tisdag, oktober 04, 2022

Trees on Tuesdays 🌳

God förmiddag!
Ett enormt stort kastanjetrÀd stod vid kyrkan och vÀgen. Jag fick inte med toppen fast jag stod vid kyrkvÀggen och hann inte krÄngla mer utan att fÄ med folk.

Kolla, vilka hÀrliga omgivningar det finns i Slöta by. Rent idylliskt.


Ja, sÄ var jag dÄ hos optikern och fick komma till den person som jag hade för precis ett Är sedan dÄ jag provade ut nya glasögon. Det var han som tipsade om Syncentralen. Jag var alltsÄ dÀr nu för att kunna fÄ en remiss och det ligger pÄ ögonkliniken i Skövde att fixa, om de nu ocksÄ tycker sÄ. Bollen Àr i rullning...

Idag ligger det en dimma över staden. Det börjar bli kallt, just nu 9 grader. Jag drog pÄ mig överdragsbyxor nÀr jag cyklade igÄr kvÀll. Idag ska jag ta dramaten och gÄ till Willys och köpa lite drickbart och till kvÀllen kommer Hello Fresh till dörren med veckans matkasse.

Ljus och KĂ€rlek🙏

7 kommentarer:

  1. Det var ett enormt kastanjetrÀd. VÄr granne har ett, högt men det gÄr inte att mÀta sig med detta. Kram

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen ett mÀktigt och vackert kastanjetrÀd. Jag tycker mycket om dem men nackdelen Àr att de lÀtt blir pÄ tok för stora. SÄ fina och idylliska omgivningar dessutom.
    SÄ skönt att det Àr i rullning med dina ögon.
    Önskar en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kastanjer Àr vackra. Speciellt nÀr de blommar. Har Ànnu inte fÄtt tummen ur och bestÀllt kasse. MÄste skÀrpa mej! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Ett kastanjetrĂ€d har jag haft som krukvĂ€xt men den gick hĂ€dan pĂ„ grund av för lite eller för mycket vatten đŸ€”
    Har Du Àtit nÄn kanelbulle idag?
    Ha en fortsatt bra dag kram Ă„sa

    SvaraRadera
  5. Verkligen ett vackert och gigantiskt trÀd i en vacker miljö. Fina bilder.
    Hoppas du kan fÄ adekvat hjÀlp med dina ögon och fÄ ta del av de hjÀlpmedel som finns.
    Hoppas du haft en bra dag.
    StrÄlande sol hÀr idag och lite sensommar infann sig allt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Med stora objekt hjÀlper det att hÄlla kameran snett. Gjorde det förut, varje gÄng, Àven om det INTE behövdes. Har kommit av mig helt dÀr. Nu ska bilderna vara raka, Àven om toppen kapas av. Ja, ja - allt har uppenbarligen sin tid...

    Turerna med remissen hÀnger jag inte med pÄ. Men det gör inget. Huvudsaken Àr att du Àr nöjd med alla ÄtgÀrder som de olika instanserna gör.

    NÀstan 16 grader i skuggan idag. DrömlÀge pÄ balkongen som du kan se pÄ bloggen. GÀrna fler sÄdana dagar, tack:-)

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2022-10-04 20:41

    Makalöst stor kastanj ♡
    Bra att bollen Àr i rullning, hoppas att du fÄr snabb hjÀlp. Disigt imorse pÄ promenaden, men sedan blev det en solig och fin dag.

    SvaraRadera