men det gick bra.

Sedan annonserades det att alla tĂ„g skulle vara instĂ€llda Göteborg  Stockholm strĂ€ckan under helgen p.g.a. solkurvor. Men SJ kunde inte lösa detta med alternativa resor, sĂ„ tĂ„gen gick Ă€ndĂ„???? Vad var problemet?

 BlĂ„gul vĂ€ntan i Skövde. Vilken vĂ€rme, det var ute, för att inte tala om vĂ€rmen idag! 28 grader som mest och just nu Ă€r det 26 pĂ„ balkongen. I morgon vĂ€ntar 30 grader. Tur jag valde 1 klass pĂ„ mina tĂ„gresor i denna vĂ€rme!

Örebro vackra slott.

Solbryggor vid slottet.

 Blev hĂ€mtad av Thomas vid centralen. HĂ€r har vi lite paustid inför nĂ€sta buss och jag skrattade för mig sjĂ€lv nĂ€r jag sĂ„g mannen pĂ„ solbryggan vid slottet, men kunde inte mĂ€ att ta en nĂ€rbild, haha. 


Lunchen hemma hos Thomas. God ceasarsallad.

GÄrkvÀllens middag. Grillat med nypotatis och sallad. Mums.

Idag fyller Sally 4 mÄnader. Inga barnbarnsbilder i detta inlÀgg, med det kommer!
Först ska "skyltsöndag" fixas, med det jag lovat.
Och nu njuter jag vidare, denna sköna vĂ€rme mĂ„ste tas tillvara, eller hur? 💛

💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

Bilar🚗🚙

 Hemma igen efter fem underbara dagar i GönĂ€s. HĂ€r Ă€r en del av bilparken pĂ„ GönĂ€s. Med denna sköna böna DKW frĂ„n 1939 tog vi oss en tur pĂ„ ...