lördag, december 08, 2018

Fredagsmysigt igår

God lördagsmorgon! Ytterligare en dag för återhämtning. Skönt. "Ring, så spelar vi" på radion.
För i morgon sätter det fart igen. Kyrkvärd plus iväg på styrelsemöte.

Igår postade jag ett brev till min ena kära kusin, som blivit av med sin telefon sen en tid. Telia kommer ut och lagar den först strax innan jul. Bedrövligt.

Sedan kollade jag lite i skoaffären, handlade godsaker på ICA. Se bilden, vad det blev. 

Det var provsmakning på en del produkter, bland annat Dafsgårds nya delikatessköttbullar och COPPA (lufttorkad karré med italienska smaker på svensk råvara från Jokkmokks rökeri). Hon som demonstrerade den lufttorkade varan var så himla lättsam och käck och gjorde att jag köpte utan prut, även om det kostade lite mer. Hon "sålde" på rätt sätt och tyckte jag skulle ha en god dricka till. Själv skulle hon njuta av detta till "På spåret" i stället för chips. Så rätt. 

Hon med "köttbullarna" var mindre rolig, men jag köpte en påse ändå.

💖 Ljus och Kärlek 💖

12 kommentarer:

  1. Vilka fina skor du kollade in ;-)

    Matshopping - det är min grej det :-D

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte jag made my day igår.
      Finfin lördag till dig också!

      Radera
  2. Lite gott och blandat som fick följa med hem. Det var verkligen inte fel.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket god blandning!
      Tack detsamma och kram 💖

      Radera
  3. Visst är det trevligt med lite provsmakningar! Coppa brukar jag köpa här i Hötorgshallen liksom den spanska serranoskinkan. Och en påse köttbullar brukar gå åt. SEr ut som en god och trelvig blandning. när jag såg din glögg kom jag på att jag ska göra egen idag. (Blir så mycket mindre söt än den man köper och lite starkare också...)
    Önskar dig en fin lördag.
    Stor kram!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade aldrig sett Coppa förut, men det var smarrigt. Köttbullarna var nya inför julen, hos Dafgaards.
      Sigge och jag gjorde egen glögg, men jag ids inte. Det går så lite åt hos mig av den varan, just pga att det är så sött.
      Tack detsamma och stor kram!

      Radera
  4. Det är alltid trevligt att få provsmaka lite nya godsaker. Och en del gott fick du ju med dig hem också :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Coppa ska jag absolut testa. Har inte sett det märket hos den lokala ICA. Gillar sådana specialiteter. Nåt annorlunda helt enkelt. Köttbullar däremot gör jag själv ibland (läs: sällan);-)
    Glöggen hoppar jag. Alldeles för söt för min smak. Tar en vinare istället;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glögg är sött, tycker jag också. Därför har det bara minskat en dl ur flaskan. Vin är godare.
      Ditte hittar Coppa i Hötorgshallen. Jättemums och riktigt ekologiskt svenskt.

      Radera
  6. Frukt och grönt ser alltid gott ut :)
    Ha en fin söndag
    Christina

    SvaraRadera