fredag, december 17, 2021

Fredagen den 17:e

Gomorron! Soligt men lite kallare idag. Handlar om en eller två plusgrader.

Gårdagen gjorde jag till en boklyssnardag. Har efter ett tips börjat på bokenj "Berätta aldrig det här" av Frida Boisen, som också är uppläsare. Såg henne faktiskt på TV för ett tag sen, då hon berättade om boken och bakgrunden. En "bladvändare", jag har redan läst en fjärdedel. 

Så har jag övat på sånger, har ju ett gott gäng från två körer att öva på, inför en större och en mindre konsert runt nyår. Jag måste säga, att jag njuter av att umgås med mig själv här hemma. Känner stor tacksamhet till att jag också kan träffa vänner och ha regelbundna aktiviteter.

Idag ska jag gå fram till stan och till det apotek som jag gillar mest. Ringde igår och beställde ögondroppar. Den ena sorten har de aldrig hemma. Kanske köper jag sista klappen i julklappspelet också. 

I veckan fick jag ett vykort från 1177 med info om den tredje vaccinationen för 65+. Jag är redan klar, så det åkte i papperskorgen. Läser nu att i samma veva erbjuds nu 60+ och då uppstår kaos. Vaccinet räcker inte till!
 
 Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Lite kallare med farliga isfläckar, kul med julsånger, såg kyrkans Julspel, svärdotter var Maria, hon sjunger otroligt vackert, borde beställa tid för den tredje, ha en fin fredag.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt när man får se lite av solen och en blå himmel. Här hos oss är det inte lika grått vilket är skönt.
    Så skönt att kunna ha olika aktiviteter och att kunna umgås igen. Dock tycker jag att smittan ökar oroväckande och just i min bransch dessutom.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  3. Tomtedräkt och cykelkärra,-) det var bra gjort, håller med sovplats och mat skulle sitta fint för honom!
    Den boken har jag hört om, den verkar vara intressant. Vara själv har jag inte heller något problem med, säger som du, trivs i mitt eget sällskap ,-)
    Härligt att få vara med och glädja med konserter. härligt det måste vara att vara med i en kör.
    Det ska vara något speciellt har jag hört.
    Hoppas du får dina ögondroppar!
    Skönt att du fått tredje dosen, vi ska få våran i januari.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Skönt att ha fått tre vaccindoser nu när smittan ökar igen. Jag har precis inhandlat min spelpresent. Kram

    SvaraRadera
  5. Den boken ska jag läsa… sen 😃
    I dagens blogginlägg figurerar Du… 🤗
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag pratade just med en väninna som fått sin tredje spruta för ett tag sedan, men nu har hon fått inte bara en inbjudan, utan tre stycken för att få den spruta hon redan fått. Tala om att de är angelägna om att folk ska vaccinera sig.
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Härligt med solsken!
    Jag fick min tredje spruta i onsdags - akönt att ha det gjort :)
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så lustigt! Just den boken läser jag också nu på Nextory, och visst är det en bladvändare!
    Så fint att du trivs med dig själv i din fina lägenhet, å mysigare är det när himlen är blå!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så härligt väder idag. Men blir nog kallt i natt. Har också fåttd et där kortet. Borde finnas i datorn att man redan fått sprutan. Kram!

    SvaraRadera
  10. Det är bra och oerhört viktigt att man gillar sitt eget sällskap. Och det gör du ju:-)
    Det är så märkligt med "booster jabs". När jag läser Åsas inlägg idag och ser att 15 åriga Elin för dos nummer 2 idag, medan det blir kaos i andra regioner för vaccination nummer 3. Å vem vill frivilligt köa i timmar när det är nollgradigt.
    Hörde på tv igår att Älvsjömässan återigen har öppnat för vaccinationer, och där var det folktomt. Så sjukt!

    SvaraRadera
  11. Vilken härligt blå himmel! :-)
    Vi fick tredje dosen igår - det känns bra.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Fint med boklyssnardag ibland!

    SvaraRadera