onsdag, november 21, 2018

Hemma hos - reportage

God onsdagsmorgon! Idag tar jag en liten paus från marockobilderna och äventyren där.
Skickar en uppdatering från mig och Lidköping.

 Igår var jag hos tandläkare Lovisa. I nitton år har jag haft tandläkare Nisse, men efter hans heltidspensionering förra året, fick jag hans svärdotter som tandläkare. Jag hade noll hål och det var oändligt skönt. Fick dock en fullständig rengöring och det bara älskar jag. Om ett halvår blir det tandhygienist Ellinor, som fixar, det känns tryggt.

 Min "äntligen" sovrumsommöblering!
I detta perfekta hörne stod tidigare min bokhylla och min datormöbel och tog upp värdefull plats.

Här, till höger, befann sig min säng tidigare och vädringen från fönstret strök mig ju rätt i huvudet. Inte bra.

Detta blev ju perfa. Men gissa, vad jag släpade och slet ensam och hur jag bävat för detta och hur kanon det blev!!

Igår kväll var jag på kyrkvärdsmöte och diskuterade framförhållningen. Idag ska jag gå på Öppet hus - Vernissage om Hantverk av Red Hat Ladies. Kanske jag blir en Röd Hatt? Endast tomten vet.

💖 Ljus och Kärlek 💖

12 kommentarer:

  1. Så härligt att ommöbleringen blev till belåtenhet!
    Sängen rakt under fönstret är nog inte helt lyckat.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sängen var till höger, inte rakt under fönstret, men dock, det blev inte bra. Rummet har varit svårmöblerat, men nu så.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Det är ju mycket jobbigt att släpa möbler själv. Skönt att det är gjort och att du blev nöjd. Det ser mysigt ut.
    Enorm lättnad tycker jag att det känns då tandläkarbesök är över. Fint att du inte hade några fel.
    Spännande om du blir en "röd hatt".
    Kram och ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det jobbigt att släpa själv. Nog för att jag har gjort det några gånger, men det blir värre med åren.
      Jag har inte ont av att gå till tandläkaren, det är mest plånboken som får skavsår.
      Jag ska iväg nu, nej jag blir nog ingen hatt, men vem vet.
      Kram!

      Radera
  3. Känner igen det där med att slita och släpa ensam som singel.
    Ibland behövde jag hjälp, då något var så tungt att jag inte klarade det ensam.
    Men så skönt sedan när allt är gjort och hos dig blev det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst, ensam är inte alltid stark. Be om hjälp, ja då ska det passa in. Nej, punkt slut, bestämt, genomfört!
      Nöjd.

      Radera
  4. så bra det blev med ommöbleringen! Att ha sängen vid fönstret är sällan så behagligt men nu ligger du rätt :D

    kram <3

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Även om jag inte kan föreställa mig riktigt var sängen stod förut respektive var din datormöbel och bokhyllorna står nu så gillar jag "sängmöbeln" skarpt.
    Går också till handhygienisten två gånger per år. Det känns helt underbart efteråt.
    Hoppas du hade riktigt roligt på vernissagen. Rapport kommer säker i en blogg nära mig snart;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, jag!
      Vernissagen var trevlig och herregud, så mycket som tanter tillverkar! Jättekul!
      Ja, kanske en blogg nära dig fotade en bild. På sin höjd. Var för många skratt, haha.

      Radera
  6. Se där ja, nu har du gjort ditt drömrum där du kan sussa gott och gå runt och må fine fine fine över jobbet du lagt ner! Det är otroligt vad en kan fixa själv, påkalla hjälp när det behövs är min melodi och det funkar bra det med :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, faktiskt. Mitt drömrum, det blev det. Är supernöjd och kroppen med. Särskilt när jag kan själv.
      Kram!

      Radera