lördag, juli 31, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖 lördag 31 juli

Ett "bokmÀrke" som jag fick pÄ hotellet. I stÀllet för stÀdning kunde jag fÄ rabatt pÄ en drink i baren, men jag avstod.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Jag bjuder pÄ ett par bonusbilder. Den översta Àr frÄn Torggatan i Lidköping i medljus och den undre i motljus. De Àr blott en vecka gamla.

FÄr se om jag dristar mig till att ta mig till torget idag. VÀdrets makter Àr inte att leka med. Blixten slog ner i rÄdhuset i tisdags och slog ut det elektriska sÄ klockan stÄr still. I Skara slog blixten ner i domkyrkan sÄ att klockorna ringde för fullt i ett kaos.

Orsakullan: Idag Ă€r det "Dagen för ovanliga instrument". Kan du spela nĂ„got instrument? Som mycket annat, Ă€r spelning fĂ€rskvara, sĂ„ i dagslĂ€get nöjer jag mig med att spela pĂ„ lĂ€ppen. Men jag har kunnat spela blockflöjt, piano, orgel och gitarr. 

Ljus och KĂ€rlek🙏

10 kommentarer:

  1. Vad fint med flaggorna! OcksÄ den finska finns med <3
    Ja, blixt och dunder kan stÀlla till det...

    SvaraRadera
  2. Det var ett lite annorlunda koncept att kvitta stÀdningen mot rabatt i baren. Vilka fina bilder frÄn din stad men finns det risk för Äska sÄ ska man hÄlla sig inne.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
  3. Vi brukar avsÀga oss stÀdningen om vi bara bor kort tid pÄ ett hotell. KÀnns onödigt att dom ska stÀda/bÀdda om vi bara stannar 2 - 3 nÀtter. Fast jag har aldrig fÄtt nÄn drinkrabatt för det :-)

    LĂ€skigt med alla blixtnedslag!

    Ha en fortsatt fin helg :-)

    SvaraRadera
  4. Funderade p detta med stĂ€dning… var det medans Du var kvar eller efter Du lĂ€mnat rummet vid avfĂ€rd, skulle Du stĂ€da sjĂ€lv?
    Lite typ som nÀr man hyr stuga.
    Regn och Ă„ska verkar vara i typ hela Sverige för tillfĂ€llet och vĂ€rmen minskar… tĂ€nkte igĂ„r att det kĂ€ndes som höst.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har sett liknande kort i sommar pĂ„ olika hotell och dĂ„ har man fĂ„tt en kupong att kunna anvĂ€ndas till lite av varje pĂ„ hotellen. En god tanke om man avstĂ„r sin stĂ€dning för en dag. Är ju mer miljövönligt dessutom.
    Har förstÄtt att VÀneromrÄdet haft ett rejÀlt ovÀder. HÀr har vi klarat oss bra. En och annan regnskur men inte mer.
    Önskar dig en skön lördag och att vĂ€dret blir ok.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. snyggt mÀrke, jag skulle kanske ha tagit en somrig drink, finns alkoholfria ocksÄ, ha en fin dag.

    SvaraRadera
  7. Jag skulle dÄ aldrig byta ut stÀdningen mot en drink. Det Àr ju bara nÀr jag bor pÄ hotell som jag slipper bÀdda sÀngen.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Ett perfekt fejkat bokmÀrke, sÄdana gillar lite extra mycket:-) Och 25 kronor pÄ en drink Àr ett schysst erbjudande och rÀtt ovanligt. Har aldrig sett förut att man kan byta bort stÀdning mot en rabatterad drink. RÀtt sÄ smart, speciellt för affÀrsresenÀrer som bara stannar en natt.

    Kul med alla flaggor pÄ gatan i Lidköping. Gissar att staden vill vÀlkomna alla utlÀndska turister till campingen.

    SvaraRadera
  9. Nja, en drink kan man vÀl vara utan förstÄs men som nÄgon skrev hÀr, Àr man bara dÀr ett par dagar kan man ju stÄ över stÀdningen kanske.
    Men visst Àr det lyx att fÄ stÀdat varje dag, trevligt tycker jag.

    Ha en fin fortsÀttning pÄ helgen. :)

    SvaraRadera
  10. Att kunna spela ett instrument skulle ha varit jÀttekul, likasÄ att kunna sjunga. TyvÀrr kan jag ingetdera.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera