mÄndag, juli 05, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 5 juli

Ett gott gĂ€ng med fĂ„gelholkar fĂ„r pryda min Glad mĂ„ndag, dĂ€r Carita Ă€r inspiratör😁 till temat.

Var fÄgelhotellet finns? Jo, nÄgonstans runt sjön Lilla Lee i Ed i Dalsland!

Orsakullan: NĂ€, men vet nĂ„gon vad? Jo, igĂ„r var en underbart varm och strĂ„lande dag. Jag var hem till Carina och vi firade USAs sjĂ€lvstĂ€ndighetsdag flera stycken ute i trĂ€dgĂ„rden. NĂ„gra hade USA-hatt eller USA-keps pĂ„ sig och svenska och amerikanska flaggorna stod pĂ„ bordet. En tipspromenad avverkades med frĂ„gor om USA ocksĂ„. Jag fick faktiskt 10/12 rĂ€tt, trodde inte det.

Idag ska jag fram till optikern igen och se ut nya bÄgar till terminalglasögonen. Ingen brÄdska för min del, bara allt blir sÄ bra som möjligt.

Ljus och KĂ€rlek  🙏

11 kommentarer:

  1. Oj sÄ mÄnga fÄgleholkar!
    Vill fÄglar verkligen bo sÄ tÀtt? Eller Àr det nÄgon typ av installation?
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ser man pÄ! Ett flerfamiljshus för fÄglar - trevligt! :-)

    Lycka till hos optikern! Det svÄraste brukar vara att vÀlja bÄgar...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Flerfamiljshus eller đŸ€” bor det nĂ„n i holkarna eller Ă€r det bara konst?
    Jag upptĂ€ckte i lördags att jag inte bara odlade vĂ€xter i mitt vĂ€xthus utan jag Ă€ven har smĂ„ inneboende 😊 som tur Ă€r matar förĂ€ldrarna dem 🙏 jĂ€ttegulligt med smĂ„ pippisar uppradade i vĂ€ntan pĂ„ mat men tyvĂ€rr svĂ„ra att fota.
    Lycka till med att vĂ€lja rĂ€tt bĂ„ge… kram

    SvaraRadera
  4. Vilket fint "fÄgelhotell"
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken bra dag det blev i gÄr!
    SÄ hÀftiga fÄgelholkar dÀr och bara att flytta in.
    Hoppas att dagens optikerbesök gÄr bra.

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  6. Det dÀr var ju ett rejÀlt fÄgelboende, spÀnnande ju minst sagt.
    Hoppas ditt besök hos optiker blir som du tÀnkt, bra med andra ord.

    Ha en fin eftermiddag.

    SvaraRadera
  7. SÄ fint ordnat med fÄgelholkarna. Hoppas de ocksÄ har gott om hyresgÀster.
    Lycka till med optikerbesöket och att terminalglasögonen blir bra.
    Och en trevlig dag blev det ju igÄr.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Installationen med fÄgelholkarna Àr sÄÄÄÄ fin! Ser mera ut som en konstnÀrlig utsmyckning Àn "nyttiga" fÄgelholkar.

    Kul att ni var ett gÀng som firade USAs nationaldag, och Àn en gÄng var vÀdret pÄ er sida. Det kan knappast bli bÀttre, eller hur?!!!

    SvaraRadera
  9. Ojoj det ser lite trÄngbott ut! Men fint med plats för mÄnga, det kan bli mycket tjatter med grannarna ;)

    SvaraRadera
  10. FÄglar kan ju ocksÄ ha gruppboende, det Àr nog sociala djur. Kul bild.

    SvaraRadera
  11. Vilken kul idé! Undrar om nÄgon flyttat in?

    SvaraRadera