fredag, juli 30, 2021

Fem en fredag - Temperaturväxlingar

God morgon, sköna blöta fredag! Här kommer lite fortsättning på besöket hos son och barnbarn.

Detta lever jag på länge. Jag noterar - att inte ha sett mina småttingar på så lång tid - gör att jag ser en tappad tid. Sally pratade inte när jag såg henne senast. Visserligen har vi videochattat lite, men det blir inte detsamma. Tacksam för nu. Och snart kommer bebis.

Besöket i Svingelskogen fortsatte. Utomhus såg vi troll och lite annat smått och gott.
Men här var vi inomhus. Prinsesstudion, eller vad man ska kalla detta kungliga.

Barn fick prova och låna kläder. Här har Sally blivit prinsessa ihop med kaninen.

Ett av de många lekutrymmena.

Här var det en gammaldags skolsal. Lowe lekte lärare vid katedern, som också hade en riktigt gammal skrivmaskin. Fanns också en gammal tramporgel, som det gick att spela på.

Lilla stumpan i en lekkoja.

Då var det dags för den roliga Elsamatildas fem frågor igen, som denna veckan handlar om temperaturväxlingar.

  1. Vad får dig ofta att koka? När barn far illa.
  2. Vad fick dig nyligen att frysa? Inget. Jag gillar sommarvärmen.
  3. När senast gick något upp i rök? När jag bet av en tand, då blev det ett dyrt kalas.
  4. Vad fick dig nyligen att smälta? Mina yngsta barnbarn och särskilt treåringen med sin späda röst.
  5. Vad får dig att rysa? Alla småkryp.

Orsakullan: På min kropp finns det... knappt synliga ärr sen tre operationer. Men jag får lätt blåmärken.

Det finns en smurf i oss alla. När känner du dig blå? När jag är ledsen känner jag mig blue. Bluesen kommer ifrån det sorgliga. Men att vara blå, kan ha en helt annan betydelse. Blått är lugnande och jag har fått för mig att många blå personer är lärare.

Ljus och Kärlek🙏

16 kommentarer:

  1. Så roligt med bilderna på dina barnbarn. Att hjärtat smälter när du krama dem är inte konstigt alls. Och grattis till att det ska komma ännu en bebis.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder :-)
    När jag ser den gamla skrivmaskinen kommer jag att tänka på ett barnbarn till en väninna som såg en sån och utbrast:
    - Kolla mormor! Ett tangentbord med inbyggd skrivare - coolt!
    :-D

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga tider när vi kan träffas igen. Jag ser att de små trivdes bland alla olika saker som fanns! Då njuter även mor och farföräldrar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder på dina söta barnbarn och så roligt att tillökning väntas <3 Tyvärr är det en förlorad tid för många så jag känner en stor tacksamhet för att vi bor så nära den lilla familjen och har kunnat träff dem hela tiden.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  5. Så underbart att ni äntligen kunde träffas. Och så fina bilder på dem.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Vi har setts hela tiden med barn och barnbarn när alla mått bra, de har testat sig ibland också, deras arbete har krävt det.
    Småkryp är intressant, försöker lära känna dem i vår lilla trädgård.

    SvaraRadera
  7. Blå är jag ofta 😜 får blåmärken nästan bara nån blänger lite elakt 🤪 fick frågan inte bara en gång utan två vid två olika besök på sjukstugan ifall min man slog mig…
    Härligt härligt att Fu nu fått umgås med Sally & Lowe, visst var Du med dem till Legoland för nått år sedan?
    Pandemin har verkligen gjort att vi inte träffats som vanligt och att vi missat mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  8. har äntligen fått träffa barnbarnen ett par dagar. och det var jättehärligt. hoppas att det snart blir återgång till det vanliga. en kan verkligen tala om tappad tid. på mer än ett sätt. vad det gäller svaret på fråga 3 har vi samma svar. dyrt blev det och nu är jag på väg tillbaka! usch!

    SvaraRadera
  9. Härligt att du fått träffa dina barnbarn, förstår att du njöt! Och en ny bebis på gång, va roligt!
    Ha en fortsatt fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Förstår att du var glad över att besöket nu kunde bli av. Visst händer det mycket med barnen och på kort tid så mycket att ta igen hade det ju hunnit bli. Säkert kan nu nu också ses oftare.
    Roligt med "Svingelskogen" och att vara med och leka. Förstår att det var uppskattat. Härliga bilder på båda barnbarnen.
    Önskar dig en fin fortsatt fredag.
    Här är det ömsom sol och ömsom regn idag men regnet behövs verkligen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Roligt att du träffat barnbarnen. Fina bilder! Småkryp är inte så kul.

    SvaraRadera
  12. När jag tittar på dom här bilderna och jämför med fotona du visade för 21 månader sedan så ser man verkligen att Sally blivit STOR. Nu är hon ju en riktig personlighet. Lowe är sig mera lik, men även han har blivit mera "vuxen". Som syskon är det väldigt olika, till utseendet alltså. Gissar att en är mera lik sin mamma, medan den andra är mera lik sin mamma...
    Sista svaret skrev jag likadant som du.

    SvaraRadera
  13. Det er bitte små detaljer som setter følelsene i sving. God helg!

    SvaraRadera
  14. Ett litet eldorado för barn det där!
    Småkryp hade jag också kunnat svara på femman, men kom inte på det innan jag läste hos BP och dig.

    SvaraRadera
  15. Så gulliga småttingar, och så fantastiska lekutrymmen för dem! Förstår att du saknat dem, det var nästan lika illa för mig. Alla framsteg kommer så fort, det är svårt att hänga med! Fortsätt njut av besöket

    SvaraRadera
  16. Så finna de är, dina barnbarn!

    SvaraRadera