tisdag, september 21, 2021

Trees on Tuesdays 🌳

Idag visar jag upp en himla massa trÀd och himlar i bÄde med- och motljus. Jag antar att den parkerade skyliften hÄller pÄ med att fixa belysningen pÄ cykelvÀgen. Just den vÀg som jag cyklade pÄ igÄr kvÀll till Kyrkans GÄrd.

Det var underbart att fÄ trÀffa delar av gospelkören. Vi har inte trÀffats allihop pÄ 1,5 Är. En del vill vÀnta tills vÄrterminen med att ansluta sig igen. Ett upptrÀdande planeras, hoppas att inga restriktioner sÀtter P för detta nu.



HÀr syns mitt hus dÀr i mitten.
.
Inte lÀtt att fÄ upp den tunga elcykeln uppför dessa trappor frÄn kÀllaren och över dessa sandsÀckar. Fastighetsbolaget blev rÀdda för en ny översvÀmning, dÄ det hade regnat vÀldigt kraftigt en dag nyligen och gjorde sÄ hÀr vid alla kÀllartrappor.

Men jag ska fĂ„ hjĂ€lp att lyfta upp cykeln sĂ„ fĂ„r den stĂ„ ute, inget annat val. SĂ€ckarna ligger inte dĂ€r i evighet, fĂ„r jag hoppas. 

Jag sĂ€ger hej dĂ„ till er, denna mulna och lĂ€tt regniga dag. Gör mig min goda frulle med stor kopp kaffe till och knallar sedan bort till tvĂ€ttstugan. Ljus och KĂ€rlek 🙏

5 kommentarer:

  1. FörstÄr att det var fint att ses pÄ gospelkören och roligt att man ville ta upp den igen.
    LÄter smidigt om du kan fÄ hjÀlp att ta upp elcykeln och med ett "polissÀkert" alltsÄ ett som Àr godkÀnt av polisen sÄ Àr det ju svÄrare att stjÀla den. Men sÀkert har du ett sÄdant.
    Önskar dig en fin tisdag. HĂ€r Ă€r det full fart idag igen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Kul att ni har kommit igÄng med "gospelandet" igen :-)

    Hoppas att dom dÀr sÀckarna Àr utlagda "till ingen nytta" och att dom snart kommer vÀck igen.

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  3. SÄ roligt att ni Àr igÄng igen. Sakteliga hÄller vi pÄ att ta tillbaka vÄra liv igen.
    Ha en fin tisdag i tvÀttstugan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. SÄ roligt att ni Àr igÄng med kören igen. Jag tror det Àr fritt fram om man agerar med omdöme.

    Vilka vackra bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  5. SÄ skönt att gospelkören kommer igÄng igen. Min kompis Yvonne har skippat den stora barbershop-kören med 120 personer och "grundat" en kvartett som sjungit med Jamulus pÄ datorn under hela pandemin. Förra lördagen var första gÄngen de trÀffades irl. Yvonne kÀnner precis som du.

    AlltsÄ det ser ut som sandsÀckarna Àr av plast. DÄ hjÀlper de vÀl inte. Det borde bara tygsÀckar med sand sÄ att regnvattnet kan sugas upp. Ja, kanske har plasten hÄl...

    Hoppas du fÄr behÄlla din sprillans nya el-cykel nÀr den fÄr stÄ ute...

    PS. Motsolsbilderna med molnen Àr fantastiska. DS.

    SvaraRadera