söndag, maj 05, 2024

Min egen skyltsöndag 🚾

God morgon, denna söndag den 5 maj!

Eftersom jag inte lÀngre Àr med i temat Skyltsöndag, sÄ tÀnkte jag, att jag gör min egen privata.

Inte nog med att jag stÀdar och röjer hÀr hemma, jag rensade lite grand i mitt bildarkiv ocksÄ och hittade de hÀr tvÄ godingarna. Den första tror jag absolut pÄ.

Denna Àr ocksÄ tÀnkvÀrd och talar för sig sjÀlv!

Sista bilden Àr frÄn Iqbaltorget hÀr i Lidköping. Oj, sÄ trÀden blommar! Jag var hÀr i fredags.

Det har varit helt underbara och varma dagar nu sen Valborg med 19 grader och den blÄ himlen har visat sig hela tiden. Men idag sÄ verkar de grÄ nyanserna ha tagit över och tempen har sjunkit till 11 grader. I eftermiddag blir det omvÀxlande sol och regn (aprilvÀder).

Önskar er alla en skön söndag med ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

28 kommentarer:

  1. Den dÀr bilden med mannen och kvinnan Àr verkligen talande.

    SvaraRadera
  2. KÀnns som att den blÄa himmelen och den grÄa kÀmpat för seger, men vi vet ju att den blÄa vinner till sist, hÀrligt.
    Men visst Àr bilden med grenen dÀr talande, absolut.

    Ha en underbar söndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JadÄ, sol och vÀrme kommer!
      Humorbilden Àr sÄ bra, ja!
      Ha det underbart sjÀlv!

      Radera
  3. Go morgon❣️ plus 3 hos mig och det kĂ€nns onekligen kyligt.
    Jag har kunnat gÄ i bara tshirt under de senaste dagarnas hundpromenad men idag krÀvs en jacka och nÀstan sÄ jag vill ta pÄ vantar.
    TrĂ€detđŸ€©
    Dina ”humor”bilder Ă€r vĂ€ldigt sanna 😜😂👍
    Jag gillar Din alternativa skyltsöndag 👏
    Ha en skön söndag❣️kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en hel del kallare idag. HÀr blÄser det frÄn VÀnern ocksÄ.
      Jag gillar humor 😁
      Visst kan man ha en alternativ Skyltsöndag, finns inget förbud med det.
      Kram 💖

      Radera
  4. Bild tvÄ fick mig onekligen att dra pÄ smilbanden.
    Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. LillaSyster2024-05-05 15:05

    Ja, sÄ fick jag skratta lite- karlar......
    En helt underbar vecka har det varit vÀdermÀssigt. Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  6. Vilken bra egen skyltsöndag med tvÄ mycket talande bilder! Den sista tycker jag Àr klockren :D
    SÄ vackert det blommar dÀr pÄ torget!

    Önskar en god söndagskvĂ€ll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kÀnde för en alternativ skyltsöndag helt privat.
      En hÀrlig blomningstid nu! Kram!

      Radera
  7. Visst har det varit ljuvliga dagar men det kÀnns nu som om naturen exploderar. Skulle vilja bromsa lite.
    Kul att rensa i bildarkivet och se vad som finns. Kul och tÀnkvÀrt! Och visst Àr det ljuvligt nu med allt som blommar.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HÀr har det backat nÄgot, sÄ det Àr vÀl vÀl med det.
      Jo, lite gott och blandat Àr vÀl kul i bloggvÀrlden. Jag har det bra och rensar pÄ. Kram!

