måndag, november 05, 2012

Jag är så glad var julenatt ♫ ♪


Vacker musik så här på måndagsmorgonen!
Denna sjöng vi på svenska på kören i onsdagskväll.
Men det är svårt att uppnå Sissel´s klockrena sångarhöjder, hon är en riktig näktergal!

Jag ska ringa några samtal, får se om det kan bli något roligt utav det.
Mulet idag och 5 plusgrader.
Ville hellre vara på favvoplatsen Los Christianos på södra Tenerife...
Ser dom har stor sol och 24 grader idag.
Svägerskan med familj kom hem från Turkiet igår, dom kom från 29 graders värme...
Men, det blir till att "genomlida" här.
Det kan inte bli "Så mycket bättre".... *ler*

Min pilgrimsblogg börjar gå mot sluttampen.http://geddfishpilgrim.blogspot.se/
Idag är det ett roligt inlägg med min staty och jag.

♥ Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Jag skulle definitivt vilja vara någonstans där det är varmare. Får så'n attans värk av kylan. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen mår bra i kylan egentligen. Kram♥

      Radera
  2. Ja, den damen hon har guld i strupen. Sjunger så vackert.
    Detta gråväder är inte kul. Hade tur med vädret i helgen när jag var i Rostock. Det var visserligen kallt, men solen sken :)
    Här ska det också ringas en massa samtal idag. De har med flytten att göra...
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett vartåt flyttlasset bär - i din blogg. Du får det toppen! Finns många härliga hus här i stan!
      Kram♥

      Radera
  3. Jag "genomnjuter" mörkret ;)..Var i nuet och njut. Snart är våren här igen och då får du lapa sol ;)..Kramom du lilla näktergal/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, man kan ligga still och njuta också, det finns goa värmeljus, filtar och böcker! Brrrrr, säger jag, som fryser. Alldeles för låååångt till våren, juuuuu. Kram♥

      Radera
  4. Sissel sjunger jättebra, gillar henne.
    Det skulle inte vara "fy skam" att vara någonstans i varmare nejder nu.

    Önskar dig en fin dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönsång, men ändå så kallt här, vill till värmen!!!
      Ska jag köpa vingar för pengarna?
      Tack och kram♥

      Radera
  5. Nu blev jag sugen på pepparkaka :) så mysigt med julmusik.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Visst är det mysigt med julmusik! Kram♥

      Radera
  6. Två av mina kollegor hade varit i Turkiet. Den ena hade haft sol hela veckan och den andra hade mötts av moln och sedan regn flera dagar. Man ska tydligen vara på rätt ställe...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att vara på rätt ställe på rätt tidpunkt, men det vet man inte i förväg..... Kram

      Radera
  7. Jag väntar fortfarande på att någon ska skänka mig en massa pengar så jag kan köpa ett hus på spanska solkusten
    Denna årstid är inte kul om man bor i Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du vänta länge *ler* för vem skänker en pengar så där? Nä, det är bara att bita ihop och acceptera. Gilla läget, gör jag inte. Men man kan göra sitt bästa av situationen.

      Radera
  8. SV: när vi talar om tvättmaskin, så är det en rysare att besöka tvättstugan.Där det är ofta bråk och du kan vara glad om ingen har norpat dina kläder.
    Tack och lov att man har en egen tvättstuga hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att jag har klagat lite, men det är ingenting i jämförelse med vad du beskriver. En incident på ett år. Ett par tidigare, men jag har aldrig blivit av med kläder. Men visst, det är flera som skaffat eget.

      Radera
  9. AndraSidanKrameLutt❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. JagVarOcksåAndraSidanKrameLutt♥♥♥

      Radera
  10. Vackert<3
    Sissel är julen för mig! Funderar mycket på våran Optimist!<3 Har du hört av henne något? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket. Sissel är en underbar sångfågel.
      Optimist, ja..... 8 augusti hade jag kontakt med henne, och hon bad mig hälsa till alla! Jag har glömt framföra det, har haft så mycket med mig själv.
      Kram

      Radera