söndag, oktober 10, 2021

Skyltsöndag đŸŽ« 10 oktober

God morgon och vĂ€lkommen till en ny skyltsöndag, som fina bloggvĂ€nnen BP hĂ„ller i đŸ˜

Ja, vi börjar vÀl med en ingÄng, om vÀl enbart för en person. Jo, hÀr lÀmnade jag in min vÀtskeskadade laptop för inspektion och fick rÄdet "kassera". Det var i september och ingen garanti men jag fick ut en liten summa pÄ försÀkringen.

I en matvarubutik. Jag skulle aldrig betala för en ynka liten plastpÄse...

Den hÀr bilden Àr en tavla frÄn en konstutstÀllning som jag kikade pÄ nyligen.
"Ett glas vin kan man klara sig utan. Men tvÄ, det Àr stört omöjligt det."

Var faktiskt inne pÄ Röda nÀsan och köpte lite gott till Àrtsoppan i torsdags. Det var lÀngesen, men frekvent dÄ min make levde. I kassan satt en tjej med grönfÀrgat hÄr. HÀr var det grönt!

Orsakullan: Grötens dag idag, hur vill du ha din gröt? Havregrynsgröt med jordgubbssylt och skivad banan Àr lÀckert. GÄr bra med annan sylt ocksÄ.

Grattis svĂ€rsonen Joakim pĂ„ din 51-Ă„rsdag! Önskar dig en toppendag med familjen!

Ljus och KĂ€rlek 🙏

16 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat! Synd pÄ laptopen men tur ÀndÄ att du fick en slant pÄ försÀkringen i alla fall.

    Havregrynsgröt Àr hÀstmat enligt mig, men bÄde risgrynsgröt och mannagrynsgröt Àr gott. Fast det var lÀnge sen jag Ät nÄn gröt överhuvudtaget...

    Grattis till svÀrsonen!

    Ha en skön söndag :-)

    SvaraRadera
  2. Havregrynsgröt gillar jag med, men jag tar hellre akaciahonung pĂ„ den. Ärtsoppa och punsch Ă€r mums. Det ska vi ha i nĂ€sta vecka. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack men Nej tack jag avstĂ„r frĂ„n havregrynsgröt, ja egentligen Ă€ter jag inte gröt… förr blev det risgrynsgröt till jul men inte ens det de senaste Ă„ren.
    Otur med laptopen och surt att garantin gÄtt ut, sÄ var det Àven för mig/oss nÀr Äskan slog ner för nÄtt Är sedan och inte bara telefonen slogs ut utan Àven dator och tv. DÄ datorn var ett par Är gammal var den knappt vÀrt nÄgot.
    Nu sitter jag Ä dricker kaffe ihop med Nyhetsmorgon pÄ TV4.
    Bra skyltat 👍
    Kram

    SvaraRadera
  4. RÄgmjölsgröt med en smörklick och lingonsylt Àr hur gott som helst, men det Àr lÀnge sedan jag Ät det.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Fint med försÀkringar för det ÀndamÄlet, jag brukar dock chansa med att strunta i det om det inte Àr vitvaror.

    Har ju ett systembolag som jag besöker ibland, har dock aldrig mött nÄgon personal med grönt hÄr, lovar meddela om jag gör det nÄgon gÄng ;)

    Punsch och Àrtsoppa hör ju ihop, Àven om jag inte alltid har punsch hemma, gott gott.

