söndag, april 02, 2023

Skyltsöndag 🚳 2 april

God morgon, dĂ„ checkar vi in pĂ„ fina BPs skyltsöndag!

NĂ€r jag sĂ„g det har kortet pĂ„ nĂ€tet med katten pĂ„ tangentbordet - sĂ„klart - sĂ„ pĂ„mindes jag om Mia katt som vi hade nĂ„gra Ă„r och hon lĂ„g gĂ€rna sĂ„. 

Sen sÄg jag att det var ett lika samma datorbord som jag har!

Ja, titta, hÀr ligger Mia katt i datorbordet bland alla sladdar under!



NĂ€, i morgon börjar hĂ„rda bud, tre dagar i rad. Först ut pĂ„ tur Ă€r droppet Zoledronsyra mot  osteoporos (benskörhet). Bara droppet i sig tar 30 minuter pĂ„ vĂ„rdcentralen.

Blev du lurad igĂ„r 1 april? Inte jag, jag tom vĂ„gade mig ut😅

Ljus och KĂ€rlek🙏

15 kommentarer:

  1. LillaSyster2023-04-02 09:24

    KÀnner igen det dÀr med katten =) VÄra Alice Àlskade att ligga pÄ tangentbordet.
    DĂ„ har du rivstart av pĂ„skveckan ♡
    Njut av söndagen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gĂ„r bra med droppadet för dig. Är det sĂ„dant som funkar? Jag har aldrig hört om saken innan. Jag tror inte jag blev lurad men vem vet đŸ€Ł

    SvaraRadera
  3. Vad jag vet sÄ blev jag inte lurad...men sÀker Àr jag inte.
    Det dÀr med katt och dator kÀnns vÀl igen. Se mig, lÄt bli datorn, jag finns ju! Ett tydligt skyltande minsann! <3

    SvaraRadera
  4. Min hustrus ipad Àr verkligen populÀr hos vÄran ena katt ozzy, vill det sig illa sÄ fÄr han helt enkelt ligga dÀr medan frugan flyttar över till sin mobil.

    Klarade mig frÄn att bli lurad, höll mig hemma hela dagen, tur det var helg. ;)

    Ha nu en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Lycka till med droppet och hoppas att du tÄl det bÀttre Àn jag. För min del blev det en gÄng och aldrig mera. Zoledronsyra och jag passar inte ihop.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera

  6. Ett tillĂ€gg efter det jag lĂ€st Din kommentar i min blogg - jag har svĂ„rt att ta mig ner i badkaret (och att sĂ€tta mig pĂ„ golvet) dĂ„ min kropp inte riktigt lyder nĂ€r det gĂ€ller stĂ€llningar utanför stĂ„ och gĂ„… tidvis har jag haft svĂ„rt att ta mig upp frĂ„n fĂ„töljer/mjuka soffor.
    Enligt min fysioterapeut sĂ„ Ă€r det felkoppling mellan hjĂ€rna och ryggmĂ€rg… ett vanligt fel hos ME sjuka, som stĂ€nger ner kroppen och gör att signaler inte gĂ„r fram, detta eftersom jag har vĂ€rk och kroppen (hjĂ€rnan) bestĂ€mde att undvika sĂ„nna rörelser som gör ont.

    Bra skyltat 👍 Ă€ven VĂ„r Lilla Fru Katt 🐈‍⬛ ligger gĂ€rna pĂ„ min dator… men numera anvĂ€nder jag mestadels mobilen ☺️

    Ha en skön ☀️ söndag kram Ă„sa

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat hos dig som vanligt!
    Hoppas att det gÄr bra med droppet i morgon.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  8. Kul kattskyltar! Och visst Àr de personliga. Och exemplet med gundstolen stÀmmer sÄ vÀl .
    Droppet brukar fungera fint. Jag har fÄtt ett par och inte kÀnt nÄgot speciellt efter att ha fÄtt det. Men vi Àr ju alla olika.
    Stor kram och trevlig em och kvÀll.

    SvaraRadera
  9. Typiskt för katter ... Sixten lÄg ocksÄ gÀrna sÄ :)
    Tror inte jag blev lurad ... och blev jag det, sÄ fÄr jag vÀl leva med det. :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jagade dom inte musen ? :) (kajsalisasblogg)

    SvaraRadera
  11. JĂ€ttekul med katterna pĂ„ tangentbordet. Å jag mĂ„ste sĂ€ga att sĂ„vĂ€l ditt tangentbord som datorbordet Ă€r i vĂ€ldigt gott skick:-)
    Gillar citatet om gnĂ€llandet - klockrent. ÄndĂ„ kan man inte lĂ„ta bli ibland.
    Lycka till med droppet imorgon. Du gillar ju att ha en hög aktivitetsnivÄ sÄ det lÀr gÄ lÀtt som en plÀtt.

    Tusen tack för lÀnken och den roliga skyltningen:-)

    PS. Har ingen aning om jag blev lurad igÄr;-) DS.

    SvaraRadera
  12. Vilka hÀrliga bilder pÄ katterna, och nu fick jag se din Mia <3 sÄ fin sÄ! Styrkekramar till dig som har fullt upp i början av veckan!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Att gnÀlla Àr som att gunga gungstol :) Jag tok skrattar i min ljuva morgon :)

    SvaraRadera
  14. Jag hoppas dagens dropp gick bra och att Du mÄr okey kram Äsa

    SvaraRadera
  15. Jag blev riktigt besviken dÄ jag inte lade mÀrke till nÄgra roliga aprilskÀmt! Katten Àr pÄ de mest besynnerliga stÀllen, gÀrna inne i lÄdor och skÄp och dÀr det Àr trÄngt. Och en katt pÄ datorbordet Àr ju ett spinnande sÀllskap.
    Lycka till med allt nu!

    SvaraRadera