lördag, september 25, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖

Lördag och bokmÀrkesdag. Kom pÄ igÄr att det bara Àr tre mÄnader kvar till jul, sÄ jag fejkade till ett julkort som bokmÀrke, det gÄr alldeles utmÀrkt till ÀndamÄlet.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Jag provade lite klÀder inför kvÀllens fest. Det Àr Vasa Orden kvÀll och den första hÀr i stan sedan februari förra Äret. Jag var nyligen pÄ en i Göteborg.

Även detta kort Ă€r fejk, haha... Det Ă€r sant att jag provat ut klĂ€der, men vad det blir Ă€r inte bestĂ€mt i denna stund. Jag fĂ„r bilskjuts sĂ„ det blir lite enklare. Och ingen större risk att snubbla.

Idag kĂ€nner jag mig stolt. IgĂ„r eftermiddag fixade jag sjĂ€lv det strulet som har varit mellan OneDrive och Word. Det tog mig 26 dagar, men jag slapp sĂ„ledes att Ă„ka till Elgiganten. Hatar energitjuvar, men yes, jag kunde sjĂ€lv. 

Solen skiner sÄ det sprutar och det ska bli upp till 17 grader, bara tacka och ta emot. SÀmre vÀder kommer...

Ut och njut av vĂ€dret. Ljus och KĂ€rlek🙏

10 kommentarer:

  1. Hej - Vilka underbara foton -
    och kul(iga). Du i hatten med de tunga
    örhÀngena Àr rena Hollywood.
    Roligt att gÄ pÄ fest. Glad att veta,
    att du fÄr Äka bil (limousine?)

    Det Àr mycket tidigt pÄ lördagen
    lite efter 3 f.m. Kunde inte sove, sÄ det Àr
    lika bra att kolla datorn. Kylig 12C morgon.
    Hösten har anlÀnt!

    "julkortet" Super!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Svar till Ruth:
    Tusen tack för kommentar! Rena tankeöverföringen, ju. TÀnkte pÄ dig i morse, att det var lÀngesen jag sÄg dina kommentarer i bloggarna. Ser dig ju pÄ Facebook och fÄr ibland nÄgon rad ifrÄn dig.

    Önskar dig en riktigt fin höstdag! Kram!

    SvaraRadera
  3. VÀldans snyggt med hatten, ett bokmÀrke man blir glad av, ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Urtjusig med hatten! Ha en toppendag! Julen fÄr gÀrna dröja lite till!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul med fest och tjusigt med hatt. SÀkert hittar du nÄgot som kÀnns bra. Vad gÀller det juliga sÄ kÀnns det för mig lagom att möjligen börja tÀnka pÄ den i december. HÀr Àr det fortfarande eftersommar och med nÄgra höstaktiga inslag.
    StrÄlande vÀder sÄ det blev en sen frukost pÄ balkongen och nu vÀntar nya Àventyr med vÀnner.
    Perfekt att du kunde lösa strulet med datorn och skönt att slippa Elgiganten.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Onedrive?
    Oj, sÄdant kan inte jag nÄgonting om, grattis till att du fick ordning pÄ det sjÀlv, bra jobbat!!
    Ganska skönt att slippa Äka ner till affÀren för en sÄdan sak.

    Ja, nu Àr det snart jul, faktiskt, frugan har redan börjat köpa julklappar till barnbarnen.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  7. SÄ bra att du kunde fixa det tekniska sjÀlv för det kan vara nog sÄ knepigt.
    Hoppas att du fÄr en fin kvÀll!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  8. Underbart vÀder!
    Det blir en snygg outfit pÄ dej i kvÀll, det Àr jag sÀker pÄ. Bra att du slipper cykla, nÀr du ska ha finaste blÄsan pÄ.
    Visst kÀnner man sig stolt, nÀr man fixar det tekniska! Kram!

    SvaraRadera
  9. Kul med fest. Och jag tycker du har hittat rÀtt festklÀder ��
    Och bra att du fixat det tekniska.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Du vet ju vad jag tycker om jul i september, men kortet Àr lite sött om Àn tre mÄnader för tidigt;-)

    Har du lekt med dig sjÀlv igen - inga sysselsÀttningsproblem dÀr inte, och resultatet blev ju riktigt frÀckt.

    Du kan vara mycket stolt över dig sjÀlv. Du kunde ju annars ha tagit med dig datorn till sonen i NÀrke. Han verkar ju jobba pÄ ett dataföretag och skulle troligen ha fixat "felet" pÄ fem röda.

    Hoppas du har en riktigt rolig kvÀll med god mat, dryck och underhÄllning.

    PS. En underbart solig dag hĂ€r. Å lika fint ska det bli imorgon:-) DS.

    SvaraRadera