    Gillade tavlan dÀr, dagens sanning ;)

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  6. Gröt Ă€r gott och jag Ă€ter min med Ă€ppelmos och mjölk. Punschen sĂ€ger jag dĂ€remot nej tack till. Ärtsoppan med för den delen.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  7. Gröt av havregryn Àr gott! Med Àpplemos eller lingonsylt pÄ. Tror inte att man tar betalt för smÄ plastpÄsar i vÄr ICA-butik. Och pÄ Tempo, dÀr jag ofta handlar nÀr jag kör förbi Hestra, sÄ finns det papperspÄsar till frukt och grönsaker.Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  8. Snyggt skyltat. Gillade extra pÄsen som bÀr frukt. SÄdana har vi ocksÄ och Àven till bröd och grönsaker.Kostnadsfria. Vintavlans budskap Àr fyndigt.
    Vad gÀller gröt sÄ avstÄr jag. FörstÄr inte vitsen med att Àta den. Men man tycker ju olika.
    Ärtsoppan avstĂ„r jag och punschen ocksĂ„. Men andra soppor gillas men inga direkt söta drycker med alkohol för min del.
    Stor kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  9. Den allra bÀsta soppan av alla Àr hemkokt Àrtsoppa! Har nÄgra formar i frysen, man kanske skulle be gubben att köpa hem lite punsch.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  10. Minns din laptop-olycka och allt kÀmpande efterÄt. Du avslöjade aldrig vad det var din laptop "drack" och som gjorde att h*n dog. Vet av erfarenhet att elektronik inte Àr förtjust i rödvin. Konstigt, eller hur;-)

    Dessa nya papperspÄsar Àr riktigt bra, för de kan man ÄteranvÀnda som pÄsar för matavfall.

    Tavlan med texten om vin - hahaha:-) Klockrent:-)

    Punch Ă€r för söt för min smak. Ölen dĂ€remot - jo tack:-)

    Tusen tack för lÀnken och en riktigt rolig och blandad Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  11. Trist med din laptop.
    Snygg grön skylt för papperspÄsarna.
    Röda nÀsan har jag inte hört tidigare. Grönt hÄr matchar ju butikens fÀrg pÄ loggan.

    SvaraRadera
  12. PapperspÄsar som bÀr frukt, lÀt lite roligt :) Men sÄ trÄkigt med din vÀtskeskadade laptop... Fin skyltning. Jag önskar dig en trevlig vecka.

    SvaraRadera
  13. Svar: Hahaha! Visste (anade) vÀl att det var rödvin som din laptop inte tÄlde. Tur för dig att det inte var ett helt glas. Bortkastat vin med tanke pÄ Sveriges dyra priser pÄ Systemet;-)
    FöreslÄr att du byter till vitt vin. Det gillar kanske den nya datorn bÀttre. Eller sÄ fortsÀtter du med rött, men stÀller glaset lÄngt bort, alternativt dricker snabbare - hahaha:-)

    SvaraRadera
  14. Snyggt skyltat! Gillar texten om vinet! Haha! Röda nÀsan har inte jag heller hört tidigare om Systembolaget! Ja, nu Àr det papperspÄsar som gÀller pÄ butikerna. Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Du har verkligen otur med elektroniken just nu....bĂ„de dator och cykel. DĂ„ jag sommarjobbade pĂ„ Ica i början av 1990 talet sĂ„ sa min chef dĂ€r att mat och dryck vid datorn var absolut förbjudet. Jag tĂ€nker pĂ„ det dĂ„ jag tar med kaffet sĂ€tter det pĂ„ skrivbordet, men Ă€n sĂ„ lĂ€nge har det gĂ„tt bra utan att skvimpa ut det. Jordgubbssylt till gröt, det var nĂ„got nytt för mig. Havregrynsgröt Ă€ter jag inte - kan varken med smaken eller konsistensen, dĂ€remot kan jag tvinga ner rĂ„gflingegröt med mosad banan. Ärtsoppa blir det pĂ„ torsdag, men utan punsch. Ha en bra kvĂ€ll!

    SvaraRadera
  16. Fina dryckesflaskor, har inte testat nÄgon av dem. Har dock varit pÄ bröllopsresa i Belgien pÄ den tiden dÄ jag alls inte uppskattade öl. Vill minnas att jag testade ett öl som smakade hallon! Trist att din dator inte gick att rÀdda!

    SvaraRadera