onsdag, september 15, 2021

Mor och son

Igår trampade jag iväg för att fina mig lite inför besöket idag. Eller ja, det var behövligt att ordna till de små stråna i kalufsen, jag gör det var sjätte vecka ungefär. Rakt och stripigt behöver ansas.

Ja, bättre än så här kan det inte bli.

Stort grattis i efterskott, min äldste son Peter till ett kanonlopp förrförra lördagen! Du har genomfört många vätternrundor genom åren, både enskilt, tillsammans med frugan och i teamgrupper av olika slag. Jag skulle nog vilja kalla dig elit. Jag är så stolt över dig!

Denna gången cyklade du tillsammans i en ny grupp där ett chokladföretag Narr sponsrade. Jag har hört mig för om hur tiderna fördelas i startordningen, jag visste inte. Jo, på fredagen startade de mer långsamma, först på lördag omkring lunch drog de snabbare iväg för att inte behöva så många omkörningar av de långsamma. Rätt tänkt.

Nu så ska vi se om jag kan få hålla en bebis i famnen. Plus syskonen. Buss till Skövde, tåg till Örebro där barnen hämtas från sina skolor och sen full fart till Karlskoga, där jag också bokat hotell, för lite egentid, liksom semester. Ser fram emot detta och pausar i bloggen.

Trevlig onsdag med ljus och kärlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar som väntar och så mysigt att få träffa familjens nytillskott! Bra jobbat av sonen dessutom :D

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  2. Vättenrundan har jag bekanta som avverkat några ggr, tyvärr inte min grej, jag är för lat ;)
    Men visst är det imponerande, bra jobbat där.

    SV: Jo, numera börjar man väl komma på mer och mer områden där man använder annat än nycklar, har en tagg på "kneget" och tappar man den är det bara att avregistrera den, har dock aldrig tappat min, får skärpa mig ;)

    Ha det bäst. :)

    SvaraRadera
  3. Här klipper vi fortfarande till varandra :-)

    Duktigt trampat av sonen och väldigt smart startordning måste jag säga.

    Ha nu en riktigt skön och myspysig semester!

    SvaraRadera
  4. Önskar dig några härliga och mysiga dagar med familjen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Imponerad av alla sim cyklar Vättern runt. Svärsonen har gjort det ett par gånger.
    Du är så fin i din frisyr! Brukar klippa mig var åttonde vecka. Har inte sådant där vitt vackert hår som du, utan gråspräckligt, så det får bli slingor ett par gånger om året.
    Ha en härlig tur och njut av barnbarnen! Kram!

    SvaraRadera
  6. Imponerad av Din son, snacka om cyklist 🚴‍♀️ att cykla så långt måste ju vara kämpigt så Yes han är elit ⭐️
    Härligt med bebisgos och självklart mys med de två andra sötnosarna 🥰 det är ju de två som är i bästa åldern för att hitta på roliga saker.
    Ha en fin tripp 🤗
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken duktig son du har! Applåder för honom!
    Bra tänkt av dig att boka ett hotellrum så du får både egentid och tid tillsammans med familjen. Bara roligheter ju! Nygjord i håret är du ju också! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Önskar dig allt gott och hoppas att du får fina dagar med barn och barnbarn.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  9. Verkligen en prestation att cykla runt Vättern och i elitklassen. Stort grattis till sonen. Vi såg många av cyklisterna både fredag och lördagen när vi reste runt Vättern och som var med och tävlade.
    Trevligt med en tur till Karlskoga. Förstår att du längtar efter att spendera tid med barnbarnen. Och särskilt med det nya förstås.
    Önskar dig fina dagar.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till Peter! Å vilken tur han hade, att lille Noah föddes "rätt" så att Peter kunde åka Vättern Runt. Förresten tycker jag att Lowe är mycket lik sin pappa, åtminstone på den här bilden.
    Då hoppas jag att du har kul i Karlskoga. Så smart av dig att bo på hotell för lite egentid. Jag menar tre barn och "skrik" är ju inte din grej direkt.
    Njut av den nya bebisen och hans syskon:-)

    PS. En läcker selfie med snygg orange tröja:-) DS.

    SvaraRadera
  11. Grattis till din son. Bra gjort att köra detta lopp av honom. Vättern Runt är ju ett ansträngande lopp och långt. Jag har en kompis som körde det för många år sedan.
    Fint att boka hotellrum och få semester och egen tid och samtidigt ha barnbarnen nära.
    Ha så trevligt på din minisemester.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Stilig och duktig son du har :-)
    Och stilig blev du även själv!
    Är växten en monstera?

    SvaraRadera
  13. Hade Du möjlighet att se Go kväll Gör om mig? I då fall… Vad tyckte Du?
    Kram

    SvaraRadera
  14. Du är fin oavsett Gerd..du har ett fint hjärta kul med sonen och hoppas du har det bra så vill jag önsla dig en fin helg varm kram

    SvaraRadera