onsdag, april 24, 2024

Där björkarna susa 🍃🌿

Ett litet inlägg idag på morgonen om igår. Jag hade hemstädet här klockan 11 så jag passade på att gå ut minst en timme i godan ro. Satte mig ner i en annan berså och lät solens strålar smeka mitt ansikte en stund. Dock för kallt att sitta stilla länge.

Sedan gick jag med min Dramaten, som innehöll två kassar med kläder och skor, som jag lämnade i en kartong för vidarebefordran till Myrorna. Jag rensar på, både det ena och det andra. Sen blev det Willys handling av lite godsaker att äta och dricka.

Några enstaka blommor att bli glad av!

Nu ska jag på styrelsemöte på förmiddagen och till kvällen blir det sångövning. Så det blir en bra dag.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. Skönt att få komma hem till nystädat👍
    Bra att bortrensade kläder kan komma till användning för någon annan.
    Du har fullt upp och sen sång som avslutning, en bra dag för Dig❣️
    Vi fick vinter igår eftermiddag och snön faller ⛄️
    Idag blir det en utflykt till Lycksele 😊
    Ha en fin onsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt skönt. Fint och rent.
      Lycka till med resan! Kram!

      Radera
  2. Vilken härlig känsla att komma hem till en nystädad lägenhet. Ser på dina bilder att våren har kommit längre här. Hos oss har björkarna små gröna blad nu och det samma gäller för nästan alla träd.
    Det låter som en bra onsdag så jag önskar dig en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ni ligger före oss men kommer bara solen fram mera så händer det snabbt.
      Kanoners idag, måste jag säga, härligt vårtrött!
      Kram!

      Radera
  3. Ja skönt med nystädat! ,-) Varje blomma ja visst blir man glad ,-)
    Bra ide att ge till myrorna, det är något jag måste göra, att sortera bort! Skönt när det är gjort.
    Då har du en bra dag framför dig! Sångövning låter extra kul!
    Så njut av dagen KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir glad över allt just nu. Solens strålar gör så mycket.
      Kram!

      Radera
  4. Bra att rensa. Är lite för dålig på det....Låter som en bra dag! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mina ryck ibland. Då rensar jag. Men med paus emellan.
      Kram!

      Radera
  5. Skönt att bli av med sådant som man inte behöver och bara tar plats, nystädat är inte heller så fel. :)
    Ha nu en underbar kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt att rensa bort. Tack, kvällen är bra, den går så fort bara.

      Radera
  6. Jag borde rensa lite mer också, skönt att bli av med lite förstår jag! En fin dag hade du, hoppas denna dag också blev bra!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ofta sånt som man undviker. Men nu är jag i tagen, för ett tag i alla fall.
      Kram

      Radera
  7. LillaSyster2024-04-25 18:52

    Såg att det börjar bli musöron på hängbjörkarna här på baksidan. Blir det bra väder till helgen så ska jag försöka hinna klippa lavendel och rosorna. Gärna hinna gå igenom hallonlandet också. Bra gjort att rensa ut och skänka vidare. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt när det spirar. Så glad åt grönskan.
      Tack!

      Radera
  8. Skulle också behöva rensa här hemma. Planen är att det ska bli sommarens projekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ha en plan. Konsten är att börja på den!

      Radera