söndag, november 04, 2012

Modevisning


Tänk dig mig. I detta.

Då kan du tänka dig mig ha gjort ett fynd.
Igen.

Det är en blazer, som man även kan ha knäppt. Så med scarfen till och en långärmad under, så motverkar jag ganska väl frysningar hemmavid.

Tro det eller ej, men det blev skitasnyggt!
Tänk, att vara tvungen att köpa kläder för att inte frysa!

Det vore definitivt billigare att bo i varmare länder och bara dra på sig linne och shorts, eller en kort kjol.

Nu är det faktiskt så, att jag älskar kläder, men dom får inte kosta "skjortan"!

Gårdagen. Ja, den fyllde jag först med lite Vero Moda besök per cykel. Sen cyklade jag bort till Minneslunden. Satt där och tog in alla ljus, blommor, människor och lyssnade på vattenfallet. Vemodigt. Tårarna kom naturligtvis, men dom hade jag ju sparat på tills nu.

Sen hem igen och klädde om till den nya stassen. Läste lite Shirley McLaine, såg på TV, lagade kyckling Garam Masala.

Så gick den dagen..... och nu är morgondagen här och NU! God Söndag, på dig, kära du!
Klicka dig till http://geddfishpilgrim.blogspot.se/ så får du RökelseAndakt i Katedralen.
Mäktigt!

16 kommentarer:

  1. Tjusigt!

    sv: Jo, nog var det Povel som skrev och sjöng "Far jag kan inte få upp min kokosnöt...! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Povel skrev mångt och mycket och bra!

      Radera
  2. Alltid lika kul att förnya klädgarderoben en aning, men då gäller det man har pengar till det också.
    Ha en trevlig Söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, 100 kr för en blazer som kostat 500....
      Tack detsamma!

      Radera
  3. Blazern var snygg! Hade en liknande blazer men i svart när jag var tonåring. Jag minns att jag gillade och använde min mycket då i början på 80 - talet... Sköna Söndag Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modet går igen.. denna har en militärlook och det har ju kommit och gått om vartannat.
      Sköna Söndag kram♥

      Radera
  4. Skitsnyggt!!!! Det är roligt med kläder..... Var läser du med Shirley McLaine? Det enda jag läst är: På yttersta grenen. Det var många år sedan och minns att hennes bil började gå av sig självt i Peru eller omnejd...

    En stor söndags KrameLuttMedAlltDuBeöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, jag läser Shirley´s El Camino - en inre resa.
      Jag hade den redan innan min pilgrimsvandring, men nöjde mig med att ha läst Agneta Sjödins skildring.
      Det är mer intressant att läsa Shirley´s nu i efterhand, då har jag något att referera till.
      KrameLuttarSkaStraxGåUt♥

      Radera
  5. Det ÄR skoj med kläder! Och roligt med fynd! Tyvärr är det inte så oftar jag hittar något på rea i min stora storlek, XL. Hade jag kunnat ha S däremot så hade jag kunnat hitta hur mycket som helst. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är definitivt lättare att hitta i XS och S. M och L går fort. Sen lättar det i XXL.
      Den förra klänningen jag visade, var väldigt stor i storleken, så jag köpte faktiskt XS, vilket jag aldrig brukar.
      Kram♥

      Radera
  6. Snyggt!
    Det är roligt att shoppa lite nya kläder ibland. Det piggar upp en liksom =)

    Önskar dig en skön söndag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jodå, det piggar upp och särskilt som man inte behöver tumma så mycket på plånboken! Kram♥

      Radera
  7. Svar
    1. FYND, det skrivs med stora bokstäver, hihi........

      Radera
  8. Godmorgon!
    Skönt du kom i väg till minnes lunden det är så vackert och rofyllt! tid till eftertanke och att minnas vi är så många som har sorg vi får sitta eller gå runt och bara minnas våra kära vi inte får ha med oss längre i detta liv! Kram till dig!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon du också Pam!
      Ja, det kändes viktigt. Kram♥

      Radera