fredag, december 09, 2022

Fem en fredag - retro đŸŽ…đŸ»


Vilken underbar bautabukett som dök upp igĂ„r eftermiddag! Den kom hela vĂ€gen frĂ„n Stockholm och hit. Nej, den for nog genom ehandelnđŸŒș avs. vĂ€nnerna pĂ„ MOD💖

HĂ€r lĂ„g jag tills i förrgĂ„r. Nu myser jag lite gott hemma. Har precis ringt och sjungit för Sarah som fyller Ă„r. Lilla My bakar tĂ„rta🎉

HemhjÀlp kommer och hjÀlper mig med vissa moment. Aldrig trodde vÀl jag???
Nu har jag pinat mig igenom texten med pekfingersvalsen och precis slut tog jag. Med vÀrk from hell.


Japp, nu Ă€r klockan slagen för den roliga Elisamatildas fem frĂ„gor, som idag handlar om retro.
  1. Vilken var den senaste fysiska bok du köpte? Det var sÄlÀngesen, sÄ det minns jag inte. LÄnat pÄ bibblan, numera lyssnar jag enbart pÄ ljudböcker.
  2. Vilken CD lyssnade du senast pÄ? Det mÄste ha varit Elvis.
  3. NĂ€r tittade du senast pĂ„ DVD? Urminnes tider
  4. Hur lÀngesen var det du pratade via fast telefoni? Tio Är sen.
  5. NÀr anvÀnde du senast kontanter? En tjuga kan det bli till ett lotteri.

Ljus och kĂ€rlek frĂ„n mitt vinterlandskap🙏

18 kommentarer:

  1. HÀrligt med blommor, elÀndigt med smÀrtan! Hoppas du fÄr hjÀlp snart, pÄ riktigt!

    SvaraRadera
  2. skönt med ljudböcker, hÀr i Göteborg kommer biblioteket hem till dig, om du inte kan hÀmta, sköt om dig och hoppas smÀrtan avtar, krya pÄ dig!

    SvaraRadera
  3. LillaSyster2022-12-09 14:02

    Vacker bukett. FörstÄr att det tar pÄ krafterna med pekfingervalsen, nÀr man Àr van att anvÀnda alla fingrarna pÄ tangentbordet. Hoppas innerligt att du fÄr en operationstid sÄ att du blir av med vÀrken. Bra att hjÀlp finns att fÄ=) Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera
  4. jÀttefin bukett! hoppas att du blir av med vÀrken med det snaraste. det kan aldrig bli för mycket Elvis. den fasta telefonen kom ur huset för ca 10 Är sedan. kontanter rÄkar en utför med jÀmna mellanrum

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker och julinspirerad bukett! FörstÄr att omtanken vÀrmde <3 FörstÄr att det inte Àr lÀtt att skriva med ett pekfinger bara nÀr man har rejÀlt ont sÄ jag Àr imponerad av att du fick till ett inlÀgg.

    Min mamma genomgick samma operation som du ska göra och jag minns att hon tyckte det var en plÄga att vÀnta i tre dagar. Gott att du fÄr hjÀlp hemma för i dagslÀget Àr det en nödvÀndighet Àven om det kÀnns konstigt.

    Grattis till dottern din! Ni har födelsedagar nÀra varandra. SÄ mysigt att My bakar tÄrta dagen till Àra.

    Varma kramar och Àn en gÄng, ha det sÄ bra som det gÄr <3

    SvaraRadera
  6. En sÄn fin bukett du fick, sÄ vÀrd den! Trist att du har sÄ ont! Grattis till Sarah och hoppas du snart blir opererad!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  7. En bukett som du Àr vÀl vÀrd.
    Hoppas att det blir operation i veckan.
    MÄste vara ett elÀnde att vÀnta.
    Tur iaf att du kan fÄ lite hjÀlp.
    Grattis till dottern.
    Dvd har vi inte nÄgon. DÀremot bÄde kassettbandspelare, CD och vinylspelare. Blir sÀllan lyssnat. Dumt nog! Finns ju mÄnga gamla skivor att spela.
    Har fast telefon kvar. Minns inte nÀr den anvÀndes sist.
    Pengar Àger jag inga. Maken brukar se till att ha nÄgon hundralapp.
    Önskar dej en sĂ„ god helg som möjligt! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  8. SÄ kul att se ett inlÀgg frÄn dig. Vilken fin bukett du fick. Du Àr flitig som kÀmpar pÄ framför datorn. Hoppas du fÄr en mysig helg. Kram

