lördag, oktober 20, 2018

Armbandsklockors liv

God lördagsmorgon! Ring, så spelar vi ♫♪♫♪
Lugnt, uppifrån lägenheten som renoverar, skööönt. Kan jag tro att de är färdiga nu, månntro?

Lite ljung på Willys att frestas av?

Gågatan fram igår. Fanns folk som gick där, men jag undvek dem. Inte alltid det passar sig att fotografera. Idag lördag kan jag lova att de är många, som ska gå fram!

Jag får också fram för mina armbandsklockbatterier har tagit slut på båda klockorna. Jag tycker batterierna håller ingenting nuförtiden, typ 1,5 till 2 år. Jag har en tredje klocka också men den har jag blivit nickelallergisk mot, där tickar batteriet dock fint sedan 5 år tillbaka.
Vad har ni för erfarenhet om batterilängderna?

💚 Ljus och Kärlek 💚

14 kommentarer:

  1. Skönt att du hade en tyst morgon :-)
    Armbandsklocka har jag inte använt på många år nu, så batterifrågan i dom har jag nollkoll på. Batteriet i den klocka jag använder (mobilen, alltså), det är självladdande. Eller om sanningen ska fram så är det Anders som ser till att det är laddat - jag är urusel på att komma ihåg det :-)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I ärlighetens namn så använder inte jag armbandsklocka jämt, men eftersom jag rätt vad det är är på ställen där mobilen ska vara avstängd eller att jag inte kan ha den med, så är det enkelt med klocka på armen.

      För många år sedan körde jag helt klocklös och gick på magkänslan. Funkade rätt bra det med, avstressande.
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Jag använder alltid armbandsur och jag tycker att batterierna brukar hålla längre än så. Mobilen kan aldrig ersätta klockan för min del.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Batterierna höll längre förr. Jag vet inte vad det tagit åt dem.
      Min guldklocka bytte jag nog med 10 års mellanrum i början. Nu håller den 1,5 år och det är ett dyrt byte, 300 kr.
      Tack och kram 💚

      Radera
  3. Jag använder aldrig armbandsur nuförtiden utan har bara mobilen, så jag har faktiskt ingen aning om batteriernas hållbarhet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, för många är det så nuförtiden. Kram

      Radera
  4. Jag använder inte armbandsur så ofta, det är mobilen som gäller, men jag har en armbandsklocka som åker på ibland, t ex när jag är ute och reser och det är bra många år sedan den fick något nytt batteri.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att ha ett armbandsur ibland! Klockan din är nog tillräckligt gammal för att batteriet ska hålla länge! Tur det.
      Kram!

      Radera
  5. Testar! Har försökt fem gånger att kommentera. Men inte lyckats.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror dig, men förstår inte detta. Urtråkigt, minst sagt.
      Stor kram!

      Radera
  6. Ljung frestar mig inte ett dugg, av den enkla anledningen att alla frestas av just ljung under hösten. Är liksom inte som alla andra;-)

    Ja du, klockbatterier är en story för sig. Har en klocka (min limegröna Icewatch) som jag haft i 10 år. Har bytt batteri en gång.

    Min mans Casio är tre år gammal, och batteriet har inte gett upp än. Min nuvarande Swatch är alldeles för "ung" för att batteriet ska ge upp. Men du har helt rätt, batteriernas livslängd varierar stort.

    PS. Skulle inte klara mig utan armbandsur. Vi som är "lite" äldre är ju uppväxt med dom. Å gamla hundar lär man inte sitta så lätt;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper inte ljung heller, jag bara tog fotot! För att visa alla färgnyanser, som inte är naturliga.

      Nä, fy. Det har blivit så tråkigt med batterierna. Min guldklocka som jag fick efter 25 år i jobbet 1992 (älskar den) har gått klockrent i alla år, utom senaste tiden. Då har batteritiden hela tiden krympt. Nu är det 1,5 år sen bytet och batteriet är slut. Man tar 300 kr för varje byte. Suck. Köpte en Regal för 2 år sen, som lagt av. Och min Pilgrim, den går sen 5 år men jag har utvecklat allergi mot den. Så det är rätt kört.

      Radera
  7. Använder inte längre armbandsur, men kan ju säga att mobiltelefonen (min klocka) måste laddas hela tiden :-)

    Ljung är vackert, jag gillar den vitgröna bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst, jag har mestadels mobilen. Sen har jag klockor på väggarna.
      Ljung är vackert!

      Radera