lördag, december 18, 2021

Veckans bokmĂ€rke🧾

Detta Àr ett bokmÀrke, eller en kylskÄpsmagnet, frÄn den present, som jag fick av barnen den 5 december.
Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan

Jag visar hĂ€r upp mitt fredagsmys. Nötköttgryta med potatis, morötter, purjolök. 
HÀr ser vi att Danmark höjer restriktionerna.

IgÄr tog jag en promenad till Hamnstadens apotek och fick mina bestÀllda ögondroppar. Köpte ocksÄ Omeprazol för magkatarren, som inte ville lÀka sig med Novalukol och frÄnvaro av kaffe. Jag har nu druckit en liten kopp the i drygt en vecka och det Àr inget som jag egentligen gillar.

Samtidigt kikade jag runt lite, hÀr ett par tomtar i skylten.
Pyttelite snö har kommit i natt sĂ„ lite puder pĂ„ backen och en plusgrad. Nej, pĂ„ med kaffehurran thekannan och fixa frukost!

Ljus och KĂ€rlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Det var riktigt fint bokmÀrke med bra budskap.

    SvaraRadera
  2. Bra ord pÄ kylskÄpmagneten, Ett klart Ja! ,-)) Fina tomtar. Lite pudersnö Àr fint, bÀttre Àn halka. Hoppas du blir fri frÄn din magkatarr, jobbigt nÀr det hÄller i sig. The gillar ju jag men kan tÀnka mig att det Àr inte gott vissa tider om man Àlskar kaffe, tex morgonen.
    Hoppas du blir snabbt bra. Middan sÄg ut, fÄ se hur vi fÄr det i Sverige nu nÀr smittan skenar ivÀg. OtÀckt Àr det.
    Ha det jÀttefint Varm Kram Primrose och trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra text pÄ det bokmÀrket! Ja, det Àr skrÀmmande vilken ökning det Àr pÄ smittade i Danmark. Nu mÄste Àven danskar som Äker till Sverige visa covidpass och det tycker jag kÀnns bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Med omeprazol borde det rÀtta till sig rÀtt snabbt. Gott med vÀrmande gryta. Ha en bra lördag

    SvaraRadera
  5. Vilket fint bokmÀrke med ett lika fint budskap.
    Hoppas att medicinen fÄr god effekt pÄ din mage. Det Àr inte roligt alls nÀr den inte mÄr som den ska :-(

    Kram och god lördag till dig!

    SvaraRadera
  6. Även hĂ€r har det kommit snö under natten och det fortsĂ€tter att snöa.
    Än har jag inte kommit till skott gĂ€llande stĂ€da köket 😅 men J har dammsugit och torkat golv 👍
    Gillar Ditt bokmĂ€rke 😍
    Ha en fin lördag đŸ€—

    SvaraRadera
  7. Hoppas att det gÄr bÀttre med omeprazol. Det Àr besvÀrligt nÀr inte magen funkar som den ska.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Fina tomtar. LÀttplacerade och oömma! Lider med dej och magkatarren. SÄ jobbigt! Hoppas att det dnart ger med sig.
    Ingrn snö hÀr, men frost pÄ marken och pÄ ttÀd och buskar. Vackert! Kram

    SvaraRadera
  9. Trist att magkatarren inte ger med sig. Men "snÀll mat" som Àr lÀttsmÀlt kan ju hjÀlpa en del. Hoppas du blir bÀttre snart.
    Jag kommer i princip helt att avstÄ julmaten. Möjligen lite skinka och nÄgra köttbullar. Alltför fet mat för att min mage/gallblÄsa ska mÄ bra av den. (Dessutom Àr jag inte förtjust i alla blandningar sÄ det kÀnns inte alls mÀrkligt att avstÄ. Vi satsar pÄ annat vi tycker om.)
    Ett jÀttefint bokmÀrke/magnet med en innebörd som Àr viktig. Livet pÄgÄr ju hÀr och nu.
    Önskar dig en skön lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. En och annan restriktion igen, ja, sÄ mÄste det ju vara.
    Ska nog ocksÄ bege mig ner och inhandla medikamenter i dagarna, har ju inget recept pÄ jÀrntabletter hÀr sÄ det mÄste jag ner och inhandla manuellt, allt övrigt kommer med hemleverans frÄn Apotea.
    Hoppas din mage kommer iordning igen, jag gillar ju the men kaffet Àr ju lite av en obligatorisk tradition.
    Omeprazol brukar ju ordna det mesta, hoppas det ordnar sig nu.

    Ha en fin kvÀll.

    SvaraRadera
  11. Det var ett bokmĂ€rke med fina klokord ❣

    De dÀr tomtarna med luvorna framför ögonen Àr vÀl sÄ kallade Gnomes? Har blivit sÄ pop att ögonen inte ska synas, vet inte vad jag ska tycka. Fint och gulligt ibland, men inte alltid.

    SvaraRadera
  12. SÄ fint bokmÀrke/magnet med tÀnkvÀrda ord. Söta tomtar pÄ bild ;-)
    Hoppas nu att Omeprazol hjÀlper, det brukar vara bra mot magkatarr. Superjobbigt ju nÀr magen Àr i olag!
    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilket fint bokmÀrke med suverÀn budskap:-)

    SÄ duktig du Àr att kunna dricka te till frukost och resten av dagen. Jag skulle nog aldrig riktigt vakna - tror jag. Minns att jag bytte frÄn kaffe till te i England. För pÄ 1970- och 1980-talet gick det inte att dricka deras kaffe. Men gott var det inte...
    HÀr var det idag hela Ätta plusgrader, vindstilla och strÄlande sol. Det ska bli spÀnnande att se om de sÄ kallade experterna fÄr rÀtt att det blir snö till jul i större delar av landet... Du ska ju till Dalsland, sÄ du kan nog fÄ en snödos "dÀruppe".

    SvaraRadera
  14. Trist med magkatarr - hoppas medicinen g´hjĂ€lper.
    Fint bokmÀrke och söta tomtar!

    SÄ en undran ... jag sÄg en kommentar av dig till BP om att du hade problem med "rödkrull" under orden nÀr du skriver pÄ laptopen. Hur har det gÄtt - har du fÄtt ordning pÄ det? Jag har frÄn hÀromdagen drabbats av samma problem och det Àr sÄÄ irriterande!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag igen ... hjÀlper ska det vara ... inget annat!

    SvaraRadera