söndag, september 27, 2020

Sista skyltsöndagen i september

Det är den sextonde söndagen efter Trefaldighet idag. Jag vet det, eftersom jag cyklar iväg för att läsa texter i kyrkan igen efter mina morgonsysslor. Jag bad om detta själv för det är skapligt väder och jag kommer ut lite från vardagen.

Så är det även Söndagsskyltning med BP idag, jättekul!

Igår tog jag en cykeltur in till stan. Tog svängen till Stadsträdgården och där hade man tagit bort större delen av de gamla blomsterrabatterna och lagt på ny fin jord.

Så fick jag bakifrån syn på den här blå soffan! Var ju tvungen att kika på den framifrån. 

Det satt ett plakat och jag läste: I projektet "Avtryck 0510" (riktnumret för Lidköping) har ungdomar fått möjligheten att skapa inlägg i debatten kring Lidköpings utveckling.

Tjejen Isabel skriver: 
"Mitt Lidköping är kultur & natur. 
Orkester, teater, musikal, film & konst, Lidan, skogar, parker & stränder. 
Kultur & natur borde få mer utrymme i vår stad."

De här två gågatubilderna är också färska, trots att regnbågsflaggorna sitter kvar ännu. De har nog fått förlängt.

Orsakullan undrar:
Det här var ganska dumt gjort av mig...ingen aning om jag gjort något dumt. Hoppas inte.
Det här var ganska bra gjort av mig...jo, men det tycker jag är rätt bra att cykla iväg och läsa i kyrkan, så slapp jag den sovmorgonen 😁

Ljus och kärlek!

12 kommentarer:

  1. Ett så bra initiativ från Lidköping att få ungdomarna med på ett hörn, att lyssna på deras önskemål osv. Ett steg i absolut rätt riktning.
    Ett fint väder tycks ni ha, höstligt men varmt.
    Ha en fin söndag Gerd!
    <3

    SvaraRadera
  2. Vilket bra projekt det där "Avtryck 0510"! :-) Snyggt skyltat också som vanligt.

    Ha en fortsatt fin söndag :-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt skyltat som vanligt!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Bra initiativ och bänken är läcker!
    Du bor fint!
    Förlängd pride gör inget:-)
    Kram och må så gott i dina vardagar och helgen här!

    SvaraRadera
  5. Vettigt tänk att även dra in ungdomar i planering av samhället. De har ofta väldigt bra idéer. Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt skyltat hos dig som vanligt! Färg kan vi inte få för mycket av i tillvaron :D

    Kram och god söndag till dig!

    SvaraRadera
  7. Jättefin bänk och kul med ungdomar som får vara med!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fina skyltar! Roligt att ungdomarna kan skriva och lämna sina synpunkter och att texterna är tillgängliga, Tycker att regnbågsflaggorna piggar upp och budskapet sträcker sig ju över hela året. Bra med förlängning.
    Skönt att det känns bra för dig att igen cykla iväg och läsa texter i kyrkan. Omväxling blir det ju.
    Önskar dig en fin kväll.
    Njuter nu ett tag på balkongen efter att ha varit på "vift" stora delar av dagen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Så fint med det initiativet! Jag undrar om Isabel har designat bänken också, det hade ju varit jättetrevligt :) Du hittar allt pärlor till skyltar, Gerd....
    Ha en fin kväll nu och naturligtvis en härlig måndag! Kram...

    SvaraRadera
  10. Vilket roligt projekt! Ännu roligare att man synliggör det med läckra målade parkbänkar och ungdomarnas citat/idéer. Kulturutbudet kan jag inte bedöma riktigt, trots att du visat många skyltar med evenemang, men naturen kan man väl knappast klaga på. Så mycket fint du har visat från Stadsträdgården.

    Bra att regnbågsflaggorna är kvar. Gärna året om för min del.

    Tusen tack för din skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Fint initiativ! Och det finns många unga som har bra och sunda tankar.

    SvaraRadera
  12. Fint initiativ från Lidköping att tänka på ungdomarna. Fin skyltning du bjuder oss på.

    SvaraRadera