    SvaraRadera
  9. VÀldigt fin bukett! Hoppas du snart blir bÀttre, operation? Ljudböcker Àr bra, lÀser bÄde det och fysiska. Ha en skön fredagskvÀll och helg!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker bukett! Och skönt att du kan njuta av den hemma i nÄgra dagar. Bra att du har hjÀlp hemma. och kan tÀnka mig att det Àr skönt nu att spendera nÄgra dagar hemma innan det Àr dags för operation.
    Stort grattis till Sarah och du Àr ju med i tankarna.
    Önskar dig god bĂ€ttring.
    MĂ„nga tankar.
    Varm kram

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker bukett som du Àr sÄÄÄÄÄ vÀrd med tanke pÄ hur mycket ideellt jobb du lÀgger ner för MOD!
    Är vĂ€ldigt glad att du lĂ€gger upp en "Fem en fredag", dĂ„ finns det hopp. Att du sedan "hĂ€nger med" vet jag ju. AlltsĂ„ vad gĂ€ller CD, DVD och kontanter:-)

    Bra att du fĂ„r hjĂ€lp med "vissa" saker. Har man bara en arm som man kan anvĂ€nda, sĂ„ Ă€r man handikappad, sĂ„ enkelt Ă€r det. Å visst, man tĂ€nker ju inte pĂ„ behovet av hemtjĂ€nst förrĂ€n olyckan Ă€r framme...
    MÄnga varma krya-pÄ-dig-kramar.

    SvaraRadera
  12. Ja, lite smÄpengar behöver man ha tillgÀngliga, det hjÀlps ju inte.
    Krya pÄ dig och hoppas att du inte har alltför ont.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  13. Har du blivit opererad nu eller blev du hemskickad för att bara gÄ dÀr och vÀnta och ha ont? Hoppas verkligen att jag har fel. Varmaste krya-hÀlsningar

    SvaraRadera
  14. Finaste Gerd, du bara konstaterar fakta men du klagar inte trots allt det som gör ont just nu. SÄ skönt att du fÄr hemhjÀlp fast du inte trodde att det skulle bli sÄ. Ibland tar livet ut svÀngar som Àr svÄra att fatta och hÀnga med i. Var rÀdd om dig och hoppas du snart kommer att mÄ mycket bÀttre. Kram!

    SvaraRadera
  15. Det Àr bra; pekfinger, hemhjÀlp och dig sjÀlv trots allt, sÄ Àr du dÀr du Àr och hÀr med ditt inlÀgg ÀndÄ. Vem trodde vÀl att ... Mycket vacker bukett med uppmuntran frÄn vÀnnerna I MOD. Uppmuntran skickas dig med kram frÄn mitt ocksÄ.

    SvaraRadera
  16. Go morgon đŸ€—
    Att bli hemskickad för att vĂ€nta pĂ„ operation Ă€r vĂ€l bĂ„de bra och dĂ„ligt… skönare att vara hemma men lĂ€ttare att fĂ„ hjĂ€lp vid behov pĂ„ institutionen.
    Jag hoppas Du fÄr vÀrktabletter sÄ Du slipper ha sÄ ont.
    VÀldans fin bukett sÄg den pÄ Instagram.
    Ha det sĂ„ bra Du nu kan ❤️
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
  17. Jag klarar inte av ljudböcker riktigt, men förstÄr att mÄnga tycker om det. Hoppas du snart mÄr bÀttre!

    SvaraRadera
  18. Verkligen en vacker bukett! Jobbigt att vÀnta pÄ operation, hoppas du den blir av inom kort!
    Kram

    SvaraRadera