söndag, december 19, 2021

Skyltsöndag Fjärde Advent

God morgon! Det är skyltsöndag med BP, det är fjärde advent. Jag har haft ett ledigt veckoslut men fr.o.m. imorgon börjar aktivitetsveckan.

När jag ändå var vid Hamnstadens apotek, så tittade jag mig runt. 
Det förra fina Cafe Trullson har nu bytt ägare. Den nya ägaren är damen som startade café mittemot Varnhems klosterkyrka. När det stängdes, startade hon upp med samma namn i Blomberg på Kinnekulle och nu äger hon även caféet i Hamnstaden alltså.

Tomtar på loftet Åhléns.

Några bleka tomtar i ett skyltfönster.

En liten löjligt rolig "test" på Facebook, som jag gjorde, en engångsgrej bara.

Den här hittade jag någonstans, men kommer inte ihåg var. Men den får hänga på!

Igår kväll avslutade jag första boken "Berätta aldrig det här" i serien "Såriga familjerelationer" som jag lyssnat på plus andra boken med tillägget på 12 kapitel. Rekordläsning, det tog mig tre dagar.
Jag ska nu ta mig an tredje och sista boken "Du är inte längre min dotter" av Frida Boisen.

På med tekannan tepåsen i koppen och en god frukost med fruktkuse till.
Ljus och Kärlek 🙏

17 kommentarer:

  1. Du hittade skylten hos mig. Blev lite full i skratt då jag fick syn på min kökstapet. Härligt skyltat! trevlig 4e advent.

    SvaraRadera
  2. Mycket klokt där när det gäller julkalorierna! Undrar vad en dietist skulle säga om den skylten?
    Hoppas att du får en trevlig fjärde advent!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag hade också kunnat berätta att det var LillaSysters härliga skylt som det känns ganska lätt att lyda :-)

    Söta tomtar på Åhléns!

    Ha en fin fjärde advent!

    SvaraRadera
  4. Skylten med julkalorierna tar jag till mig direkt :D Självklart är det så.
    Här blev det en förlängd frukost men vissa morgnar får man unna sig.

    Kram och god fjärde advent!

    SvaraRadera
  5. Så Åhlens finns kvar i Lidköping. Inte illa. Även Borås lägger ner vid årsskiftet.
    Cafeet vid Varnhems kloster, det har jag besökt några gånger. Dock inget cafe i Lidköping.
    Kul test. Jag gör sådana ibland också. Stämmer ofta... men det gör det nog på alla. Eller också står det sånt som man vill läsa.
    Krya på magen! Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha jag storskrattar åt sista skylten! Bästa på länge :) Jag önskar dig en riktigt glad och trevlig fjärde advent!

    SvaraRadera
  7. Gillar dina julskyltningsbilder.
    Den kalorisistan var bra😉.
    Trevlig fjärde advent och stora adventskramar!

    SvaraRadera
  8. Trevlig skyltning!
    Och den om kalorierna såg jag hos LillaSyster förra veckan.Klockren! Och kan man helt klart läsa den i repris.
    Frida Boysens böcker tycker jag var riktigt bra och fint att höra henne läsa. Roligt att du nappade på dessa.
    Caféet vid Varnhem har jag besökt ett par gånger men visste inte att det var stängt. Var några år sedan jag var där. Även caféet på Kinnekulle har fått besök några gånger både privat och i resejobbet.

    Önskar dig en fin 4:de advent och hoppas magen blir bättre. Kan rekommendera vitt kinesiskt te i läsvikt som du kan köpa i en tebutik. Extra bra mot magbesvär. Likaså rooibos te i lös vikt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Fina skyltar. De röda tomtarna på Åhléns är mysiga. Vita tomtar har jag inte sett förut. Åhléns har stängt sin butik här hos oss. Lite tråkigt kan jag tycka.
    Kalorier, ja dom får jag försöka att sluta tänka på, men trevlig skyltning.
    Hoppas att du får en bra vecka, trots de många åtagandena.
    Önskar dig en trevlig 4:e Advent.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  10. Tips: du hinner fortfarande ladda ner "Kvinnan i svart" som radioföljetong, men den 22 är den borta. Klart underhållande, jättebra läst av Björn Granath!
    Kaloriskylten är bra, den skulle jag också kunna tänka mig att sno!

    SvaraRadera
  11. Snyggt skyltat, och roliga texter! Roger Pontaren låt är ju jättebra! Tror jag har haft med den på mitt jympapass en gång i tiden!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Bra skyltat som vanligt 👍 söta tomtar på loftet… de bleka är inte speciellt roliga, men det finns säkert dem som gillar den oxå.
    Roger Pontare spelade Elin igår kväll, hon har upptäckt musiken från min tid så att säga 😅 vi lyssnade även på QUEEN 🎵 🎶
    Kul att Du hade en skylt från Lillasyster 😃
    Kram

    SvaraRadera
  13. Gillar cafeer med charmiga namn, ser inbjudande ut. Härliga tomtar. Kul att läsa ditt svar hur du är ,-)
    Vacker betydelse av ditt namn. Att behandla andra illa , det gillar jag verkligen inte heller.
    Att hjälpa andra är ju positivt. Gör så gott jag kan själv.
    Regler för kalorier, var ju kul bra att den får hänga kvar. den stämmer nog ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  14. Du verkar har haft fullt upp, trots att din aktivitetsvecka inte börjar förrän imorgon;-)
    Jättekul att det går bra för damen med de olika caféerna. Jag menar det var ju inte precis två "cafévänliga" år med pandemin och allt. Eloge.
    Dessa (eländiga) tomtar. Vad är egentligen poängen med att ha mössan över ögonen? Vill dom inte se det "mänskliga eländet" eller. Så vad skyltar dom med? (Det var väl en fyndig fråga;-) )
    Så Gerd betyder himlens drottning. Rätt passande för dig tycker jag, liksom de andra påståenden. Men det sista förstår jag inte. Är ju ganska trög som du vet...

    Vad gäller kalorierna kan jag bara skriva under. Å du och jag har ju dessutom en himla tur att inte mycket "fastnar" på oss;-)

    Tusen tack för länken och en fin Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  15. Kul skyltning! Den där med kalorierna är såå bra - och förklaringen till ditt namn är intressant!
    Nu måndag ... ha en bra ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Kaloritabellen är så himla bra, tyvärr gäller inte slickepottar i mitt hus, men däremot gäller första regeln desto mer, det som ingen ser...
    Jag är mätt på tomtar redan så jag föredrar nästan de grå oansenliga, hihi
    Det såg lite ensamt och kyligt ut vid uteserveringen på cafeet...
    Ha en fin fortsatt juleväntan, du har mycket att stå i.

    SvaraRadera
  17. Kul att Lillasysters skylt dök upp. :-)
    Åhléns har mycket fint men tyvärr så lade de ner butiken i stan för flera år sedan. En butik finns i grannkommunen men det blir inte många besök där.

    SvaraRadera