måndag, oktober 22, 2018

Välkommen, soliga måndag!

God måndagsmorgon! Idag vaknade jag på tok för tidigt, redan klockan 06, men vad gör man? Upp och sätter på kaffehurran och kollar soluppgången.

En liten titt på min cykelväg till Kyrkans gård 08.30 igår. Här kan man annars prassla runt i löven, det är gott om dem.

Nyinköpt kavaj användes igår. Svarta byxor till, så var jag nöjd.

En koll på campingen, då jag cyklade hem igen. Här är utsikt över Vänern och mot Kinnekulle. Det ser lite ensamt ut på bänken, där.

 Här har man krattat badstranden. Den har nog gått i ide just nu. Förbereder sig för vintervila.
Jag tog mig hem och vilade, jag också, inför nästa uppdrag, som var styrelsemöte. Sedan var jag färdig för kvällen.

Idag blir det lugna tvättstugan och till kvällen övning av elvissånger. Så ligger det till.
Ha en fin dag!

💛 Ljus och Kärlek 💛

13 kommentarer:

  1. Kavajen är verkligen så snygg! Stilren men sticker ändå ut lite.

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillar stilen. Det sitter en svart, en vinröd och en ljusblå typ samma, så kavajer saknas inte här ;)
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  2. Vilken snygg kavaj!
    Ha en fin måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilken cool kavaj! Läcker :-)

    Ha en skön, solig inledning på veckan! :-)

    SvaraRadera
  4. Snygg kavaj, ovanlig vilket är kul.
    Vilken cykelväg ser jättemysigt ut.
    Du har att göra är på G ,-))
    Ha det jättefint KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu är jag på G för cyklingen, yes.
      Kram!

      Radera
  5. Mycket snygg kavaj! Blusen inunder passar perfekt till. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst passar det ihop! Som hittat.
      Kram

      Radera
  6. Full fart! Låter trevligt! Och fint med en cykeltur så här när det ändå är fint väder. Jättefin kavaj! Förstår att du blev nöjd. Och kavajer är användbara.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är trevligt. Jo, jag räknade ut att denna kavaj skulle jag ha stor nytta av. Faktiskt.
      Stor kram!

      Radera
  7. Soligt här med! Lä på balkongen, men höll på att blåsa bort ute.
    Kavajen är skitsnygg, lite gammal militärstil över den. Helt mitt stuk!
    Dina bilder visar helt klart att hösten har kommit ifatt nu. Den var visst lite sent ute men nu så. Men vi skriver ju den 22 oktober, å då kan man ju knappast klaga;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy 17 vad det har blåst idag! Har tagit mina turer till tvättstugan och strävat i vinden. Jo, visst är det höst. Läste att det skulle snöa till helgen uppe i Ed hos äldsta dottern.

      Radera