mÄndag, december 20, 2021

Glad mĂ„ndag 😊

God morgon till en glad mÄndag! Min fina keramiktomte har tÀnt sitt ljus. Tomten Àr gammal men Àr mig kÀr och har varit med mig i mÄnga Är. Den Àr faktiskt köpt pÄ en julmarknad pÄ BaldersnÀs i Dalsland. KonstnÀren heter Eva Olsson och hade sin keramikverkstad i Ed. Jag har flera fina prylar av henne.

En frukost en annan dag.

Jag önskar en glad mĂ„ndag, som vĂ€nnen Carita tycker att vi ska uppmĂ€rksamma. SjĂ€lv ska jag glĂ€dja mig ikvĂ€ll med en gospelövning förlagd till Otterstads kyrka ute pĂ„ KĂ„llandsö, pĂ„ plats liksom, dĂ€r konserten ska vara den 29 december.

TillÀgger att konserten begÀr covidpass och legitimation och tvÄ kyrkvÀrdar rÀknar och sÀtter stopp vid 150 personer. SjÀlvklart mÄste ocksÄ medverkande kör och övriga tjÀnstgörande visa covidpass!

Ljus och KĂ€rlek 🙏

13 kommentarer:

  1. Vilken fin tomte och sÄ roligt att den hÀnger med.

    Kram och glad mÄndag till dig med!

    SvaraRadera
  2. Det Àr roligt Àr man fÄr plocka fram de gamla kÀra tomtarna.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilken jÀttefin tomte! :-)

    Ha en braig start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  4. En hÀrlig tomte!
    Önskar dig en bra start pĂ„ julveckan!
    Jag hade en frÄga till dig i lördags, men den sÄg du kanske inte. Jag undrade hur det gick med "rödkrullet"? Har du lyckats bli av med det och hur gjorde du?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Glad mÄndag!
    Det Àr inte alla som har noter pÄ frukostbordet. Hoppas att ni fÄr hÄlla era konserter live, nu nÀr ni övat sÄ lÀnge.

    SvaraRadera
  6. SÄ fin tomten Àr. Jag tror inte jag hört talas om den konstnÀren tidigare, men hon Àr kanske mer kÀnd lokalt. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tomte! Och kul att du har den kvar.
    Kram

    SvaraRadera
  8. VĂ€ldigt fin tomte 😍
    Hur Àr det med körmedlemmarna Àr alla vaccinerad?
    En glad fortsĂ€ttning pĂ„ mĂ„ndagen önskar jag dig đŸ€—

    SvaraRadera
  9. Har ett par tomtar som jag Àr riktigt rÀdd om.
    Vill gÄ pÄ julkonsert! Efter juldagarna. Ska kolla om det finns nÄgot i trakterna... Tror att det kan finnas i trakten av VÀrnamo, dÀr dottern bor.
    Lite lÄngt till KÄllandsö! Kram

    SvaraRadera
  10. Roligt med tomten och att den fortfarande hÀnger med. JÀttefin!
    Önskar dig en trevlig kvĂ€ll i Otterstads kyrka. Den ligger ju sĂ„ fint. Roligt att trĂ€na dĂ€r ni ska ha konserten.
    Trevlig kvÀll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas du fick skjuts till repet ikvÀll. Om du cyklat/gÄtt behövde du nog lÀggas i mikron en stund för att tina upp;-) Hoppas du har haft riktigt roligt med sÄngen.

    Är det te du dricker? Om ja, sĂ„ ser det ut som om du dricker ditt te "the English way" med mjölk i alltsĂ„;-)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar tomte ,-)
    FörstÄr att du ser fram emot konserten ,-) Bra att inte vara för mÄnga och vaccinerade.
    HÀrligt med konsert inför NyÄret ,-)
    En fin julvecka önskar jag dig! KRAM Primrose

    SvaraRadera
  13. En sÄn fin tomte!
    Hoppas du har haft en fin kvÀll.
    Den glada mÄndagen blir snart en fin tisdag hoppas vi!
    Sov sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera