mÄndag, februari 08, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 8 februari

God fin morgon! Idag vaknade jag till mulet och elva minus, men tror solen ska titta fram igen.
Inget pÄ agendan, det Àr "bara" en go mÄndag, som jag fyller med nÄgra foton frÄn igÄr.

IgÄr var jag ute och gick pÄ vattnet, ja VÀnerns vatten, eller, ja isen!

Jag bjuder pÄ ett till foto i motljus. Det var en helt underbart strÄlande vinterdag och mÄnga med mig, var ute.

 
HÀr kommer ett lÄnat foto frÄn Sallys tÄrta Greta gris!
Farmor har ingen aning om vem Greta gris Àr, men förstÄr att det Àr nÄgot populÀrt.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje och alla som vill kan vara med 😀 
Ljus och KĂ€rlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Greta gris, nej ingen aning jag heller. Men tÄrtan blev populÀr och var sÀkert god ocksÄ.
    Vackra bilder du har fotat av vintern och VÀnern. Jag tycker att det Àr sÄ vackert ute nu, vit snö och solen lyser sÄ vackert pÄ den, i alla fall igÄr.
    Denna dag ett oskrivet blad. Har bara hunnit med en promenad, frukost, bakat en Àppelkaka och diskat.
    Var rÀdd om dig Gerd.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Fina vinterbilder! Greta gris har jag sett lite hÀr och dÀr, men nÄt mer om henne vet jag inte.

    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  3. NÄgon Greta Gris har jag aldrig hört talas om, men kan tÀnka mig att den Àr populÀr sÄ dÀr i 3-ÄrsÄldern.
    Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Greta Gris Àr jag mycket bekant med och vilken fin tÄrta Sally hade <3 Lilla S fick en bautastor Greta Gris av oss i julklapp och den blev mycket uppskattad.
    HĂ€rliga bilder att bli glad av!

    Glad mÄndag!

    SvaraRadera
  5. HÀrliga bilder med sol och blÄ himmel! Samma slags vÀder hÀr :)
    Greta Gris var en stor favorit hos Charlie för ett tag sen, nu Àr det nÄgon Brandman, som jag inte minns namnet pÄ :)
    HÀrlig tÄrta - ser smaskens ut!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder frÄn en vacker dag. Och sÄ njutbart att gÄ pÄ isen i solskenet. Roligt att mÄnga gav sig ut. Likadant hÀr. KÀndes so om "alla" var ute. HÀr vÄgade vi inte gÄ pÄ isen för den var inte sÄ tjock men vi gick vid strandkanten.
    Ljuvligt Àven idag.
    Vilken fin tÄrta till Sally. Kan tÀnka mig att hon var lycklig. Och Greta Gris brukar vara vÀldigt populÀr hos smÄ flickor i 3-ÄrsÄldern. Sally ser vÀldigt förvÀntansfull ut. HÀrlig bild.
    Stor kram frÄn ett strÄlande vackert Stockholm.
    Nu dagens andra promenad.

    SvaraRadera
  7. Fina vinterbilder, en sÄn fin Greta Gris tÄrta - nej jag vet icke vem Greta Gris Àr. Jag förvÀntade mig en Frost-tÄrta :)
    kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin tÄrta! Lycka att fylla Är förstÄr jag =)
    Fina vinterbilder. Ha en bra kvÀll!

    SvaraRadera
  9. Dina motljusbilder Àr verkligen fantastiska. I motsats till dig fÄr jag alltid med minst fyra röda solar till om jag tar sÄdana bilder. Undrar varför du lyckas med att bara ha med en sol! Bra jobbat dÀr:-)
    Vilken fantastiskt fin tĂ„rta! Å dĂ„ barn nuförtiden kan googla nĂ€r de Ă€r tre Ă„r, sĂ„ Ă€r ag övertygad om att Sally skulle rekommendera farmor att kolla den hĂ€r lĂ€nken:
    https://www.svtplay.se/greta-gris

    PS. Visste heller inte vad/vem Greta Gris Àr, men jag kunde inte lÄta bli att tÀnka pÄ klimat-Greta;-) DS.

    SvaraRadera
  10. Glad mÄndag krÀver soliga hÀrliga bilder, och sÄ en fin tÄrta pÄ slutet! HÀrligt!
    Nej, nÄn Greta gris kÀnner jag inte heller till, men förstÄr nu att smÄ flickor gör det!
    HA det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. HĂ€rliga vinterbilder.
    Vilken fin tÄrta!
    Greta grisfilmer har jag sett mÄnga med barnbarnen. Tror jag varit alla barnbarns favorit, vid nÄgot tillfÀlle.

    SvaraRadera
  12. Sol och klarblÄ himmel blir vi pigga och glada av - ocksÄ om det Àr kallt!
    Och en sÄdan fin gristÄrta!
    Tack för att du sprider mÄndagsglÀdje!

    SvaraRadera