mÄndag, november 15, 2021

Glad mĂ„ndag 😁 15 november

God morgon och en riktigt glad mÄndag önskar jag er alla! Halva november Àr gÄngen, helmulet och 6 plusgrader, men jag ska fixa rena klÀder i tvÀttstugan och bÀdda rent sen.

HĂ€r var jag och friserade mig i fredags.

HĂ€r har vi Stampe kanin, en bild sen i oktober.
MÄste tillÀgga att han har en tjejkompis ocksÄ, Sötnos. De bor i en tvÄvÄningsbur med kök, toa och allrum och fÄr komma in i familjens hus ibland.

Kyrkans gÄrd igÄr.

Det var mitt bidrag till Glad mĂ„ndag, ett tema som bloggvĂ€nnen Carita har uppfunnit. Och till kvĂ€llen blir det en cykeltur till Gospel igen för att slipa av det sista inför konserten i Missionskyrkan pĂ„ söndag ihop med blĂ„sorkestern ♪♫♪♫

Ljus och KĂ€rlek 🙏

14 kommentarer:

  1. Vilken fin Stampe! Liknar en kanin som jag hade i barndomen :-)

    Ha en fortsatt glad dag!

    SvaraRadera
  2. Stampe pÄminner om kaninen Stina, som Krister hade nÀr han var barn, men det gick illa för Stina, för hon fick myxomatos och dog.
    Ha en glad mÄndag du ocksÄ!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. SÄ söt kanin! Ganska grÄtt hÀr ocksÄ, men med lite blÄ strimmor ... och termometern stÄr pÄ +5. Jag ska fixa en termos kaffe och Äka till en för mig ny skog :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. FÄr den stackarn komma ur sin bur, eller sitter han dÀr för jÀmnan!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. SÄ dÄ Àr du nyklippt och fin i hÄret.
    Kaninen var ju bara sÄ söt.
    Det Àr roligt att sjunga i kör, Gospel har jag inte varit med i men andra sÄnggrupper och körer, det Àr sÄ trevligt.
    Önskar dig ocksĂ„ en glad mĂ„ndag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken söt kanin <3 Passande att önska glad mÄndag med.
    Lycka till med tvÀtt och annat!

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  7. SÄ skönt att lÀsa att Stampe hade en tjej och att dom bÄda bodde i ett fint tvÄvÄningshus och dessutom fick komma inomhustill husse/matte ibland. Det Àr sÄ det ska vara...tycker iaf en djurÀlskande bloggvÀn!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  8. SĂ„ fin kanin 🐇 men blir det inte massor av kaniner om man har en hon och en han ihop, kaniner Ă€r ju kĂ€nda för att göra kaniner 😜
    Även jag kör lite tvĂ€ttmaskin…
    Ha en fin fortsĂ€ttning pĂ„ mĂ„ndagen đŸ€—
    Kram

    SvaraRadera
  9. Gott vÀder denna mÄndag! Skönt promenadvÀder. Kaniner Àr definitivt inte min typ av husdjur.
    RÀcker att de lÀgger sina pluttar och Àter vÀxter vid stugan i Halmstad.
    Ha en fin mÄndag! Kram!

    SvaraRadera
  10. Fint att ha saker och ting att glÀdjas Ät. Och det har du ju. Gör sÄ mycket och det alla dagar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. Vilken söt kanin!
    Önskar dig en trevlig kvĂ€ll
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken stor och fin frisörsalong med vÀldigt hemtrevlig inredning. Min salong Àr inte ens i nÀrheten sÄ fin som din. Du verkar ha bytt ut Anette permanent eller...

    Stampe och Sötnos - en kille och en tjej antar jag. Hoppas de hÄlls isÀr annars blir det snart en invasion av kaniner pÄ gÄrden i VÀrmland;-)

    Tycker du Àr riktigt duktig att cykla nÀr det Àr mörkt. Mitt mörkerseende har alltid varit urusel, men jag skulle aldrig vÄga cykla i mörker lÀngre. Eloge!

    SvaraRadera
  13. LÀckra pÄfÄgelskuddar hos frissan och Stampe sÄ fin! Ha nu en bra tisdag, kan tro att du sovit extra gott i ren bÀddad sÀng=)

    SvaraRadera
  14. Gick inte att lÀmna kommentar nyss - konstigt!
    Men tack för att du Àr med i Glad mÄndag.
    Frissa och djur blir man glad av :-)

    SvaraRadera