      Radera
  8. Ja talande skyltar :) Typiskt en man som tror sig veta bĂ€st. Jag Ă€r pĂ„ bĂ€ttringsvĂ€gen men hunnit med 2 gĂ„nger pĂ„ sjukhus igen. men behöver vĂ€l bara titta pĂ„ nĂ„gon sĂ„ blir jag sjuk. Har gĂ„tt pĂ„ antibiotika sedan 1 januari non stop nu. 1 vecka var det urinvĂ€gsinflammation och en vecka lunginflammation. FortsĂ€tter att lĂ€gga om min fot 2 gĂ„nger i veckan och ny antibiotika frĂ„n 2 maj och fyra veckor framöver. Jo jag Ă€r rĂ€tt klen... men jag reder ut det :) v¨Var sĂ„ sĂ€ker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du mĂ„ste ju vara en sĂ€rskild skrot och korn, som klarar alla dessa kurer. But never stop giving up! Go on, go on! FörstĂ„r inte varför man mĂ„ste förstĂ€rka kĂ€nslorna med engelska đŸ„° Men, krya pĂ„ dig, Åke!!

      Radera
  9. Är jublite "allergisk" mot teman. Även om jag trillat fig pĂ„ selfin. Gillar ditt initiativ... och hĂ„ller med: Variation Ă€r viktigt. Och mycket finns som inte syns .. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord! Jag gillar egentligen inte att hylla nÄgon för ett tema, nÀr jag sjÀlv har jobbat ihop till det. DÀr Àr vi överens. Kan tÀnka mig att fortsÀtta sÄhÀr. Kram

      Radera
  10. Ja, men det Àr ju ett kul sÀtt att vara med i Skyltsöndag ÀndÄ - pÄ detta sÀtt. Utmaningen har ju inga krav och man mÄste inte vara med alla söndagar. Den dÀr bilden av gubben i trÀdet Àr kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag Ă€r inte med i utmaningen. Jag jobbar för mig sjĂ€lv đŸ„° egen företagare.

      Radera
  11. Stenmurar och fina sÄngvÀnner, jag lÀser ikapp, hÀr landar sÄ flera blogginlÀgg in , nÀr man vÀnder nÀsan Ät annat hÄll, tack, du inspirerade mig att sortera bort, skrev om det i min blogg, s'4 stora sÀckar frÄn en garderob, hur allt fick plats ?? ! ,-)))
    Men sÄ skönt det kÀnns.
    Glada fÀrger fick du till, blÄ cykel Àr fint, men den gula var bÀttre hÄller med. Vackra blommor, perfekt att fota nÄgot man gillar frÄn en butik, jag gör sÄ ocksÄ , dÄ fÄr man ju ÀndÄ med det hem!
    Den första var ju sÄ söt och visst, det finns nÄt...
    Andra ,-)))) jodÄ, vi kan vi ocksÄ! ,-)
    Nu Àr trÀden ljuvliga med sÄ vackra blommor, den vackraste mÄnaden pÄ Äret, vi njuter pÄ eller hur! En fin kommande vecka önskar jag dig! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lÀste faktiskt ditt senaste blogginlÀgg i min mobil men kunde inte kommentera dÀr, sen glömde jag bort allt. FÄr reparera det. Tack och kram!

      Radera
  12. Fina foton, och lite skojiga! Underbart att vÄren Àr hÀr, fast idag var det kyligt och vÀldigt mycket regn...men det blir vÀl varmare igen hoppas jag!
    Ha en fin start pÄ veckan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. VÄren har inte bestÀmt sig Àn för idag Àr det bara 7 grader och regn.
      Men jag Äker hem till Sarah idag och kollar vÀdret dÀr.
      Kram💚

      Radera
  13. Hej, nu Àr det ett tag sedan som jag var inne bÄde pÄ min och andras bloggar. Jag tÀnker göra en ny uppstart sÄ fÄr vi se hur det blir!
    Det Àr inte sÄ smart att inte lyssna pÄ rÄd eller sÄga av den gren man sitter pÄ.
    Hoppas du har det bra i vÄrvÀrmen! NÄja vÀrme och vÀrme!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, idag Àr det vÀrme i alla fall!
      Jag har saknat din blogg.
      Kram!

      Radera
  14. sÄ Àr det, mycket vi inte kan se, jag pratar med mina fÄglar i vÄr lilla trÀdgÄrd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, sÄ Àr det. Fint att prata med djur och vÀxter!

      Radera